Laskettelutakki, farkut, saapikkaat, olkalaukku. Suominaisen kansallisasu...
siis talvella... Tyylin viimeistelee "räväkkä", sulkamainen kananperskampaus, joka tukittu täyteen hiusvahaa ja -lakkaa! :O
Kuinka moni tunnistaa itsensä tai tuttavansa?
Kommentit (68)
En ole koskaan nähnyt laskettelutakkia kenenkään päällä
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:43"]Nyt on kesä...hei pliiiis.... kerro miltä näytetään näin suvena? [/quote] Neljän euron "kloksit",, muodoton farkkuhame legginsien päällä ja narutoppi jonka alta liivien olkaimet loistavat. Pisteenä iin:n päälle tribaalitatska vuodelta 1998 ja auringossa punaisiksi palaneet olkapäät. Jos festarit kyseessä, kananperseesern on tökätty muovinen kukkaseppele.
[/quote]
En kuulu "heihin", mutta myönnetään, näkeehän näitä...
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:46"]Siis mikä laskettelutakki? Mulla on ollut jo vuosia parkatakki arkikäytössä. Ei täällä muulla pärjää. [/quote] Tässä esimerkki lasketteutakista: http://www.sportia.fi/image/cache/data/tuotekuvat/tukku/vaatteet/PT252988-800x800.jpg
[/quote]
no eipä tuo ulkoisesti parkatakista juurikaan eroa. Ja nätti takki, tosin väri ei miellytä.
Mä en tiedä mikä on laskettelutakki. Mä käytän ihan tavallista toppatakkia talvella ja farkut ja jalassa maiharit pahoilla pakkasilla. hiukset on pitkät vaaleat, yleensä palmikolla.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:41"]Joo, laskettelutakki tai se valkoinen pidempi sporttitakki mikä-merkki-se-nyt-olikaan? Ja näiden kanssa korolliset saapikkaat ja olkalaukku
[/quote]
Didriksonin valkoinen takki oli kaikilla viime talvena. Oli Sokoksella omistaja-alessa niin niitä sitten oli kaikenikäisillä ja -kokoisilla naisihmisillä. Sitten tultiin ostamaan siroja korkosaapikkaita takin kanssa käytettäviksi.
Ja nuo laskettelutakit ei oo mitään halpoja
En kyllä tunnista ollenkaan. Kaikilla on ennemminkin musta villakangastakki tai parkatakki, jättimäinen tuubihuivi siinä takin päällä ja käsilaukku, jota kannetaan kyynärtaipeessa. Farkut ja saapikkaat on, mutta farkuthan on ihan perusvaate ja saappaat nyt on kätevät talvella.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:43"]Nyt on kesä...hei pliiiis....
kerro miltä näytetään näin suvena?
[/quote]
Neljän euron "kloksit",, muodoton farkkuhame legginsien päällä ja narutoppi jonka alta liivien olkaimet loistavat. Pisteenä iin:n päälle tribaalitatska vuodelta 1998 ja auringossa punaisiksi palaneet olkapäät. Jos festarit kyseessä, kananperseesern on tökätty muovinen kukkaseppele.
[/quote]
Niin ja se kananperse on värjätty joko pikimustaksi tai kirkuvanpunaiseksi. Sormet ovat täynnä rihkamasormuksia, toisessa kädessä joku Pirkan siideri ja toisessa rööki ja sitten huudetaan vittua ja perkelettä niin kovaa kuin ääntä lähtee.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:46"]Siis mikä laskettelutakki? Mulla on ollut jo vuosia parkatakki arkikäytössä. Ei täällä muulla pärjää. [/quote] Tässä esimerkki lasketteutakista: http://www.sportia.fi/image/cache/data/tuotekuvat/tukku/vaatteet/PT252988-800x800.jpg
[/quote]
no luultavasti olet nähnyt parkatakkeja etkä laskettelutakkeja. Mulla on didriksonin Tilde parka, joka muistuttaa malliltaan hyvin paljon tuota. Googlaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:51"]
[/quote]
no eipä tuo ulkoisesti parkatakista juurikaan eroa. Ja nätti takki, tosin väri ei miellytä.
