Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minulla on? Lääkäri tai hoitaja?

Vierailija
09.08.2015 |

Olen alkanut kärsiä oudoista oireista. Kuukautiset ovat muuttuneet epäsäännöllisiksi. Tulevat ajallaan, mutta kestävät kokonaan pari vkoa. Papa normaali vuosi sitten. Bmi 24-25, en syö herkkuja vaan ruokaa ehkä vähän liikaa. Liikun.päivittäin ja hikisesti 2-3 krt vko. Kierto 25-26 pv. Vuoto lopussa tuhrua lähinnä. Olen 36-v ja minulla on kaksi lasta. Viimeisin vuoto alkoi 3vk sitten ja loppui vko sitten. Lisäksi uutena on tullut akne ja väsymys sekä mielialan vaihtelut ja itkuherkkyys. Raskaustesti virtsasta negat ja nyt valkovuoto normaali, mutta lievää selkäsärkyä ja alavatsan kipua on edelleen.

Minulla on aika gynelle 18.8.
Kilppariarvot normaalit, hb 126 vuodon jälkeen. Kysta? Pco? Ennenaikaiset vaihtarit? Endometrioosi? Muu mikä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne kilppariarvot oli?

Vierailija
2/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:46"]Mitä ne kilppariarvot oli?
[/quote]

En muista ulkoa, mutta sanottiin että viiterajoissa kuitenkin. Verensokeriarvot olivat myös normaalit, samoin kolesteroli
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole muuta sressaavaa. Nukun 6-8 t yö. Lapset ovat koululaisia.
Ap

Vierailija
4/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että voisiko vaiva olla jotain gynekologista kuitenkin... ap

Vierailija
5/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole myöskään lihonut tai laihtunut, vaan olen aina ollut samanlainen.. :-D Raskauksista ei jäänyt kiloja...

Vierailija
7/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjakystaa veikkaan. Löytyy vain ultralla.

Vierailija
8/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen häiriö. Gyne varmastikin ultraa munasarjat. Jos sieltä ei löydy selitystä, lähtisin hakemaan syytä hypotalamus - pituitary gland - adrenal gland - ovary pathwaysta. Mahdollisesti syy GNRH erityksessä. Tilanteensi ei kuitenkaan ole akuutti, joten odottele rauhassa gynen aikaa.

t.lääkäri

Vierailija
9/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet?

Vierailija
10/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasarjasyöpä on vaikea löytää, olisiko sitä?

Vierailija
11/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! Raskauksien välissä oli pieni munasarjakysta, joka raskauden aikana katosi itsestään. Voisi olla selitys kyllä. Milloin tai millaisissa tapauksissa sellainen on tarpeen leikata? Voiko sotkea hormonitoimintaa?
Ap

12/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysta leikataan yleensä kun sen halkaisija on > 5cm. Myös tilanteissa joissa kysta aiheuttaa usein hypoxista kipua, tai jos esim. raskautta ei kuulu yrityksistä huolimatta.

t.9

Vierailija
13/13 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="sandraeleonoora" time="09.08.2015 klo 14:18"]Kysta leikataan yleensä kun sen halkaisija on > 5cm. Myös tilanteissa joissa kysta aiheuttaa usein hypoxista kipua, tai jos esim. raskautta ei kuulu yrityksistä huolimatta.

t.9
[/quote]

Kiitos !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi