paljonko jaksatte juosta?
Aloitin juoksun n. Kk sitten. Nyt menee päälle 2km! Sadasta metristä aloitin ;) 173/54
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:44"]
Aloitin juoksun n. Kk sitten. Nyt menee päälle 2km! Sadasta metristä aloitin ;) 173/54
[/quote]
Hieno homma. Mä aloitin 1v. 4kk sitten juurikin samasta sadasta metristä, nyt menee ainakin 15 kilometriä. Tsemppiä!
En ole koskaan testannut kuinka pitkän matkan jaksan juosta eli maksimia en ole testannut.
Toinen juttu on se, että kuinka moni oikeasti juoksee noita 5-10km+ matkoja ja kuinka moni "juoksee" eli hölkkäilee kävelyvauhtia?
21km pariin tuntiin. Koko maraton olis jo rääkkäystä mulle.
Muutama juostu vuosi takana ja aluksi omatkin lenkit oli 2-3 km.
Ei mitään käryä. Olen juossut viimeksi 80-luvun lopulla lukiossa. Toivottavasti on tähän ikään mennessä juoksut jo juostu!
Hyvä te!
No mä luokittelen juoksun niin et kaikki on juoksua mitkä ei oo kävelyä ;)
YouTubesta katoin aluksi juoksun tekniikkavideoita, niitä muistelen aina juostessa ja korjaan asentoja.
Seuraavaksi ostan kunnon kengät!
Ap
Noin kilometrin. Tykkään kävelystä ja ihan normaalina arkipäivänä saatan kävellä 10 km arkiliikuntana. Mutta juokseminen... sitä tapahtuu yleensä vain kun motiivi on riittävän hyvä esim. bussipysäkille ehtiminen :)
Oon ruvennut käymään jumpissa kuntosalojäsenyyden myötä, saa nähdä auttaako se tuohon juoksukuntoon ja -intoon ollenkaan.
162/55
Aloitin puolitoista vuotta sitten juoksemalla lyhtypylvään välin, seuraavalla lenkillä kaksi jne.Tämän vuoden keväällä juoksin puolimaratonin aikaan 2.12 ja olen siihen ja itseeni supertyytyväinen.
Minulla ei ole kummoista liikkumistaustaa ja jos minulle olisi joku joskus sanonut, että juoksen joskus puolikkaan, olisi leuka loksahtanut. Kouluaikoina vihasin juoksua, mutta nykyään on pakko päästä juoksemaan useasti viikossa.
Tsemppiä ap:lle ja muille aloitteleville -himo tulee vain kasvamaan :)
Jaksan varmaan juosta jotain 10km. Aloitin lenkkeilyn puolisen vuotta sitten aika nollasta. Nykyisin mun tavallinen lenkki on 7km.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:02"]Ehkä 1km. Oon 13-vuotias ttttö.
[/quote]
Siis tyttö.
20m varmaan. Joskus yritin juosta läheiseen leikkipuistoon lasten kanssa mutta en vaan pysty. Joka puolelle sattuu ja tuntuu että henki loppuu. Kävellä voin useita kilometrejä.
Normaali iltalenkki on siinä kahdeksisen kilometriä, menisi varmasti vielä ainakin pari lisää. Paitsi eilen ei olisi mennyt, järkyttävä helle ja jalat aivan jumissa rankasta salitreenistä, pelkällä sisulla kiskoin loppuun ja kauhiaa oli.
Jos olisi uudet kengät juoksemista varten niin kyllä minä 42km juoksisin. Nyt menisi 10km ja olisin väsynyt. Uskoisin 42km onnistuvan.tarvisin kyllä vähintään tunnin venyttelyn tuollaiseen suoritukseen. Minua myös yököttää noin pitkät matkat harrastukssin
Lauantaina pitäisi taas jaksaa juostaa 42 km ja rapiat päälle. :-) Kyllä se joka kerta hirvittää yhtä lailla.
Tsemppiä kaikille juoksua aloitteleville! Riittävän lyhyesti ja riittävän rauhallisesti aluksi, jotta ette tapa kroppaa ja motivaatiota.
Olen nyt tosi paskassa kunnossa (taas), mutta kyllä minä varmaan kilometrin pari jaksaisin. Vaikka olen mielestäni huonossakin kunnossa niin jaksan silti hyvin kävellä pari tuntia reipasta kävelyä.
Muutama vuosi sitten treenailin puolimaratonilla ja silloin pisin lenkki oli 24km. Puolikkaan (21.1km)juoksin aikaan 1:54 ja meni oikeastaan aika helposti. Sitten tuli jalkavaivoja ja juokseminen jäi ja paino nousi. Pitäs aloittaa uudestaan juoksharjoutukset, tykkään käydä hölkkälenkeillä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:29"]
Aloitin puolitoista vuotta sitten juoksemalla lyhtypylvään välin, seuraavalla lenkillä kaksi jne.Tämän vuoden keväällä juoksin puolimaratonin aikaan 2.12 ja olen siihen ja itseeni supertyytyväinen. Minulla ei ole kummoista liikkumistaustaa ja jos minulle olisi joku joskus sanonut, että juoksen joskus puolikkaan, olisi leuka loksahtanut. Kouluaikoina vihasin juoksua, mutta nykyään on pakko päästä juoksemaan useasti viikossa. Tsemppiä ap:lle ja muille aloitteleville -himo tulee vain kasvamaan :)
[/quote]
Aivan samalla metodilla minäkin aikoinaan aloitin juoksuharjoittelun. Sykemittari oli suureksi avuksi. Liikuin niin että syke pysyi sopivalla tasolla. Alussa piti jopa hidastaa vähän kävelyvauhtia, että syke ei nouse liikaa. Jonkin ajan kuluttua piti alkaa juoksemaan ensin yksi valotolppien väli silloin tällöin sykkeen nostamiseksi, sitten ne juoksuvälit ja tihentyi ja matkat pidentyi. Aloitin kävelyllä käymisen joulukuun lopussa, ensimmäiset lenkit oli 3km, olin täysin soffaprerunakunnossa. Maaliskuussa pisimmät kävelylenkit olikin sittten jo 12km. Huhtikuussa kokeilin juosta koko matkan 3km lenkillä, olin aivan ihmeissäni, jaksoin juosta. Seuraavana päivänä juoksin 6km ja sitä seuraavana 10km ja sitten kokeilin vielä vähän nopeampaa ja 10km eli alle kahteen tuniin. Elokuun alussa puolimaratoni alle kahteen tuntiin.
-40-
Mä olen hölkötellyt muutaman kuukauden. En kyllä edisty yhtään. Hölkkää maks pari kilsaa, sitten pitää tasoitella hetki kävellen. Sitten menee taas kilsa, kun sykkeen nousee liiaks. En taida osata juosta tarpeeksi hiljaa. Juoksen joka toinen päivä, noin tunnin verran.