Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät eivät tule käymään, koska bensa on kallista - muilla sama tilanne?

Vierailija
09.03.2022 |

Asumme alueella, jossa julkiset kulkuneuvot eivät kulje. Matka ystävien luo on niin pitkä (kymmeniä kilometrejä), että matka on kuljettava autolla. Kun olen ehdottanut näkemistä, niin kaikki ystävät ovat sanoneet, että nähdään toki, kunhan minä olen se, joka matkustaa heidän luokseen. Bensa on kuulemma niin kallista, että eivät halua ajaa nyt enempää kuin töiden takia on pakko. Kotona vauvaa hoitovapaalla n. 300 e/kk tuloilla mietin, että ilmeisesti mulla sitä rahaa autoiluun muiden mielestä riittää...Sitäkin olen yrittänyt, että sopisin kaikki menot samalle päivälle (ystävät asuvat samalla suunnalla), mutta sama päivä ei käy kaikille eli pitäisi tehdä suunnilleen sama matka useampana päivänä.

Onko muilla tällaista nyt?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sama tilanne. Minun ystäväni ovat olleet viimeiset 3-10v niin kiireisiä, että eivät pääse käymään, vaikka kuskaisin heitä edestakas tai maksaisin taksin.

Vierailija
2/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ole tuollaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ystäviä, joten ei tuollaisia ongelmiakaan.........

Vierailija
4/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettei nyt huvita ajella ylimääräistä.

Ei silti ole reilua laittaa toista hoitovapaalla makselemaan matkoja yksipuolisesti. Vuorotellen pitäisi kyläillä niin säilyy tasapuolisuus.

Vierailija
5/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bensa maksaa 2€/l ja auto vie vaikka 6l/100 km, niin esim. 50 km matka maksaa 6 €. Eikö bussi maksa jo saman, eli tekosyyltä haiskahtaa.

Vierailija
6/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos bensa maksaa 2€/l ja auto vie vaikka 6l/100 km, niin esim. 50 km matka maksaa 6 €. Eikö bussi maksa jo saman, eli tekosyyltä haiskahtaa.

Kaikkialla ei ole julkista liikennettä

Vierailija
7/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla, jossa joukkoliikenne toimii, joten ei ole tuollaista ongelmaa.  Ja samaa mieltä kommentoijan 5 kanssa eli tuon verran tai enemmänkin menee myös julkisilla matkustamiseen, riippuen siitä, miltä vyöhykkeeltä on tulossa.

Vierailija
8/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkialla ei ole julkista liikennettä

Pointti ei kaiketi ollut tuo vaan se, että saman verran se maksaisi julkista liikennettä käyttäenkin kuin omalla autolla. 

- eri

Vierailija
9/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että ap muuttaa veks sieltä korvesta.

Vierailija
10/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa eikä ystäviä, niin ei ole tuota ongelmaa.

Vierailija
11/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tarjoudut maksamaan bensan, vaikka kymppi per käynti?

Vierailija
12/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen että ap muuttaa veks sieltä korvesta.

Turhaan valitat pitkästä matkasta. Muuta järkevämpään paikkaan. Se on oma valinta missä asuu. Itsellä ei autoa. Yksi ystävä asuu kaukana ja sama valitus on hänellä usein. Vaikka tietää etten ilman autoa pääse kulkemaan hänen luokseen. Omasta tahdosta muutti kauas kaisesta ja nyt valittaa kun ei kukaan käy eikä itse pääse mihinkään ilman autoa. Itse en ole kertaakaan hänen muuton jälkeen päässyt käymään. N. 2 vuotta. Miksi muutti olen kysynyt. Ei osannut vastata. Mietti vain halpa asunto. Ei miettinyt muuta käytännön asioita. Esim. Edes kauppaan ei pääse ilman autoa. Nykypäivänä ei ole mitään järkeä muuttaa tälläiseen paikkaan.

Vierailija
13/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samansuuntaista yhden hyvän ystävän suhteen. Hän laittoi autonsa seisontaan, kun hinnat ovat nyt niin korkealla, eikä "jaksa" sen myötä tehdä mitään tai mennä minnekään. Esim. haluaisi kyllä kovasti tavata, mutta tulee vain jos joku hakee hänet kotoa ja kuljettaa takaisin kotiin. Hän asuu noin 2 km päässä meiltä, ja 3 km päässä toiselta yhteiseltä ystävältä. Ei jaksa lähteä kävelylle, ei jaksa lähteä kahvilaan, ei jaksa lähteä uimaan, kun pitäisi kävellä paikan päälle. Kahvilat ja uimahallit sijaitsevat noin 0,5-1 km päässä hänen kotoaan, mutta kun ei vaan jaksa. Kaupassakäynnitkin hoitaa vinkumalla ensin kyydin joltakulta. Eli nyt ei sitten nähdä, harmi. (Minä en siis voi vierailla hänen luonaan, koska hänellä on lemmikkejä ja minulla paha allergia, niin nähdään yleensä meillä tai jossain aktiviteetin parissa. Autoa ei minullakaan ole, normaalisti kävelen tai menen julkisilla, niin en voi kuskatakaan.) 

Vierailija
14/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha edullinen auto= jää rahaa myös rahaa ajamiseen.

Velka auto= menee rahaa pääoman lyhentämiseen, korkoihin ja bensan hintakin tuntuu olevan liika kova tuloihin nähden.

Mut joo elämä on valintoja.

Vierailija
15/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama. Mun ystävät ei pääse käymään, koska olen kuulemma niin mäntti, ettei kannata.

Vierailija
16/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta minulla on ystäviä, jotka eivät ole suostuneet tapaamaan yli kahteen vuoteen, koska pitää varoa koronaa. He tapaavat työkavereitaan ja ajelevat ympäri Suomea, mutta vanhoja ystäviä ei voi tavata. Kuulemma teamsillä tapaaminen onnistuisi.

Vierailija
17/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto maksaa ihan älyttömästi. Itse olen työssä mutta vaikka kuinka päin lasken niin autoon minulla/meillä ei ole varaa. Siksi asumme lähellä palveluita ja joukkoliikenne kulkee. Ei ikinä voitaisi muuttaatuollaiseen paikkaan missä joukkoliikenne ei kulje. Kannattaa muuttaa ja lopettaa valittaminen ystäville. Ymmärrän että heillä ei ole varaa käydä. Aikaakin menee jos matka on pitkä.

Vierailija
18/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun noin 60 km isosta kaupungista jossa melkein kaikki ystäväni asuvat. En ole tähän mennessäkään lähtenyt minkään kaveritapaamisen takia ajamaan tuollaista matkaa. Se ei ole elologista. En aja turhaan. Auto on vain omia töitä ja omia asioita varten.

Vierailija
19/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aja nyt yhtään enempää kun on pakko. Mulla on lähimpään kauppaankin yli 10km ja töihin yhteen suuntaan 35km. Julkista ei ole. Ei vaan oo varaa ja hallitus ei ole tehnyt mitään. Ihan järkyttävää nyt kun on diesel auto, josta saa maksaa käyttövoimaveroa 700e ja diesel maksaa sen mitä bensakin. Hallitus ohoi!

Vierailija
20/26 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vähensin vierailuja vanhemmillani kun auton bensamittari laski niin vauhdilla ja rinnasta ottaa aina kun näen huoltsikoiden hintatauluja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi