Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suomalaiset naiset haluavat näyttää miehiltä?

Vierailija
09.08.2015 |

Tämä koskee etenkin keski-ikäisiä naisia, mutta myös nuorempia jostain landelta. Lisäksi käyttäytyvät kuin miehet? Lyhyet ja rumat hiukset, caprit, sporttisandaalit, laatikkomaiset t-paidat, ei meikkiä tai koruja ja rumat silmälasit. Kasvotkin kolhot, kuin miehellä. Yök.

Kommentit (454)

Vierailija
101/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on tekoviiksien liimaaminen nenän alle. Atooppinen ihoni ei siedä liimaa, joten ärtyy pahasti.

Talvella käytän pilkkihaalaria Etelä-Suomessa, jotta tarkenen.

Pahinta miesten vaatteiden käytössä ovat pienet jalkani. Joudun tunkemaan puolet Hesarista kenkien kärkeen.

Kiitos, ap, kun ymmärrät, ettei tällainen elämä ole helppoa.

Vierailija
102/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neisellisuus ja miehekkyyshän ovat makuasioita. Luokkasidonnaisiakin. Voidaan siis olettaa että ihmiset pitävät eri asioita naisellisina ja miehekkäinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kun nyt vaan ovat niin paljon kauniimpia. Kivaa että yrittävät, jotkut onnistuvatkin. Se on hyvä, kiitos.

Vierailija
104/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuri. Joskus ammoisina aikoinahan naimattomilla tytöillä sai olla pitkät hiukset, mutta kun naimisiin meni, kylän akat leikkasivat hiukset lyhyiksi joukolla. Tämä on siis vanhaa kulttuuria, mutta näkyy se vielä nykyäänkin. Mun mielestä Suomessa on niin, että naimisissa oleva nainen ja varsinkin äiti saa luopua ulkonäöstään, on niin sanotusti vanha pieru, old news. Naiseutta ei arvosteta, vaan sitä, että nainen on ahkera ja vahva työntekijä, järkevä jne. Sitten kun nainen käyttäytyy kuin mies, voi saada arvostusta. Onko ihmekään, jos nainen lopulta näyttääkin mieheltä.

Vierailija
105/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:56"]

Miehet kun nyt vaan ovat niin paljon kauniimpia. Kivaa että yrittävät, jotkut onnistuvatkin. Se on hyvä, kiitos.

[/quote]kOMPPAAN!miehet vois enemmän ehostautua ja korostaa kauneuttaan

Vierailija
106/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suomalainen, keski-ikäinen nainen, enkä tosiaankaan pukeudu ap:n kuvaamalla tavalla.

Aika voimakas yleistys.

Vierailija
107/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:30"]Koska en ole vielä keksinyt syytä, miksi minun pitäisi kuormittaa kroppaani kaikenlaisilla kemikaaleilla tai pukeutua minun mielestäni epämukaviin vaatteisiin.
[/quote]

Selitylsen maku... Luonnonkosmetiikkakin on keksitty! Kauniit vaatteet eivät tarkoita automaattisesti epämukavuutta!

Vierailija
108/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pukeutuu siten kuin itse tykkää. Tietyissä tilanteissa ne caprit ovat ihan kivat, ihan kuin farkutkin. T-paita päällä mua ei nähdä koskaan. Yli 90 prosenttisesti mun päälläni on mekkoja, joskus myös hameita. Viihdyn niissä. Tukka on pitkä, paksu ja luonnonkihara, vaikka juuri täältä on saanut lkea ettei yli 4-kymppisillä naisilla saa olla pitkää tukkaa.

Pukeudun näin, sillä näissä vaatteissa viihdyn. Näytän naiselliselta ja saan paljon kehuja pukeutumisestani. Vaikka mekkojen käyttäminen on kaikkein helpointa, kaikki värit sopivat aina yhteen.

Vierailija
109/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:54"]Neisellisuus ja miehekkyyshän ovat makuasioita. Luokkasidonnaisiakin. Voidaan siis olettaa että ihmiset pitävät eri asioita naisellisina ja miehekkäinä.
[/quote]Ei täysin.

Vierailija
110/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 11:32"]

Miksi suomalaiset miehet haluaa näyttää suurimman osan aikuisikäänsä siltä kuin olisi viimeisillään raskaana? Jokainen raskaana olleen vaimon mies tietää kuinka hankalaa seksi on ison mahan kanssa. Ei se sen parempaa ole silloin kun se iso maha on miehellä.

[/quote]

Suomalaiset miehet ovat urheilullisia ja timmejä. Miksi suomalaiset naiset eivät ole hoikkia ja liikunnallisia?
[/quote]jos kaljamaha on sun mielestä timmi niin huhhuh

Vierailija
111/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kulttuuri on eristäytynyttä ja sisäänpäinkäänynyttä. Kotia kyllä puunataan ja sisustetaan, mutta itse kuljetaan ulkona kuin linnunpelättimet!

Vierailija
112/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:14"]

En yhtään ihmettele, miksei Suomessa naiset uskalla laittautua. Olen itse parikymppinen ja tykkää meikata yms. Mutta aina saan opiskelukaveripojilta ihmettelyä, miksi pitää meikata noin paljon, kun he tykkäävät luonnollisesta kauneudesta, ei saisi olla meikkiä tai korkeintaan hyvin vähän. Jos laittaa hiukset jotenkin, niin se on taas hienostelua, "mihinkäs juhliin sitä ollaan menossa". Aina saa ihmettelyä siitä, jos yrittää olla naisellinen. Suomessa vaan ei hyväksytä semmoista naisellisuutta, jota korostetaan meikein ja naisellisin vaattein. Töissäkin katsotaan huonoksi työntekijäksi, jos on halunnut aamustaan tuhlata puoli tuntia meikkaamiseen ja työaikana joutuu muutaman kerran katsomaan peiliin korjatakseen meikkiä.

[/quote]

Minäkin sain joskus tuttavamieheltä kommentin tyyliin "miks sä näytät tolta?" kun oli arkipäivänä päällä hame, jakku ja normaalit meikit. Mielestäni siinä ei ollut mitään erikoista, mutta ilmeisesti se on sitten vaativaa laittautumista täällä.

Vierailija
113/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:00"]

Mä ihmettelen samaa. Mulla pitkät hiukset, käytän hameita (polviin asti) ja korkkareita joskus. Meikkiä on sopivasti. Vihaisia katseita saa näiltä miehen näköisiltä naisilta

[/quote]

En mä vaan saa vaikka laittaudun myös.

Vierailija
114/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhä näköjään tarvis ol samast puust veistetty. Plaah!

Vierailija
115/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 16:39"]

Minä en oikein ymmärrä tätä ajatusta, että mies luonnontilassa näyttää mieheltä, mutta nainen luonnontilassa ei näytä naiselta vaan mieheltä. Siis näyttääkö nainen naiselta vaan, jos laittaa pakkelia naamaan ja kulkee koroissa ja hamosissa? Aika omituista mielestäni. Kai nyt sukupuolten välillä on muitakin eroja kuin pakkelin määrä?

[/quote]

Naisella on luonnontilassa ensinnäkin hiukset, eikä poikatukka. Ei kaljamahaa jne. Ei tissiliivejä, vaan nännit näkyvät läpi.  

[/quote]

Niin on miehelläkin luonnontilassa pitkä tukka. Miksi te saatte leikata hiukset lyhyeksi ja naiset ei? Eikä se kaljamaha teillekään itsestään synny.

Olen siis pitkätukkainen normaalipainoinen nainen ja käytän vähän meikkiäkin. Kunhan vain ihmettelen tätä mentaliteettia, että nainen näyttää naiselta vain ollessaan laitettu. Muissa eläinlajeissa mies on yleensä se koreampi, ja on niitä ajanjaksoja ollut ihmisen historiassa, kun miehet ovat koreilleet. Nykyään vissiin mies saa olla pystymetsästä, mutta naisen pitää olla viimeisen päälle. Omituista.

[/quote]

Tämä kirjoitus oli aivan loistava! Kirjoittaja kyselee, miksi naiset eivät saa olla miehiä!! JA silti eivät itse tajua ongelmaansa. 

Kerrotaanpa se nyt kirjoittajalle. Me miehet tykkäämme naisellisista naisista. Etelä-Amerikka, Ruotsalaiset kaunottaret, jotka vaivautuvat laittautumaan, Virolaiset kaunottaret pitkine säärinen, sekä aasialaiset pienet ja söpöt naiset ovat ihania.

Vierailija
116/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mielestä nainen on turhamainen ja itsekäs, jos käyttää rahaa ns. naisellisiin vaatteisiin ja kenkiin pukeutumiseen, meikkaa ja käy säännöllisesti kampaajalla. Miesten mielestä nainen on seksitön ja itsekäs, jos huolehtii ulkonäöstään ns. normaalisti, eikä pukeudu erityisen epäkäytännöllisesti tai laittaudu, sillä meikkaaminenhan on 'huijaamista' ja 'vieraiden miesten huomion kerjäämistä'. Miesten mielestä naisten kuuluu osata tehdä sekä miesten että naisten töitä ja elättää perheensä miehen rinnalla tasan yhtä vakavaraisesti myös äitiyslomalla ja hoitolomilla ollessaan. Miesten mielestä nainen kuuluu ehdottomasti keittiön ääreen ja kotiin lapsia hoitamaan, koska on epänaisellista luoda uraa samalla tavalla kuin mies.

