Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raskausvatsa rv.13 piilotettavissa?

Vierailija
09.08.2015 |

Olen raskaana rv.9 ja pientä kumpua on jo havaittavissa. Syyskuussa on palkkaneuvottelut ja minulle on povattu melko suuri palkankorotus koska siirryin esimiestehtäviin. Olisin mieluummin kertomatta raskaudesta kunnes uusi palkka on turvallisesti tilillä, mutta alkaako raskaus näkyä jo rv.13 vai voinko pitää sen salassa? Työpaikkapukeutuminen on melko konservatiivista.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo mulla mitään mahaa noilla viikoilla kertaakaan kolmesta edes näkynyt.

Vierailija
2/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaikka housut ja löysemmän yläosan, kuten kauluspaidan joka ei ole ihonmyötäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pystyin piilottamaan halutessani vielä pari viikkoa sitten. Nyt rv 26 voisi olla jo hankalaa, mutta onneks ei piilotella tarvi :)

Vierailija
4/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet siirtynyt jo esimiestehtäviin, pakkohan niiden on liksaa korottaa. Vaikka pieni kumpu olisikin, ei se enää voi vaikuttaa (niin kuin ei missään muussakaan vaiheessa uraa pitäisi). Eikä kukaan sun vatsanseutuun osaa kiinnittää huomiota, että voisi jo huomata.

Vierailija
5/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on yksilöllistä miten raskausvatsa kehittyy. Nythän A-linjainen pukeutuminen on muotia. A-linjaisella jakulla tai paidalla voi hyvin peittää pienen kummun. Tai sitten otat mukaan luottamusmiehen neuvotteluihin, jos pelkäät että sinulle kuuluva korotus jää maksamatta raskauden vuoksi.

Vierailija
6/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mullakaan näkynyt kun vasta paljon myöhemmin. Ekassa raskaudessa vasta n. rv 18 alkoi näkymään vaatteiden alta pientä kumpua. Kolmannella kerralla oli alkuraskaudessa turvotusta mutta varsinainen vauvamaha kasvoi vasta kun vauvakin alkoi kunnolla kasvaa eli jotain rv 16-17 muistaakseni.

Vierailija
7/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotatko ekaa? Ei sen masun pitäs kamalan iso olla vielä sillon. Mulla nyt 12+0 ja jumanskeuta ku turvottaa, mutta vauvakumpu itsessään niin pieni ettei ulkopuolinen tajua mitään :)

Vierailija
8/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan raskauden aikana ei näkynyt ollenkaan vielä noilla viikoilla, mutta toisen aikana pömpötti jo ennen 12. viikkoa.

Vierailija
9/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15+5 mulla eikä näy.

Vierailija
10/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin esikoisen odotusaikana juuri ja juuri saanut peiteltyä, mutta kun ei ollut pakko, niin pukeuduin vartalon myötäisesti ja paljastuin rv 12+. Tokaa odottaessa sama kohtalo oli rv 9+ ja kuopuksen kanssa rv 7+. Ja joo, mitä lie turvotusta olikaan, niin ikinä ei kadonnut, kasvoi vaan isommaksi ja isommaksi palloksi alavatsalle. Muuten olen hoikka, ehkä siksi paljastui nopeasti.

Sinuna ap pukeutuisin nyt nämä viikot töihin tarkoituksella hämäävästi. Ei liian löysästi, mutta muodin mukaan esim. tosi kapeat housut, a-linjainen toppi ja jakku.

Vierailija
11/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyi raskaus vasta viikolla 29.

Vierailija
12/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:59"]

Kovin on yksilöllistä miten raskausvatsa kehittyy. Nythän A-linjainen pukeutuminen on muotia. A-linjaisella jakulla tai paidalla voi hyvin peittää pienen kummun. Tai sitten otat mukaan luottamusmiehen neuvotteluihin, jos pelkäät että sinulle kuuluva korotus jää maksamatta raskauden vuoksi.

[/quote]

Missä on A-linjaisia jakkuja? Linkitä vaikka kuva jostain, ei ole omaan silmään sattunut.

Vierailija
13/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin linkin mallista jakkua raskausaikana ja se peitti vatsan hyvin tokan kolmanneksen puoleen väliin. Alla tyköistuva paita ei löysä (joka saattaisi paljastaa kummun)

http://www.hm.com/fi/product/26130?article=26130-C#article=26130-F

Vierailija
14/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sairaslomalle 2½ kk ennen laskettua aikaa, eikä kukaan töissä ollut huomannut. Vain pomo tiesi, mutta oli pitänyt omana tietonaan.

Vierailija
15/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näkynyt selvästi jo noilla viikoilla, joka kerta. Itse asiassa maha oli niin iso jo ennen rakenneultraa että muutama kysyi koska syntyy :)
Ja ei, en ole/ollut läski. Ja lapset olleet syntyessään alle 3,5kg.

Vierailija
16/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alussa hervoton turvotus ja raskausvaatteisiin joudun siirtymään melkein saman tien. Nyt viikkoja 10 ja näytän siltä, kuin olisin 5. kuulla. Ja kun oikea vauvamaha alkaa kasvaa, siitä tulee hetkessä iso. Saan kuulla heittoja, että olenko varma ettei kaksoset tulossa yms. Sf-mitta yläkäyrännyläpuolella. En tiedä, miksi näin. Mitat normaalioloissa 165 cm ja 57 kg. Odotan 4. vauvaa ja esikoinen 7-v. Aina sama juttu. :)
-
Just tänään näin ystävän, joka on 18. viikolla ja mahaa ei näy ollenkaan. Siro, hoikka ja a-mallinen mekko peitti pienen vauvamahan kokonaan. Jos en paremmin tietäisi, en osaisi edes epäillä raskautta.

Vierailija
17/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi esimerkki miksi ei kannata palkata naisia. Ei siinä mitään kun olisi reilusti kertomaan, mutta harvasta on.

Vierailija
18/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:41"]Taas yksi esimerkki miksi ei kannata palkata naisia. Ei siinä mitään kun olisi reilusti kertomaan, mutta harvasta on.
[/quote]

Kaikki ei halua kertoa noin aikaisin. Mulla ei oo ees mitään ylennyksiä tulossa, mutta ajattelin silti kertoa rv 14-16 vasta. Se on kuitenkin niiin henkilökohtanen juttu pamauttaa pomolle!

Vierailija
19/25 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä miten maha kasvaa. Yhdellä tuttavallani oli maha ihan valtava jo rv 12. Ei sitä pystynyt piilottelemaan Mitenkään. Minusta taas ei huomannut mitään vielä 2kk ennen laskettua aikaa. Sitten parissa päivässä pullahti näkyviin kun la:han oli reilu kuukausi.

Vierailija
20/25 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi piilottaa, voithan vain sanoa että olet alkanut kaljoittelemaan ja syöt epäterveellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän