Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ovat aina sortaneet köyhiä

Vierailija
15.03.2026 |

Aina alistavat ja sortavat ihan hallituksen luvalla. Sellaista aikakautta ihmishistoriassa ei olekkaan etteikö alistettais köyhempiä. Raha ratkaisee ihmisarvon. Sain tällaisia ajatuksia kun katsoin eilistä elokuvaa Platoon nimistä. Siinä sanottiin tuo, ja tottahan se on. Edelleenkin. Siitä asti kun raha keksittiin. Nykyään hallitus ja Kela potkii köyhää päähän, ja köyhyydestä on syntynyt mellakoita ja rikollisuutta. Entisaikaan tapettiin rahoilla leveilevät, esim.Marie Antoinette leuhotti liikaa rikkauksillaan. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumous väkivalloin oli huomattavasti helpompi toteuttaa kun tuliaseet olivat primitiivisiä ja mitään massavalvontaa ei ollut olemassakaan.

Katso Iranista miten helppoa se nykyään on. Se on käytännössä 100% mahdotonta vaikka maailman mahtavin armeija tarjoaa 24/7 ilmatukea ja romuttaa maan sotilaskaluston.

Miten taistelet taviksena niitä sortavia psykopaatteja vastaan jos sinulla on korkeintaan joku leipäveitsi ja heillä satoja tuhansia turvallisuusjoukkoja joilla sarjatuliaseet?

Vierailija
2/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh. Ja joitain hyvä osasia maailma tuntuu kohtelevan jopa epäreilun suosiollisesti. Esim ruoan, ravinnon yms suhteen myös sielun ruoka. Mutta minkäs sitä näille muille on ikinä voinut. Pitää vaan tehdä sen minköä itse voi, eli olla mahdollisimman hyveellinen ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jokin konkreettinen esimerkki miten varakas sortaa köyhiä. Tuollainen yleismaallinen höpötys ei avaa tilannetta. 
Mitä minä voin tehdä toisin, etten sortaisi ketään?

Vierailija
4/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marxin valhe sorrosta voi edelleen hyvin. Samoin valhe proletariaatin korkeammasta etiikasta porvariston verrattuna voi hyvin. Nämä oikeuttivat vallankumouksen ja proletariaatin diktatuurin, minkä seurauksena tulikin 100 miljoonaa uhria ja suunnaton määrä kärsimystä totalitarismin alla.

Vierailija
5/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela on siis vihollinen, ei se mahdollistaja ja turvaverkko, jonka demokratiamme on luonut?

Vierailija
6/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna jokin konkreettinen esimerkki miten varakas sortaa köyhiä. Tuollainen yleismaallinen höpötys ei avaa tilannetta. 

Jeff Bezoz ei maksa kunnon palkkaa orjilleen. Ennnen muinoin kuninkaalliset eli yltäkylläisyä elämää tavalliseen kansaan verrattuna jne jne

Vierailija
7/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity rikkaisiin.

Vierailija
8/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotus on sortamista. Ihmisten työllään ansaitsemista rahoista viedään pahimmillaan yli 60%. Sitä kutsutaan oikeudenmukaisuudeksi.

Vierailija
9/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi on suomen syöpä.

Vierailija
10/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Nyt meni tunteisiin jollakin hyväosaisella. Et taida päivän politiikkaa seurata paljonkaan. Tunsitko pienen piston, etkä edes tiedä miten auttaa.

Vierailija
11/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotus on sortamista. Ihmisten työllään ansaitsemista rahoista viedään pahimmillaan yli 60%. Sitä kutsutaan oikeudenmukaisuudeksi.

Ja hyvä niin. Tuloerot tasaantuvat ja ei synny samanlaista rikasta eliittiä kuten jenkeissä

Vierailija
12/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeff Bezoz ei maksa kunnon palkkaa orjilleen. Ennnen muinoin kuninkaalliset eli yltäkylläisyä elämää tavalliseen kansaan verrattuna jne jne

Miten nykypäivä Suomessa?

Joka alalla TES joka määrittää minimipalkat yms. Valitettavasti kaikilla ei voi olla sama palkka.

Vierailija
13/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaurastun sijoittamalla yhdysvaltalaiseen teknologiayhtiöön, jonka työntekijät ovat minua vauraampia ja maksan voitoista verot Suomeen, ketä riistän?

Vierailija
14/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Nyt meni tunteisiin jollakin hyväosaisella. Et taida päivän politiikkaa seurata paljonkaan. Tunsitko pienen piston, etkä edes tiedä miten auttaa.

Halusin vaan ymmärtää miten voisin omilla valinnoilla vaikuttaa?

Vierailija
15/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaurastun sijoittamalla yhdysvaltalaiseen teknologiayhtiöön, jonka työntekijät ovat minua vauraampia ja maksan voitoista verot Suomeen, ketä riistän?

Alipalkattuja komponenttien valmistajia ja mineraalien louhijoita.

Vierailija
16/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä gettoudutaan ja on nuorisorikollisuutta. Huono-osaisuudesta kaikki kumpuaa. Mutta ei se kiinnosta Arkadianmäen päättäjiä, kun taksilla ajelevat eivätkä näe, mitä elämä todellisuudessa on Suomessa. Sitten vouvotellaan, kun ruokaa varastetaan, ryöstetään ihmisiä keskellä päivää, vanhus tukehtuu sidottuna, naisia murhataan koteihinsa ja lapset ja nuoret käyttävät päihteitä. 

Vierailija
17/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaista vasemmistoa koska et maksa 150% voitoistasi heille.

Vierailija
18/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. orjuus. Sitä on nykyään enemmän kuin ennen. 

Huonot asunto-olot. Koulutuksen ja lääkehoidon kieltäminen. 

Vierailija
19/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismi on sairaus joka pitäisi hoitaa pois.

Vierailija
20/31 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialismi on sairaus joka pitäisi hoitaa pois.

F a si smi on sairaus! Siksi sitä vastaan on tehty lakeja :) Sosialismi on jokaisen etu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi