Olen tässä miettinyt yhtä vakavaa asiaa...
..Nimittäin sitä voisiko yksi parhaimmista ystävistäni olla sosiopaatti...
Vai kuvittelenko vain...
Kommentit (32)
Aika vaikea kuulla diagnoosia, jos et ole psykiatri eikä hän sinun potilaasi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:15"]
Kerro miksi ajattelet näin
[/quote]muut ihmiset tai heidän ongelmansa eivät enää kiinnosta.
hän ei näytä pystyvän luomaan tunnesiteitä ihmisiin. hän vain
heittää ihmisiä pois elämästään kun ei enää tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:49"]
[/quote]narsisti hän nyt ei kuitenkaan ole. ap
Mitä sitten jos hän olisi sosiopaatti ? Muuttaisiko se jotakin? Kauhea tarve nykyisin diagnosoida kaikki läheisensä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:20"]
Mitä sitten jos hän olisi sosiopaatti ? Muuttaisiko se jotakin? Kauhea tarve nykyisin diagnosoida kaikki läheisensä.
[/quote]sosiopaateilla on taipuvuutta rikollisuuteen. ap
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:15"]
[/quote]
Jospa hänellä on ihan omia ongelmia, ettei jaksa olla kiinnostunut toisten ongelmista... Itse ainakin olen kyllästynyt olemaan toisten kuuntelija ja sylkykuppi ja yritän parhaani mukaan hankkiutua eroon sellasista "ystävistä" jotka jaksavat kiinnostua vain kun asiat pyörivät heidän ympärillään.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:15"] Kerro miksi ajattelet näin [/quote]muut ihmiset tai heidän ongelmansa eivät enää kiinnosta. hän ei näytä pystyvän luomaan tunnesiteitä ihmisiin. hän vain heittää ihmisiä pois elämästään kun ei enää tarvitse. [/quote] Jospa hänellä on ihan omia ongelmia, ettei jaksa olla kiinnostunut toisten ongelmista... Itse ainakin olen kyllästynyt olemaan toisten kuuntelija ja sylkykuppi ja yritän parhaani mukaan hankkiutua eroon sellasista "ystävistä" jotka jaksavat kiinnostua vain kun asiat pyörivät heidän ympärillään.
[/quote]en muista tiedä mutta olen itse kuunnellut häntä aina.
nykyään hän ei enää kerro huolistaankaan.
Sosiopatia ja muut persoonallisuushäiriöt alkavat ilmetä lapsuudessa ja nuoruudessa, joten kenestäkään aikuisesta ihmisestä ei yhtäkkiä vain tule sosiopaattia. Nuo piirteet tai tavat eivät myöskään tee yksinään kenestäkään sosiopaattia. Paljon todennäköisempää on vain jostain syystä hankala vaihe elämässä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:16"]
[/quote]
Mistä siis päättelet ettei hän ole narsisti? Narsisti ja sosiopaatti ovat oikeastaan sama asia.
Sanot, ettei hän puhu huolistaan. Oletko kysellyt?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:16"]
[/quote]
Mistä siis päättelet ettei hän ole narsisti? Narsisti ja sosiopaatti ovat oikeastaan sama asia.
Sanot, ettei hän puhu huolistaan. Oletko kysellyt?
[/quote]olen kysellyt. (en liikaa, ymmärrän kerrasta jos ei) mutta hän on alkanut ottaa enemmän ja enemmän etäisyyttä läheisistään.
tarkoitin että aina hänellä on ollut jotain tuollaista, nyt vain niin selvästi että se näkyy ulkopuolisillekin...
Tää maailma on kyllä mennyt ihmeelliseksi, jos omiin oloihin vetäytyminen ja se, ettei ylenpalttisesti jaksa kiinnostua muiden asioista täytyy diagnosoida. Mitä se sinua ap kiinnostaa, vaikka olisikin sosiopaatti? Pysyt silloin poissa hänen elämästään jos hän tosiaan käyttäytyy ympäristöään tuhoavasti, kuten sosiopaatit käyttäytyvät. Eipä häntä voi oikein auttaakaan, jos kerran on niin vakavasti häiriintynyt. Keskity omaan elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:57"]
Tää maailma on kyllä mennyt ihmeelliseksi, jos omiin oloihin vetäytyminen ja se, ettei ylenpalttisesti jaksa kiinnostua muiden asioista täytyy diagnosoida. Mitä se sinua ap kiinnostaa, vaikka olisikin sosiopaatti? Pysyt silloin poissa hänen elämästään jos hän tosiaan käyttäytyy ympäristöään tuhoavasti, kuten sosiopaatit käyttäytyvät. Eipä häntä voi oikein auttaakaan, jos kerran on niin vakavasti häiriintynyt. Keskity omaan elämääsi.
[/quote]sinä varmaan tiedät että kaikkin sosiopaatit ovat samanlaisia?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:20"]
[/quote]tässä mietin että jos hän on sosiopaatti/muuten vain mt.ongelmainen, en näe syytä jatkaa ystävänä. ap
No, kuvailemasi asiat eivät kyllä kuulosta sosiopaatin käytökseltä. Voithan lopettaa ystävyyden vaikka ilman syytäkin, jos siltä tuntuu.
50-50 mahd. että joko kuvittelet tai että hän on sosiopaatti.