Miesystävä on väkivaltainen ja väittää minua hulluksi
Mitä tehdä, jos miesystävä väittää kaikille, että olen hullu ja skitsofreenikko, kun kerron miehen tekemistä kamalista jutuista. Oikeasti en ole hullu, mutta mies on todella outo kahden kesken, vaikka osaakin teeskennellä ulkopuolisten seurassa normaalia ja jopa mukavaa/miellyttävää seuramiestä. Miehen sukulaiset uskovat miestäni ja pitävät minua mielisairaana, eikä mies suostu perumaan puheitaan. Alan itsekin kohta seota, sillä mies niin vakuuttavasti väittää, että olen hullu, vaikka en oikeasti ole. Olen ihan jumissa tässä suhteessa, enkä jotenkin enää osaa lähteä pois (asuminen, tuttavat, kaverit). Mies on aiemmin lyönyt minua siten, että pääni on voinut hieman ns. seota (=muisti mennyt ja olen traumatisoitunut hänen käytöksestään sekä haukkumisistaan), mutta en ihan oikeasti ole vakavasti mielisairas kuitenkaan.
Kommentit (17)
Mene puhumaan tuosta jollekin ammattiauttajalle ja sitten ero siitä siasta
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:13"]Mitä tehdä, jos miesystävä väittää kaikille, että olen hullu ja skitsofreenikko, kun kerron miehen tekemistä kamalista jutuista. Oikeasti en ole hullu, mutta mies on todella outo kahden kesken, vaikka osaakin teeskennellä ulkopuolisten seurassa normaalia ja jopa mukavaa/miellyttävää seuramiestä. Miehen sukulaiset uskovat miestäni ja pitävät minua mielisairaana, eikä mies suostu perumaan puheitaan. Alan itsekin kohta seota, sillä mies niin vakuuttavasti väittää, että olen hullu, vaikka en oikeasti ole. Olen ihan jumissa tässä suhteessa, enkä jotenkin enää osaa lähteä pois (asuminen, tuttavat, kaverit). Mies on aiemmin lyönyt minua siten, että pääni on voinut hieman ns. seota (=muisti mennyt ja olen traumatisoitunut hänen käytöksestään sekä haukkumisistaan), mutta en ihan oikeasti ole vakavasti mielisairas kuitenkaan.
[/quote]
No jotain häikkää on ihmisessä, jos antaa miehen hakata ja kutsuu miestä sen jälkeen miesYstäväksi..
Mies on myös uhannut tappaa minut useammankin kerran, pelästyttelee ja säikyttelee, rikkoo tavaroitani, nöyryyttää ja haukkuu minua päästä varpaisiin päivittäin. Lisäksi hän mustamaalaa minua omille sukulaisilleen ja kavereilleen sekä minun sukulaisilleni. Olen nykyään ihan säikky sekä ahdistunut ja pelokas. Se, kun kerron miehen tekosista, hän vain väittää, että valehtelen ja ne kaikki ovat hallusinaatioitani, kun olen niin hullu ja skitso hänen mielestään.
Jos nyt yrittäisit kuitenkin vain lähteä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:13"]Mitä tehdä, jos miesystävä väittää kaikille, että olen hullu ja skitsofreenikko, kun kerron miehen tekemistä kamalista jutuista. Oikeasti en ole hullu, mutta mies on todella outo kahden kesken, vaikka osaakin teeskennellä ulkopuolisten seurassa normaalia ja jopa mukavaa/miellyttävää seuramiestä. Miehen sukulaiset uskovat miestäni ja pitävät minua mielisairaana, eikä mies suostu perumaan puheitaan. Alan itsekin kohta seota, sillä mies niin vakuuttavasti väittää, että olen hullu, vaikka en oikeasti ole. Olen ihan jumissa tässä suhteessa, enkä jotenkin enää osaa lähteä pois (asuminen, tuttavat, kaverit). Mies on aiemmin lyönyt minua siten, että pääni on voinut hieman ns. seota (=muisti mennyt ja olen traumatisoitunut hänen käytöksestään sekä haukkumisistaan), mutta en ihan oikeasti ole vakavasti mielisairas kuitenkaan. [/quote] No jotain häikkää on ihmisessä, jos antaa miehen hakata ja kutsuu miestä sen jälkeen miesYstäväksi..
[/quote]
Mies on rikkonut itsetuntoni täysin ja tehnyt selväksi, että en voisi saada enää ketään muuta, kun olen niin ruma, tyhmä, vanha ja surkea (=naisena täysin arvoton roska).
