Ostettiin paljon säilykkeitä ja jauhoja
Käytiin ostamassa kolmesta kaupasta 150 tölkkiä hernekeittoa, lihasäilykkeitä, 50kg erilaisia jauhoja, kaurahiutaleita. Pesuaineita on 2 vuoden edestä.
Kommentit (56)
Toivottavasti on mahdollisuus avata ikkuna välillä
Yksitoikkonen ruokavalio joka päivä, no hulluja riittää.
Ostutko suolaa ja sokeria. Niitä tarvitaan myös. Ilman suolaa olette kus...ssa
Kaurahiutaleisiin ja jauhoihin tulee pian matoja kun niitä säilyttää niinkin lämpimissä sisätiloissa mikä Suomessa on huoneenlämpö. Eivät kestä kahta vuotta ikinä madottomina. Kannattaa katsoa aina keittiön kattoon, sinne ne madot pusseista mönkivät.
3- kertainen muovipussi suojaa häröiltä, mutta ei lattialla?
Vierailija kirjoitti:
Ostutko suolaa ja sokeria. Niitä tarvitaan myös. Ilman suolaa olette kus...ssa
150 prk hernaria = suolan saanti taattu.
Kuoriaiset ja sokeritoukat viihtyy lattialla hyvin.
Täällä hankittiin 400 kiloa nötköttiä, 700 kiloa torino-makaroonia, primuskeitin ja tulitikkuja 10 punttia. Kylä lähtee!
Minä ostin 20 pakettia vessapaperia
Vierailija kirjoitti:
Kuoriaiset ja sokeritoukat viihtyy lattialla hyvin.
sokeritoukat viihtyy hyvin myös ruokakaapeissa ja laatikoissa. Osaavat kiivetä kattoihinkin.
Pappilan hätävara
Pappilan hätävara on helppo ja nopea jälkiruoka, joka syntyy käden käänteessä. Kokeile kerrosjälkiruokaan erilaisia marjoja ja keksejä.
Ainekset
4 annosta
125gkaurakeksejä
2dlPirkka kuohukermaa
1tlvanilliinisokeria
3dlpuolukoita
2rklsokeria
Mä työnnän varastoitavat riisit, jauhot yms aina ensin kaupasta tuodessa 1-2 päiväksi pakastimeen. Luulisi että mahd toukat kuolee? Munista en tiedä, ne kai on kestäviä. Laitan jauhopussin tms aina ensin minigrip-pussiin ja siinä muovilaatikkoon. Oon ajatellut että estäisi ainakin tuholaisten leviämisen pakkauksesta toiseen, mahd hapenpuutteella pussin sisälläkin jotain vaikutusta?
Minä laitan riisit ensin viikoksi saunaan jotta lämpöä kestämättömät kuolee. Sen jälkeen upotan päiväksi veteen ettei ainakaan uimataidottomat selviä. Sitten heti märkänä nostan kuukaudeksi pakastimeen. Sen jälkeen laitan vakuumipussiin ja kiedon jeesus teippiä ympärille jonka jälkeen paloturvalliseen kassakaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleisiin ja jauhoihin tulee pian matoja kun niitä säilyttää niinkin lämpimissä sisätiloissa mikä Suomessa on huoneenlämpö. Eivät kestä kahta vuotta ikinä madottomina. Kannattaa katsoa aina keittiön kattoon, sinne ne madot pusseista mönkivät.
Jos näin on, niin ne matojen munat on siellä paketeissa valmiina jo kaupasta tuotaessa. Ei sinne tyhjästä ilmesty.
Hamstraamiseen saa apua. Ei mielenterveysongelmiaan tarvitse hävetä, riittää kun pyytää apua ja sitä saa.