Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumala odottaa että teet parannuksen synneistäsi!

Vierailija
09.08.2015 |

Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus, koska Jeesus on tuleva tuomitsemaan elävät ja kuolleet viimeisellä tuomiolla. Sinun on tehtävä parannus synneistäsi: haureudesta, aviorikoksista, murhista, varkauksista, juoppoudesta ym. Tee parannus ja usko evankeliumi.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. --Joh.3

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.  --Room.10

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:10"]

Joa luet Raamattua Jumalan hengen kanssa, et tuomitse ketään. Jumala ei ole tuomari vaan maailmankaikkeuden Luoja. Eikä siinä avaruudessa Maapallo ole kaiken keskipiste. newmessage.org/fi

[/quote]Sana tuomitsee.

[/quote]12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.-- Hepr.4

Vierailija
22/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiinnosta. Tosi vastenmielistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:37"]

Tekstissäsi on ristiriitaisuuksia. 

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:34"]

Kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus, koska Jeesus on tuleva tuomitsemaan elävät ja kuolleet viimeisellä tuomiolla. Sinun on tehtävä parannus synneistäsi: haureudesta, aviorikoksista, murhista, varkauksista, juoppoudesta ym. Tee parannus ja usko evankeliumi.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. --Joh.3

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.  --Room.10

[/quote]

[/quote]Jos uskot Jeesukseen sinua ei tuomita, sen takia Jeesus tuli ihmiseksi maan päälle. Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Ilman uskoa Jeesukseen Jumalan tuomio on säälimätön ja pienikin synti voi heittää helvettiin. Jeesuksen kautta taas tulee armo hänelle, joka uskoo Jumalan Poikaan.

[/quote]

Entä jos uskoo Jeesukseen, mutta ei hyväksy hänen ehtojaan?

[/quote]Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.- Matt.7:21

[/quote]

Eli uskon lisäksi on vielä muita reunaehtoja, vai mitä tarkoitat?

[/quote]Uskova on uudestisyntynyt ja sen jälkeen alkaa kilvoitus. Joka voittaa saa seppeleen, ikuisen elämän. Jumala antaa tähän voiman, mutta ei pakota ketään taivaaseen edelleenkään. Juudas petti Jeesuksen rahasta ja hirtti itsensä kun luopui uskosta.

[/quote]

Eli, toisin kuin moni kristitty väittää, usko ei riitä pelastukseen.

[/quote]Jaakobin kirje 2:

14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

Vierailija
24/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä raamatun sanoja postaavat ihan viisaita?  Mikä on pelastus? Miksi pitää pelastua? Miltä pitää pelastua? Jos heiltä kysyy, vastauksena saa taas jonkun raamatunlauseen, jossa ei ole päätä eikä häntää.

Siis mitään järkevää ei tule suusta ulos.

Vierailija
25/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 2 ihmistä jotka olleet kirkossa töissä ja vielä todella korkeassa asemassa ja tekevät syntiä.

Mitäs siitä sanot? Ai niin mutta nehän saa tehdä mitä haluaa?

Vierailija
26/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:40"]

Kuule. Olen itse uskova ja luen paljon Raamattua. Totta kai toivon, että mahdollisimman moni tajuaisi samat asiat, mitkä itse olen tajunnut. Mutta. Tuo sinun tyyli: se ei tehoa. . Se että saarnaa ihmisille "tehkää parannus" nostattaa vain ärtymystä ja vihaa. Kukaan ei pidä sellaisesta. Sun kannattaisi aloittaa omasta lähipiiristä, ei täällä tuntemattomien keskellä. Ja tuon agressiivisen tyylin sijaan kerro lempeästi ja rauhallisesti mitä itse olet uskostasi hyötynyt. Jos joku ei halua kuunnella, kunnioita sitä! Ihmisillä on kuitenkin vapaa tahto ja jos joku aikoo tehdä parannuksen, se täytyy tapahtua sydämen halusta; ei siksi että joku sitä vaatii.

[/quote]Aivan samaa mieltä. Tuntuu tosi tympeältä ja vastenmieliseltä lukeä näitä viestejä vaikka itse uudestisyntynyt kristitty olenkin. Onko ap saanut ikinä kokea armoa ja Jeesuksen antamaa vapautta?

Kaikkien kommenttien kovuus ja lakihenkisyys tuskin houkuttelee ketään Jumalan läheisyyteen tai herättää kaipuun uskon ilmapiiriin.

"Jeesus oli täynnä armoa ja totuutta"

Terv yksi armahdettu syntinen

Vierailija
27/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jumalaa ei ole olemassa -yks hailee.

Vierailija
28/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:18"]

Tiedän 2 ihmistä jotka olleet kirkossa töissä ja vielä todella korkeassa asemassa ja tekevät syntiä. Mitäs siitä sanot? Ai niin mutta nehän saa tehdä mitä haluaa?

