Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityisherkkyys

Vierailija
09.08.2015 |

Mikä ihme trendi tämä erityisherkkyys on? MINÄ olen niin tärkeä ja erilainen ja minä sitä ja tätä koska olen HSP!!! Minun hypnoterapeuttini (öö, mikä ammattinimike tuo oikeastaan on, tuskin suojattu?) DIAGNOSOI minulla olevan erityisherkkyyden. Just.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkyyttä ymmärtävät vain ne, jotka sen kokevat.

Vierailija
2/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaas fistata sua ja kysytään sen jälkeen onko perse erityisherkkä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, kukapa ei tulis väsyneeksi jatkuvasta hälinästä, uusista ihmisistä... Eiköhän tossa ole kyse vain siitä, että toiset kestävät enemmän meteliä kuin toiset. Pitääjö kaikki aina diagnosoida jotenkin? eikö se ole ihan normaalia, että toiset on herkempiä kuin toiset?

Vierailija
4/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Minulle on laitettu vieläpä ulkopuolelta siis ystävien toimesta tämä leima, en itse ole omasta mielestäni mikään erityisherkkä.

Vierailija
5/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisherkkä kuulostaa söpöltä. 

Vierailija
6/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSP kuuluu samaan sarjaan väsymysoireyhtymän, kroonisen borrelioosin, kilpirauhasen vajaatoiminta ilman siihen viittaavia arvoja - kanssa?

Vierailija
7/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:46"]

[/quote]

Tai katsovat sitä vierestä. Tai oikeassa olet. En ymmärräkään, vaikka järjellä pystyn sen tajuamaan ja näen mitä se on käytännössä. Tuskaista touhua. 

Terv. eräs paksunahkainen joka ei huomaa onko kuuma tai kylmä yms.

Vierailija
8/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva saada joku diagnoosi, jolla voi selitellä kaikkea: miksi ei jaksa, tai miksi ei halua, tai miksi käyttäytyy sosiaalisesta normista poikkeavasti.

Vierailija
9/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:46"]

[/quote]

Tai katsovat sitä vierestä. Tai oikeassa olet. En ymmärräkään, vaikka järjellä pystyn sen tajuamaan ja näen mitä se on käytännössä. Tuskaista touhua. 

Terv. eräs paksunahkainen joka ei huomaa onko kuuma tai kylmä yms.

[/quote]

Meniköhän minulla nyt asian vierestä vai puhutaanko aistien herkkyydestä?

Vierailija
10/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herkkä ihminen, en silti tunne yhteenkuuluvuutta kaikkien yhtäkkiä erityisherkiksi otseään kutsuvien kanssa.

Outo trendi!

Vierailija
11/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se mikään diagnoosi olekaan? Vai oonko ymmärtänyt väärin. Tää nyt on tätä nykyajan henkeä, että ihmisen käyttäytyminen on joko "normaalia" tai siitä poikkeavaa, ja normaalius kapenee koko ajan. Eiköhän tämäkin näkemys pikkuhiljaa vaihdu taas toiseen

Vierailija
12/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hypnoterapeutti tekee ja kuka voi olla hypnoterapeutti?

Vierailija
13/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei sellaista diagnoosia ole kuin selfhelp-kirjallisuudessa

Vierailija
14/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:58"]

Mutta eihän se mikään diagnoosi olekaan? Vai oonko ymmärtänyt väärin. Tää nyt on tätä nykyajan henkeä, että ihmisen käyttäytyminen on joko "normaalia" tai siitä poikkeavaa, ja normaalius kapenee koko ajan. Eiköhän tämäkin näkemys pikkuhiljaa vaihdu taas toiseen

[/quote]

Esim. Kukkohovin terapeutti (hypno-sellainen) diagnosoi MN mukaan hänen "sairautensa"...

Vierailija
15/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:54"]HSP kuuluu samaan sarjaan väsymysoireyhtymän, kroonisen borrelioosin, kilpirauhasen vajaatoiminta ilman siihen viittaavia arvoja - kanssa?
[/quote]

Juuri näin! Samaan sarjaan kuuluu vielä fibromyalgia ja suurin osa allergioista. Nyt tuossa yhdessä ketjussa oli uusi, vauva oli äidin mielestä "asentorajoitteinen" eli söi vaan yhdessä asennossa. Vai olisko avuton äiti!

Vierailija
16/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutiksi saa Suomessa itseään kutsua kuka vaan. Ei ole suojattu nimike. Valitettavasti.

Vierailija
17/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huomasin, et mull on HSP. Saako saikkua?

Vierailija
18/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihana tekosyy. Ja ilman ikäviä diagnooseja. Kun erityisherkkyys on vaan ominaisuus. Eikä sen takia tarvi tehdä mitään

Vierailija
19/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmiset kyllä ikävää sakkia noin keskimäärin, näkeehän sen taas tästäkin ketjusta. Teille tulee varmaan parempi olo, kun saatte haukkua jotakin kohdetta, milloin mitäkin.

Vierailija
20/41 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironia ja sarkasmi on eri asia kuin haukkuminen... Kai? Tässähän perimmiltään ihmetellään sitä, miksi jokaisen on saatava joku diagnoosi oireilleen, jotka voi ajatella olevan ihan normaalin variaatioonkin kuuluvia.