Laskettelutakki, farkut, saapikkaat, olkalaukku. Suominaisen kansallisasu...
siis talvella... Tyylin viimeistelee "räväkkä", sulkamainen kananperskampaus, joka tukittu täyteen hiusvahaa ja -lakkaa! :O
Kuinka moni tunnistaa itsensä tai tuttavansa?
Kommentit (68)
Noita mahtuu 15 tusinaan :) talvea odotellessa!
Ei tuossa vaatekerrassa ole muuta vikaa kuin laskettelutakki, jonka voisi jättää vain liikuntakäyttöön. Tilalle villakangastakki, niin tyylikkäältä näyttää.
Kerrotko ap mitä itse puet talvella päällesi.
Joo, meidän koulussa on tällainen emäntä. Porhaltaa korot kopisten laskettelutakki päällä. Ei kuitenkaan ikinä ole omien sanojensa mukaan lasketellut, mutta silti on viimeistellyt tyylinsä jollain taskusta riippuvalla laskettelulipukkeella.
Joo, laskettelutakki tai se valkoinen pidempi sporttitakki mikä-merkki-se-nyt-olikaan? Ja näiden kanssa korolliset saapikkaat ja olkalaukku
Nyt on kesä...hei pliiiis....
kerro miltä näytetään näin suvena?
Mun tuttavani käyttää jotain iäisyyksiä vanhaa laskettelutakkia aina talvisin. Takkia ei ole todennäköisesti ikinä pesty, se löyhkää röökiltä ja kissan kuselta. Hyi hitto.
Pään yli olkalaukku on matkoilla aivan ehdoton. Parkatakki on myös Suomen talvessa pakollinen. Aina tuulee ja sataa jotain. Ei ole kiva olla märässä villakangastakissa. Saapikkaita en käytä kuin hameen kanssa, muuten nilkkurit. Farkut on kätevät.
Kaikki muut oikein mutta ei ole kananperse tukkaa
Siis mikä laskettelutakki? Mulla on ollut jo vuosia parkatakki arkikäytössä. Ei täällä muulla pärjää.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:36"]Kerrotko ap mitä itse puet talvella päällesi.
[/quote]
Vaikka millä tavalla, mutta AINA urheiluvaatteet ja ns. kaupunkivaatteet erikseen! En käytä kesälläkään verkkatakkia, kesämekkoa, käsilaukkua, urheilusukkia ja sandaaleita.
Ap
Mulla on maihinnousutakki.
Äl oo äl.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:44"]Pään yli olkalaukku on matkoilla aivan ehdoton. Parkatakki on myös Suomen talvessa pakollinen. Aina tuulee ja sataa jotain. Ei ole kiva olla märässä villakangastakissa. Saapikkaita en käytä kuin hameen kanssa, muuten nilkkurit. Farkut on kätevät.
[/quote]
Parkatakki EI OLE sama kuin laskettelutakki!
Jaa, mä en edes tiedä minkälainen on laskettelutakki, kun en laskettele... ja tavallisia toppatakkeja meilläpäin naisilla on päällä, ja joo, usein on farkut, mulla ei koskaan koska olen läski. Ja saapikkaat, no eikö ne oo just hyvät talvella? Ja mitä räväkkään tukkaan tulee, aika harvalla on tuollaista, mulla on violetit tai pinkit lyhyet hiukset, mutta ei mitään kananpersettä, en käytä mitään lakkaa tai vahaa ym. hiukset sojottaa päässä just niinku ne haluaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:43"]Nyt on kesä...hei pliiiis....
kerro miltä näytetään näin suvena?
[/quote]
Neljän euron "kloksit",, muodoton farkkuhame legginsien päällä ja narutoppi jonka alta liivien olkaimet loistavat. Pisteenä iin:n päälle tribaalitatska vuodelta 1998 ja auringossa punaisiksi palaneet olkapäät. Jos festarit kyseessä, kananperseesern on tökätty muovinen kukkaseppele.
Niin mitä sitten? Miten tämä henk.koht. vaivaa?