Lapsi oli sairaana koulussa. Tää on nyt mun syytä.
Aamulla soitti mulle töihin että vatsaan koskee, mutta hänellä koskee tosi usein aamuisin vatsaan, joten käskin lähteä kouluun. Kiltisti meni kouluun ja sairasti siellä. Oli ihan kalpea kun tuli kotiin ja myönsi että oli oksentanut koulussa. Ei ollut uskaltanut soittaa mulle kun pelkäsi etten usko.
Kommentit (38)
Onpas ihanaa! Näin noro leviää.
Miksi olet niin julma ettei lapsesi uskalla puhua sinulle jos tarvitsee apua?
Et olisi voinut tietää, että hän on oikeasti sairas. Toivottavasti kerroit hänelle, että uskot kyllä häntä, jos oikeasti kokee olonsa kipeäksi ja silloin saa ja pitää lähteä kotiin. Voi toista.
No kannattaisko ne vatsakivut vaikkapa tutkia että mistä johtuu jos harvasepäivä koskee mahaan ja sit sen vuoksi et usko vakavempaa huonoa oloa.
Lapsi tahtoo vaan päästä laiskottelemaan, pistät sen kitkemään kerrostaloalueen rikkaruohoja niin kasvaa luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
No, hänen sairaus ei oo sun syytä, mutta lähtisin kyllä miettiin muuten teiän välistä suhdetta jos lapsella on asioita joista ei uskalla kertoa.
Tuota vatsakipua on jatkunut niin kauan, että lapsi itsekin tietää, ettei se ole enää mitenkään uskottava selitys. En mä tiedä miksi hän pelkäsi, etten usko häntä. Ihan varmasti mä olisin uskonut, jos hän olisi uudelleen mulle soittanut. Ap
Vierailija kirjoitti:
No kannattaisko ne vatsakivut vaikkapa tutkia että mistä johtuu jos harvasepäivä koskee mahaan ja sit sen vuoksi et usko vakavempaa huonoa oloa.
Ei niihin ole fyysistä selitystä. Kouluun meneminen ahdistaa häntä ja siksi maha on kipeä. Ap
Okei, no miksi kouluun meneminen ahdistaa? Onko siellä jotain epämukavaa tai stressaavaa? Vai onko kyseessä herkkä lapsi?
Tässä taas todistetaan se, että valehtelu on vahingollista. Jos ei joka päivä valehtelisi mahakivusta, olisit uskonut häntä nyt eikä tauti olisi levinnyt.
Olet tosi vastuuton äiti, koska et ota lastasi vakavasti. Siis ala todella selvittää, mikä on juurisyy, että vatsaan koskee. Kun ei lapsi pysty syytä sanomaan, juttele open kanssa kertoen tilanteesta ja kysellen mitä havaintoja opettaja on tehnyt. Miten teillä kotona on perhesuhteet? Ole rehellinen , reaktio aikuisten tai sisarten ristiriitaisuuksiin. Onko isän kanssa ongelmia. Miten käy, kun kaveri tai kaverit tulee kotiin lapsen luo. Onko joku vastenmielinen harrastus.
Kerroppa rehellisesti kaikki, niin voimme ottaa kantaa ja antaa vinkkejä.
Asia pitää selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hänen sairaus ei oo sun syytä, mutta lähtisin kyllä miettiin muuten teiän välistä suhdetta jos lapsella on asioita joista ei uskalla kertoa.
Tuota vatsakipua on jatkunut niin kauan, että lapsi itsekin tietää, ettei se ole enää mitenkään uskottava selitys. En mä tiedä miksi hän pelkäsi, etten usko häntä. Ihan varmasti mä olisin uskonut, jos hän olisi uudelleen mulle soittanut. Ap
Varmasti olisit uskonut, mutta lapsi on jostain saanut sellaisen kuvan että et usko kaikkea mitä hän sulle kertoo. Se että jättää noin ison asian kertomatta tuollaisen syyn takia on jo hieman huolestuttavaa
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas todistetaan se, että valehtelu on vahingollista. Jos ei joka päivä valehtelisi mahakivusta, olisit uskonut häntä nyt eikä tauti olisi levinnyt.
Miksi oletat että hän valehtelee yleensä mahakivusta?
Laktoositon ruokavalio käyttöön.
Toisilla on herkkä vatsa kuten minulla ja saan usein vääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niihin ole fyysistä selitystä. Kouluun meneminen ahdistaa häntä ja siksi maha on kipeä. Ap
Kouluun meneminen ahdistaa, etkä ole systemaattisesti ottanut yhteyttä opettajaa tai kouluterveydenhoitajaan. Ei se ahdistu mene sun välinpitämättömyydellä ohi. Jos sieltä ja lapselta ei mitään selviä, niin aika yksityiselle LASTENLÄÄKÄRILLE. Näin ei saa jatkua, se onVÄLINPITÄMÄTTÖMUUTA.
Meidän perheessä nyt kaikilla ilmeisesti norovirus.
Oksennellaan ristiin ja ripulit lentää.
Lapsilla on vatsatauteja usein,mut nyt on kyllä rankempi tauti meneillään.
Tosi kurjaa olla koulussa,jos pelkää,että tulee housuun 💩😰
Vierailija kirjoitti:
Ei hän ole valehdellut mistään vatsakivusta, vaan se on ihan todellista. Me kuitenkin tiedetään mistä se johtuu ja lapsikin tietää, että vatsakipu menee ohi ja hän voi mennä kouluun. Hän vain soittaa lähes joka aamu mulle töihin samasta asiasta ja käydään joka aamu keskustelu tästä. Kai hän itse luuli, että vatsakipu johtui vain ahdistuksesta tai ajatteli, että mä luulen niin, koska tästä on niin usein puhuttu. Mä olen pahoillani että näin kävi. Erityisen pahoillani olen lapseni puolesta kun joutui menemään kouluun ja olemaan siellä siinä pelossa, etten olisi uskonut häntä. En minäkään mitään erityistä syytä siihen tiedä. Ap
Meillä on sama tilanne ollut ja vaikeaa on tietää, koska lapsi on oikeasti niin kipeä että tarvitsee jäädä kotiin ja koska ei. Uskon että hänellä on oikeastikin mahavaivaa, mutta ehkä myös jännitystä, psyykkisen ja fyysisen sekoitusta. Lääkärissä ei ole löytynyt erityisempää, ei keliakiaa tai muuta. Eikä sano, että olisi kiusaamista tai mitään.
Onko ehkä laktoosi-intoleranssi tai keliakia? Laktoosittoman ruokavalion noudattaminen on nykyään helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti olisit uskonut, mutta lapsi on jostain saanut sellaisen kuvan että et usko kaikkea mitä hän sulle kertoo. Se että jättää noin ison asian kertomatta tuollaisen syyn takia on jo hieman huolestuttavaa
Kyllähän vanhempi voi joskus päättää, että lapsi vaikuttaa tarpeeksi terveeltä menemään kouluun, vaikka lapsi jäisi mielellään vielä kotiin.