[/quote]Se että on kirkosa töissä vaikka kuinka korkeassa asemassa ei tee ihmisestä Jeesuksen seuraajaa. Uskovalla ei ole erityisoikeutta tehdä sallitusti syntiä vaan jos/kun sitä lankeaa tekemään, on oikeus katua ja pyytää anteeksi vilpittömästi ja luopua synninteostaan. Jumala antaa synnin anteeksi ja unohtaa sen kun ihminen on halukas tekemään parannusta mutta Jumala ei iloiten eikä hyväksyen katso tahallista synnintekoa ja paatumusta.

Vierailija
29/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:18"]Tiedän 2 ihmistä jotka olleet kirkossa töissä ja vielä todella korkeassa asemassa ja tekevät syntiä.

Mitäs siitä sanot? Ai niin mutta nehän saa tehdä mitä haluaa?
[/quote] Truu uskikset on muualla kun luterilaisessa kirkossa. Tiiän yhden hurskaan jonka mielestä helluntailaisuuskaan ei ollut tarpeeksi HC:ta, joten meni ja perusti oman lahkon.

Vierailija
30/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:18"]

Onko nämä raamatun sanoja postaavat ihan viisaita?  Mikä on pelastus? Miksi pitää pelastua? Miltä pitää pelastua? Jos heiltä kysyy, vastauksena saa taas jonkun raamatunlauseen, jossa ei ole päätä eikä häntää.

Siis mitään järkevää ei tule suusta ulos.

[/quote]Syntiinlangennut ihminen on erossa Jumalasta. Synti on todella suuri rikkomus Jumalan pyhyyttä ja oikeutta kohtaan.  Niin suuri rikkomus ja laittomuus, että synnin takia pitää kärsiä ikuinen rangaistus. Kadotus on paikka, joka luotiin saatanalle ja hänen enkeleilleen. Jokainen syntinen ihminen ansaitsee ikuisen helvetin tulen pois Jumalan luota.

Mutta koska Jumala on rakkaus ja armollinen sekä pitkämielinen...Hän antoi ainoan Poikansa Jeesuksen ristille, jotta kuolemallaan Jeesus sovittaisi koko maailman synnit! Jeesus kuoli ristillä ja haudattiin jotta sinun ei tarvitsisi ottaa sitä rangaistusta (kadotusta) kontollesi. Jeesus kantoi sinun syntisi.

Jeesus myös voitti kuoleman. Hänet haudattiin ja kolmantena päivänä nousi ylös kuolleista.

Vierailija
31/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa odotella. Satuoleinnoilla ei muuta olekaan kuin aikaa.

Vierailija
32/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:37"]

Tekstissäsi on ristiriitaisuuksia. 

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:34"]

[/quote]

[/quote]Jos uskot Jeesukseen sinua ei tuomita, sen takia Jeesus tuli ihmiseksi maan päälle. Jeesus on välimies ihmisen ja Jumalan välillä. Ilman uskoa Jeesukseen Jumalan tuomio on säälimätön ja pienikin synti voi heittää helvettiin. Jeesuksen kautta taas tulee armo hänelle, joka uskoo Jumalan Poikaan.

[/quote]

Entä jos uskoo Jeesukseen, mutta ei hyväksy hänen ehtojaan?

[/quote]Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.- Matt.7:21

[/quote]

Eli uskon lisäksi on vielä muita reunaehtoja, vai mitä tarkoitat?

[/quote]Uskova on uudestisyntynyt ja sen jälkeen alkaa kilvoitus. Joka voittaa saa seppeleen, ikuisen elämän. Jumala antaa tähän voiman, mutta ei pakota ketään taivaaseen edelleenkään. Juudas petti Jeesuksen rahasta ja hirtti itsensä kun luopui uskosta.

[/quote]

Eli, toisin kuin moni kristitty väittää, usko ei riitä pelastukseen.

[/quote]Jaakobin kirje 2:

14. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
15. Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
16. ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
17. Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
18. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon.
19. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.
20. Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?

[/quote]

Eli kyllä vai ei, pelastuksen ehtona on vain usko?

Vierailija
33/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kuitenkin parempi vaihtoehto kunniittaa kaikkia läheisiään täällä todellisessa maailmassa. Jätetään ne sadut lapsille. He tarvitsevat satuja hyvään kehitykseen.

Vierailija
34/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.-- Room.3

Vierailija
35/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:35"]

19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.-- Room.3

[/quote]

"Painu hihhuli vittuun!"

Minä, tänään.

Vierailija
36/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:35"]

[/quote]14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.-- Room.2

Vierailija
37/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laki ja sitten armo:

21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa -- Room.3

Vierailija
38/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse turvaan edelleen Lentävään Spagettihirviöön.

Vierailija
39/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
40/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:37"]

14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki

15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.-- Room.2

[/quote]

"An Inuit hunter asked the local missionary priest: ‘If I did not know about God and sin, would I go to hell?’ ‘No,’ said the priest, ‘not if you did not know.’

‘Then why,’ asked the Inuit earnestly, ‘did you tell me?"

Annie Dillard