Vierailija
117/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:09"]

Minä en oikein ymmärrä tätä ajatusta, että mies luonnontilassa näyttää mieheltä, mutta nainen luonnontilassa ei näytä naiselta vaan mieheltä. Siis näyttääkö nainen naiselta vaan, jos laittaa pakkelia naamaan ja kulkee koroissa ja hamosissa? Aika omituista mielestäni. Kai nyt sukupuolten välillä on muitakin eroja kuin pakkelin määrä?

[/quote]

Naisella on luonnontilassa ensinnäkin hiukset, eikä poikatukka. Ei kaljamahaa jne. Ei tissiliivejä, vaan nännit näkyvät läpi.  

[/quote]

Niin on miehelläkin luonnontilassa pitkä tukka. Miksi te saatte leikata hiukset lyhyeksi ja naiset ei? Eikä se kaljamaha teillekään itsestään synny.

Olen siis pitkätukkainen normaalipainoinen nainen ja käytän vähän meikkiäkin. Kunhan vain ihmettelen tätä mentaliteettia, että nainen näyttää naiselta vain ollessaan laitettu. Muissa eläinlajeissa mies on yleensä se koreampi, ja on niitä ajanjaksoja ollut ihmisen historiassa, kun miehet ovat koreilleet. Nykyään vissiin mies saa olla pystymetsästä, mutta naisen pitää olla viimeisen päälle. Omituista.

[/quote]

Tämä kirjoitus oli aivan loistava! Kirjoittaja kyselee, miksi naiset eivät saa olla miehiä!! JA silti eivät itse tajua ongelmaansa. 

Kerrotaanpa se nyt kirjoittajalle. Me miehet tykkäämme naisellisista naisista. Etelä-Amerikka, Ruotsalaiset kaunottaret, jotka vaivautuvat laittautumaan, Virolaiset kaunottaret pitkine säärinen, sekä aasialaiset pienet ja söpöt naiset ovat ihania.

[/quote]

No sitten varmaan kannattaa painella johonkin noista maista ettei tarvitse vinkua vauvapalstalla. Me suomalaiset naiset tuskin tulemme muuttumaan vain sen takia, että miehet haluaisivat sitä.

Vierailija
118/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulla ei ole mitään ongelmaa. En ole ollut koskaan kiinnostunut sinun kaltaisistasi miehistä, vaan elän itsenäistä ja onnellista elämää itseäni toteuttaen, juuri kuten haluan. Minulla on oma ura, omat harrastukset, oma elämä. Perhettä ja parisuhdetta ei ole, koska en sellaista halua ja sekös ottaa päähän niitä miehiä, jotka haluaisivat seurustella kanssani vain ulkonäköni perusteella. Valitsen kuitenkin itse kenen kanssa alan suhteeseen.

Eivät sinun kaltaisesi miehetkään pyri miellyttämään naisia, vaan sen sijaan keskittyvät täysin omaan elämäänsä. Erikoista, että vaadit naisilta itsesi miellyttämistä.

Vierailija
119/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sitten varmaan kannattaa painella johonkin noista maista ettei tarvitse vinkua vauvapalstalla. Me suomalaiset naiset tuskin tulemme muuttumaan vain sen takia, että miehet haluaisivat sitä.

[/quote]

Meneppä lomalle eestiin, niin naiset ovat huoliteltuja ja syöttöporsaan näköisiä satakiloisia naisia siellä ei ole.

Vierailija
120/454 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulla ei ole mitään ongelmaa. En ole ollut koskaan kiinnostunut sinun kaltaisistasi miehistä, vaan elän itsenäistä ja onnellista elämää itseäni toteuttaen, juuri kuten haluan. Minulla on oma ura, omat harrastukset, oma elämä. Perhettä ja parisuhdetta ei ole, koska en sellaista halua ja sekös ottaa päähän niitä miehiä, jotka haluaisivat seurustella kanssani vain ulkonäköni perusteella. Valitsen kuitenkin itse kenen kanssa alan suhteeseen.

Eivät sinun kaltaisesi miehetkään pyri miellyttämään naisia, vaan sen sijaan keskittyvät täysin omaan elämäänsä. Erikoista, että vaadit naisilta itsesi miellyttämistä.

[/quote]

Vainiin, eli naisten pitäisi saada olla miehiä? Miksei sellainen kävisi, että naiset ovat naisia ja miehet miehiä?

En minäkään halua pukea väkipakolla rintsikoita, koska naisetkin niitä haluavat käyttää.