Voisiko tänne palstalle tehdä semmoisen JSSAP-osion, minne voisi kerätä kaikki tämmöiset aloitukset? Ap oikeesti, lue itse tuo oma tekstisi vaikka kymmenen kertaa oikein hitaasti ja ajatuksella. Lue myös tuo Mies ei päästä minnekään -ketju.
Ai niin, lisäksi hän väittää minua valehtelijaksi, vaikka hän itse on ilmeisesti patologinen valehtelija.
Ap kiltti, soita Naisten linjaan. Voi soittaa ihan heti, se on auki just nyt. Puhelinnumero on 0800 02400, maksuton. Sä tarvitset perspektiiviä tuohon juttuun, jotta näet sen oikeassa valossa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:19"]
Ap kiltti, soita Naisten linjaan. Voi soittaa ihan heti, se on auki just nyt. Puhelinnumero on 0800 02400, maksuton. Sä tarvitset perspektiiviä tuohon juttuun, jotta näet sen oikeassa valossa.
[/quote]
Ok, täytyy tehdä niin. Alan olla ihan toivoton tästä tilanteesta.
Jätä se sika.
Ei tuo ole normaalia. Mies haluaa alistaa ja kiusata sinua. Vähätellä ja tuo sairaaksi väittäminen on pahinta. On joku narsisti tai luonnevikainen valioyksilö, joka kokee että hän jotenkin tuhoutuu, jos ei jatkuvasti paina sinua alaspäin. Se on hänen tapansa olla. Ainoa minkä narsisti tuntee.
Sinulla on paremmat oltavat ilman tuota ihmistä. Pelasta itsesi.
Oletko se sama joka nukkuu eri huoneessa kuin mies ja laittaa oven eteen esteitä ettei mies pääse huoneeseen?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:13"]Mitä tehdä, jos miesystävä väittää kaikille, että olen hullu ja skitsofreenikko, kun kerron miehen tekemistä kamalista jutuista. Oikeasti en ole hullu, mutta mies on todella outo kahden kesken, vaikka osaakin teeskennellä ulkopuolisten seurassa normaalia ja jopa mukavaa/miellyttävää seuramiestä. Miehen sukulaiset uskovat miestäni ja pitävät minua mielisairaana, eikä mies suostu perumaan puheitaan. Alan itsekin kohta seota, sillä mies niin vakuuttavasti väittää, että olen hullu, vaikka en oikeasti ole. Olen ihan jumissa tässä suhteessa, enkä jotenkin enää osaa lähteä pois (asuminen, tuttavat, kaverit). Mies on aiemmin lyönyt minua siten, että pääni on voinut hieman ns. seota (=muisti mennyt ja olen traumatisoitunut hänen käytöksestään sekä haukkumisistaan), mutta en ihan oikeasti ole vakavasti mielisairas kuitenkaan. [/quote] No jotain häikkää on ihmisessä, jos antaa miehen hakata ja kutsuu miestä sen jälkeen miesYstäväksi..
[/quote]
Mies on rikkonut itsetuntoni täysin ja tehnyt selväksi, että en voisi saada enää ketään muuta, kun olen niin ruma, tyhmä, vanha ja surkea (=naisena täysin arvoton roska).
[/quote]
Ja sinä uskot siihen, mitä se sanoo? Vaikka olisit loppuikäsi yksin, niin parempi sekin kuin tuossa, missä nyt olet.
Syvällä olet suossa jo nyt. Ja näitä kavereitahan piisaa. Ihan vasta justiinsa tuli itsekin opittua vastaavista jotakin.
Ymmärrän kyllä sinua, sinänsä. Mutta ne oikeasti hyvät uutiset ovat siinä, että sinun ei tarvitse uskoa yhtään mitään siitä, mitä mies sinulle, tai muille, sepittää! Etkä omien kirjoitustesi perusteella tunnukaan uskovan.
Jos jo nyt koet olevasi jumissa, niin kuinka jumissa olet ensi kuussa? Jospa aloittaisit jo tänään uskomalla oikeasti itseäsi ja tekemällä itsellesi hyviä asioita. Se tekee itsetunnolle hyvää. Arvostat itse itseäsi, kehut vaikka peilin edessä, käyt ulkona nauttimassa auringosta & lämmöstä, teet vaahtokylvyn itsellesi, luet jotain hyvää kirjaa, laadit leffaillan ihan vain itsellesi jne. Eli pidät huolta ihan vain ja ainoastaan itsestäsi ja annat miehen huudella tuuliin omat valituksensa (jos pakosta asutte saman katon alla).