[/quote]
Vielä vähemmän esim. juoksutrikoot eroaa jeggingseistä, mutta en mä silti pukisi juoksiutrikoitani ballerinojen, neuleen ja nahkalaukun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:54"]Ja nuo laskettelutakit ei oo mitään halpoja
[/quote]
Kyllä mauttomasti voi pukeutua kallillakin!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:51"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:46"]Siis mikä laskettelutakki? Mulla on ollut jo vuosia parkatakki arkikäytössä. Ei täällä muulla pärjää. [/quote] Tässä esimerkki lasketteutakista: http://www.sportia.fi/image/cache/data/tuotekuvat/tukku/vaatteet/PT252988-800x800.jpg [/quote] no eipä tuo ulkoisesti parkatakista juurikaan eroa. Ja nätti takki, tosin väri ei miellytä. [/quote] Vielä vähemmän esim. juoksutrikoot eroaa jeggingseistä, mutta en mä silti pukisi juoksiutrikoitani ballerinojen, neuleen ja nahkalaukun kanssa.
[/quote]
mutta tuon takin voi pukea farkkujen kanssa ihna hyvin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:51"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:46"]Siis mikä laskettelutakki? Mulla on ollut jo vuosia parkatakki arkikäytössä. Ei täällä muulla pärjää. [/quote] Tässä esimerkki lasketteutakista: http://www.sportia.fi/image/cache/data/tuotekuvat/tukku/vaatteet/PT252988-800x800.jpg [/quote] no eipä tuo ulkoisesti parkatakista juurikaan eroa. Ja nätti takki, tosin väri ei miellytä. [/quote] Vielä vähemmän esim. juoksutrikoot eroaa jeggingseistä, mutta en mä silti pukisi juoksiutrikoitani ballerinojen, neuleen ja nahkalaukun kanssa.
[/quote]
no tämä meni täysin ohi aiheen
En tunnista itseäni, koska en omista laskettelutakkia. En käytä saapikkaita (mitä ne ees on?!), enkä kanniskele olkalaukkua.
Hiukseni ovat lyhyet, mut talvisin pipon alla piilossa.
Ja mitäpähän mun pukeutumiseni kuuluu kenellekään muulle? Eikö tärkeintä ole se, että viihdyn vaatteissani eikä mulla ole kylmä?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:13"]
Niin mitä sitten? Miten tämä henk.koht. vaivaa?
[/quote] En ole ap, mutta onhan tuo ihan v*tun junttiasu! Miksei voi ostaa siistiä talvitakkia, sen ulkoilutakin rinnalle? En kestä kun ihmiset menee esim. juhliin mekossa ja takkina on joko tuulitakki tai toppatakki, niin dorka ja tyylitön yhdistelmä!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:15"]
[/quote] En ole ap, mutta onhan tuo ihan v*tun junttiasu! Miksei voi ostaa siistiä talvitakkia, sen ulkoilutakin rinnalle? En kestä kun ihmiset menee esim. juhliin mekossa ja takkina on joko tuulitakki tai toppatakki, niin dorka ja tyylitön yhdistelmä!
[/quote]
arkisin töihin mennessä ei olla menossa juhliin. Itse kuljen bussilla, joten en todellakaan tarkene tuulisena räntäsadekelissä villakangastakilla. Se kastuu ja tuuli tulee läpi. Sateen ja tuulen pitävä takki on ihan ehdoton. Juhliin en sillä mene. Mitä junttia siinä on? Parka on erittäin tyylikäs kaupunkitakki, näyttää tietämättömän silmissä urheilutakilta.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:53"]
[/quote]
[/quote] Nyt sulla on ihan väärä käsitys parkatakista jos sun mielestä tuo on parkatakin näkönen!!!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:53"]
[/quote]
[/quote] Nyt sulla on ihan väärä käsitys parkatakista jos sun mielestä tuo on parkatakin näkönen!!!
[/quote]
no eipä juuri mitään eroa, mulla on itselläni kirkkaan punainen parka. Melko samaa näköä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:15"]
[/quote]
arkisin töihin mennessä ei olla menossa juhliin. Itse kuljen bussilla, joten en todellakaan tarkene tuulisena räntäsadekelissä villakangastakilla. Se kastuu ja tuuli tulee läpi. Sateen ja tuulen pitävä takki on ihan ehdoton. Juhliin en sillä mene. Mitä junttia siinä on? Parka on erittäin tyylikäs kaupunkitakki, näyttää tietämättömän silmissä urheilutakilta.
[/quote]
Niitä parkatakkejakin on monenlaisia. Tyylitietoinen osaa valita kaupunkikäyttöön sopivan!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:46"]Siis mikä laskettelutakki? Mulla on ollut jo vuosia parkatakki arkikäytössä. Ei täällä muulla pärjää.
[/quote]
Tässä esimerkki lasketteutakista: http://www.sportia.fi/image/cache/data/tuotekuvat/tukku/vaatteet/PT252988-800x800.jpg