Ostettiin paljon säilykkeitä ja jauhoja
Käytiin ostamassa kolmesta kaupasta 150 tölkkiä hernekeittoa, lihasäilykkeitä, 50kg erilaisia jauhoja, kaurahiutaleita. Pesuaineita on 2 vuoden edestä.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Täällä hankittiin 400 kiloa nötköttiä, 700 kiloa torino-makaroonia, primuskeitin ja tulitikkuja 10 punttia. Kylä lähtee!
Kannattaisi jotain vähän tervellisempää lisäksi tuohon sekaan, vaikka purkkihernettä tai maissia, ettei mene liian ravintoköyhäksi
Aika myöhässä olette liikkeellä. Minun kotivarani on rakentunut viimeisten 15v aikana, eikä tarvitse mitään paniikkiostoja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Hamstraamiseen saa apua. Ei mielenterveysongelmiaan tarvitse hävetä, riittää kun pyytää apua ja sitä saa.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan riisit ensin viikoksi saunaan jotta lämpöä kestämättömät kuolee. Sen jälkeen upotan päiväksi veteen ettei ainakaan uimataidottomat selviä. Sitten heti märkänä nostan kuukaudeksi pakastimeen. Sen jälkeen laitan vakuumipussiin ja kiedon jeesus teippiä ympärille jonka jälkeen paloturvalliseen kassakaappiin.
Melko monimutkaista.....Minä keitän riisistä riisipuuroa enkä ole nähnyt mitään elävää siinä kuumassa puurossa, ei edes voisilmässä ole kroolaillut mitään ötöjä.
Yksinkertaisuus on valttia, jauhoistakin kannattaisi leipoa leipää ja pullia eikä säilöä niitä jauhoja vuositolkulla. Joudut kierteeseen jossa kokoajan syöt tosi vanhoja tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan riisit ensin viikoksi saunaan jotta lämpöä kestämättömät kuolee. Sen jälkeen upotan päiväksi veteen ettei ainakaan uimataidottomat selviä. Sitten heti märkänä nostan kuukaudeksi pakastimeen. Sen jälkeen laitan vakuumipussiin ja kiedon jeesus teippiä ympärille jonka jälkeen paloturvalliseen kassakaappiin.
Itse teen täysin samoin, paitsi että lopuksi kirjoitan kassakaapin numeroyhdistelmän lapulle ja nielaisen sen. Ei ala p-kele madot eikä häröt hyppimään silmille meitin huushollissa! 😏
Hei, taas me hampstrataan! Onko koronakotivarat kahden vuoden takaa jo syöty?
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleisiin ja jauhoihin tulee pian matoja kun niitä säilyttää niinkin lämpimissä sisätiloissa mikä Suomessa on huoneenlämpö. Eivät kestä kahta vuotta ikinä madottomina. Kannattaa katsoa aina keittiön kattoon, sinne ne madot pusseista mönkivät.
Minulla on vanhastaan runsas kotivara. Äskenkin leivoin virallisesti yli pari vuotta sitten vanhaksi menneillä vehnäjauhoilla. Ihan puhtaita, ei ongelmia. Kyllä kunnon kotivara kannattaa jokaisen hankkia, varsinkin tällaisena aikana. Lunta syömällä ei pitkään pärjää, jos paha aika koittaa.
Jos ruoka loppuu, se loppuu. Ei sille voi yhtikäs mitään. Sitten syödään mitä on saatavilla. Jos kaikki alkavat taas hamstrata kaupasta loppuu tavara. Siinä ei ole yhtikäs mitään järkeä.
Meillä on jauhoja. Mulla on muna ja vaimolla hiiva. Eiköhän niistä jotain leivo.
Vierailija kirjoitti:
Heikot hamstraa, vahvat ryöstää.
Nälkiintynyt on yleensä heikko, hyvin syönyt vahva.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jauhoja. Mulla on muna ja vaimolla hiiva. Eiköhän niistä jotain leivo.
🤣
Asutte ilmeisesti jossain syrjemmällä?
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleisiin ja jauhoihin tulee pian matoja kun niitä säilyttää niinkin lämpimissä sisätiloissa mikä Suomessa on huoneenlämpö. Eivät kestä kahta vuotta ikinä madottomina. Kannattaa katsoa aina keittiön kattoon, sinne ne madot pusseista mönkivät.
ei näyttänyt mönkivän. Ne madot menevät pusseihin usein omista keittiön kaapeista, siksi ne pussit laitetaan esimerkiksi muovisiin säilytysastioihin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ruoka loppuu, se loppuu. Ei sille voi yhtikäs mitään. Sitten syödään mitä on saatavilla. Jos kaikki alkavat taas hamstrata kaupasta loppuu tavara. Siinä ei ole yhtikäs mitään järkeä.
Elämänhallintataidot hukassa?
Joko ostitte kaupan tyhjäksi vessapaperista? Vessapapereista voi rakentaa ihan oman pienen linnakkeen olohuoneen nurkkaan ja säilöä ne hernarit ja jauhopussit sinne.
Nyt valot päälle!
Muistan koronahamstraukset. Menin ostamaan ihan tavallisesti paketin wc paperia. Koko isosta kaupasta löytyi yksi paketti WC paperia jonka joku oli jättänyt väärälle kohdalle ja se oli jotain ylikallista soft wc paperia. Jauhelihat loppu, säilykkeet vähissä, jopa linssejä hankala saada. Jos jotkut yksittäiset ihmiset hamstraa, se ei vielä näy, mutta jos ihmiset oikeasti alkaa tyhjentää kauppaa niin sitten muille ei jää mitään. Kaaokseksi maailma menee. Omaan asuntoon ei edes mahtuisi mitään hamstrauksia. Asun pienehkössä asunnossa.
Viikoksi jopa kahdeksi minulla on monesti ruokaa, koska ostelen tarjouksia ja niitä helposti kertyy. Jos tulisi joku pieni katkos ruoansaannissa, pärjäisin.
Ruoan hinnannousua varten on turha hamstrata koska ne ruoat menee huonoksi kumminkin jossain vaiheessa jos ostaa kaikkea hirveitä määriä. Tietenkin säilykkeet säilyy, mutta se järki kannattaa pitää tässäkin asiassa.
Kauanko jauhot ylipäätään säilyvät hyvinä? Tai ylipäätään maukkaina? Luulisi, ettei esim. kolme vuotta vanhat jauhot enää maistu edes miltään.
Melko monimutkaista.....Minä keitän riisistä riisipuuroa enkä ole nähnyt mitään elävää siinä kuumassa puurossa, ei edes voisilmässä ole kroolaillut mitään ötöjä.