Jos voit, ota ensin vaikka parin viikon vieroituskuuri miehestä (vaikka ulkomaanreissu, niin pysyt varmasti etäällä hänestä). Sitten kuukausi, kaksi jne. Varaudu siihen, että tunnet vieroitusoireita. Homman juju on kuitenkin siinä, että pidennettyäsi kuuria, huomaat tuntevasi yhä vähemmän vieroitusoireita. Mies ei enää seireenin lailla houkuttele sinua puoleensa. Huomaat, että ympärilläsi on paljon sinua hyvin kohtelevia ihmisiä. Lakkaat kokonaan uskomasta miehen satuihin.
Lue sananen ja toinenkin Tukholman syndroomasta sekä Traumatic Bonding -nimityksellä kulkevasta asiaa vielä paremmin kuvaavasta valintakaavasta.
Onnea jatkoon!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:17"]
[/quote]
[/quote]
Käännäpä tuo nurin niin että mieshän on se ruma, tyhmä, vanha, surkea ja hullu jos ei muita saa kuin sinut. Siksi se sua haukkuu jottet jättäisi sitä. Siksi. Koska se tietää että kelpaisit muillekin ja ois ihan kamala jos se idiootti p*skakasa joutuis hoitaa ite oman elämänsä. Kuuntele sitä jatkossa sillä korvalla että haukkuessaan sua, se kertookin itsestään.
Olen itsekin ollut samantyylisessä suhteessa ja tiedän, että lähteminen on vaikeaa. Ja nyt joku ihmettelee miksi: koska itsetunto ja minäkuva on niin murrettu ja pirstaloitunut, ettei koe kykenevänsä pärjäämään yksin. Kun päivittäin haukutaan, nälvitään, nimitellään, välillä hakataan ja kohdellaan todella halventavasti, kokee ettei ole minkään arvoinen tässä maailmassa.
Ja miksi tuollaiseen suhteeseen päädytään? No koska ei se mies heti ensitreffeillä hauku rumaksi huoraksi ja vedä turpaan. Silloin ollaan niin mielin kielin ja hakemassa kuuta taivaalta. Osaavat valita sellaisia, joilla on jo valmiiksi huono itsetunto ja ovat itsestään epävarmoja ja mieluusti vielä elämän ensimmäinen kunnon parisuhde, niin ei ole vertailupohjaa mikä on normaalia ja mikä ei.
Kaikki tulee sitten vähitellen, pikkuhiljaa manipuloidaan ja alistetaan sellaiseksi, joka kokee olemassaolonsa olevan yksi suuri virhe ja tämän miehen olevan todella jalo kun jaksaa minua katsoa kaikista vioistani huolimatta.
Kuulostaako ap tutulta?
Kun lähdin pois, niin aloin vasta käsittää koko homman sairaalloisuuden. Lähdin vanhemmilleni pakoon, kun erään kerran oli hakattu pahemmin. Eikä ollut eka kerta kun olin paossa, silloin aina mieheltä alkoi sadella "Anteeks rakas mä muutun, tuu kotiin pliis!!!" -viestiä (ja sama solvaus ja huoritteluhan sitten jatkui heti kun idioottina palasin takaisin). Sillä kerralla erehtyi laittamaan pari solvausviestiä mukaan ja yhtäkkiä vaan päähän syttyi lamppu, että eihän minun ole mikään pakko enää mennä tuota kuuntelemaan ja ero tuli viimeinkin.
Ap, vaikka se lähtö on vaikeaa, niin se on ainoa mahdollisuus. Mies ei sinua kunnioita eikä rakasta, ei rakasta ihmistä nimitellä, hakata ja mustamaalata mielisairaaksi skitsofreenikoksi.
Itse olen nykyään naimisissa oikeasti hyvän miehen kanssa, olen niin onnellinen etten hukannut aikaani enempää ex-mieshirviön kanssa. Ex tosin terrorisoi elämääni pitkään, numero ja sähköpostiosoite piti vaihtaa, koska molemmat tukkeutuivat solvausviesteistä ja käräjilläkin piti kerran käydä, jotta sai kiusanteon loppumaan.
Ei nyt ole tärkeää saada ystäviä ja sukulaisia uskomaan mitä sanot miehestä. Nyt on tärkeää että pääset pois ja saat apua. Ehkä kun olet turvakodissa, sukukin alkaa uskoa että on tosi kyseessä.
Mikset lähde?