Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihien kanssa matkalla

Vierailija
09.03.2022 |

On tullut odotetun loman aika!

Lento. Sen sijaan, että lennettäisiin suoraan kohteeseen (3 tunnin lento) valitaan lento kahdella vaihdolla, jossa toinen menee täpärälle ja toisen kanssa kentällä odotetaan 4 tuntia. Mutta pitäähän sitä rahaa säästää.

Hotelli. Pitkän tappelun jälkeen hylätään vaihtoehto 2 tähden, korvessa sijaitsevasta rupusta. Unohda kuitenkin merinäköala, sillä hotellista kävelymatka rannalle on 2 kilometria. Aamupala ei tule kysymykseenkään, paikallisesta marketista löytyy kyllä tarvittavat ainekset.

Ruoka. Jokainen ravintola on liian kallis, joten päädytään McDonaldsiin joka toisena päivänä. Masut täytetään sipsillä ja pizzalla. Kun kerran päästään kivaan ravintolaan, niin mukana on omat juomat joita salaa naukkaillaan ja listalta tilataan vaan alkuruokia.

Kun sitten lopulta todetaan että jatketaan loppuloma erillään, koska odotukset eivät kohtaa, tulee niskaan paskaa ”v**un elitisti” huutoa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla yllätyksenä, mutta ei siellä matkakohteessa tarvitse kulkea seurueena. Jos jokin ravintola ei kelpaa niin sanot vaan että sinä syöt siellä, menkööt muut muualle jos haluavat.

Vierailija
22/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko henkilö pihi vai oikeasti todella vähävarainen? Jos sitä rahaa ei todellakaan ole niin silloin on pakko pihistellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea lomapainajainen. Huh.

Vierailija
24/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tilanteen. Miesystäväni nuukailee ruuan kanssa. Ravintolaan ei mennä, lomallakaan. Puuroa, pastaa, makkaraa ja leipää syödään omassa majoituspaikassa. Hän on vakavarainen. Minä maksan omat ruokani ja matkani, mutta on tylsä syödä ravintolassa yksin. Muutoin hän on hyvää seuraa.

Vierailija
25/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri tuollainen AP:n kuvailema tyyppi ja siksi en matkustakaan, kuin saman henkisten kanssa. Tai no miehen kanssa on "pakko" matkustaa, mutta menee NIIN hermo kun sen pitää kokoajan päästä johonkin syömään & juomaan jotain!

Vierailija
26/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri tuollainen AP:n kuvailema tyyppi ja siksi en matkustakaan, kuin saman henkisten kanssa. Tai no miehen kanssa on "pakko" matkustaa, mutta menee NIIN hermo kun sen pitää kokoajan päästä johonkin syömään & juomaan jotain!

Miksi matkustat jos ei varaa?

Vierailija
27/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä suostua. Kun lähden lomalle niin oikeasti lomailen enkä pihistele mukavuudesta ja hyvästä ruoasta.

Vierailija
28/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan mulla matkustamiseen varaa, mutta ei siihen järjettömään syömiseen ja juomiseen! Mun reissuun ei tuo mitään lisäarvoa se että käyn fine dinig ravintolassa enkä mäkkärissä. Mä nautin lomasta, vaikka söisin lähinnä pähkinöitä ja suklaata.

Vierailija
29/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on 5 henkeä.

Me todellakin otetaan halvimmat lennot, vaikka olisi monella pompulla.

5 hengen huoneita ei ole paljon.

Mun veli on ceo, vaimo on kotiäiti, mutta hyvin varakkaata suvusta.

He menevät suorilla lennoilla, usein busineksessä.

Yritetään asua lähellä toisia.

Käydään yhdessä syömässä, veljeni maksaa koko laskun.

Hyvin pärjätään.

Vierailija
30/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä itse olisin tosiaan lopettanut yhteisen matkan suunnittelun tuohon lentomatkan valintaan jo. 

Todellakin! Jokainen vaihto lisää myöhästymisen ja matkatavaroiden katoamiseen riskiä huomattavasti.

Missaat vaihdon niin hyvässä lykyssä missaat monta päivää lomastasi.

Vierailija
31/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko lentää, niin suorat lennot aiheuttaa vähemmän päästöjä.

Vierailija
32/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde matkalle sellaisten kanssa, jotka ova ihan erilaisia kuin minä. En siis matkusta pihien, enkä sellaisten kanssa, jotka ajattelevat matkan siten, että jokaikinen turistirysä pitää nähdä (papukaijapuistot yms. typerät "nähtävyydet"). Näin säästyy kaikkien hermot. On todella rasittavaa jos jotkut puhuvat siitä mikä mikäkin maksaa koko ajan.

Vierailija
33/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan mulla matkustamiseen varaa, mutta ei siihen järjettömään syömiseen ja juomiseen! Mun reissuun ei tuo mitään lisäarvoa se että käyn fine dinig ravintolassa enkä mäkkärissä. Mä nautin lomasta, vaikka söisin lähinnä pähkinöitä ja suklaata.

Ja se on ihan fine. Minustakin on järkevämpää pihtailla syömisissä kuin muissa aktiviteeteissa. Mutta ei ehkä kannata lähteä reissuun sellaisten kanssa jotka haluavat syödä hyvin ja kalliisti. 

Vierailija
34/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko henkilö pihi vai oikeasti todella vähävarainen? Jos sitä rahaa ei todellakaan ole niin silloin on pakko pihistellä.

Vai onko ap tuhlari vai oikeasti varakas? Rahankäyttötapoja ja prioriteetteja on useita. Itse esimerkiksi käytän hotellihuonetta lähinnä nukkumiseen, joten jostain näköalasta en rupea maksamaan ekstraa.

Joku toinen haluaa maata sen tunnin päiväunilla kohteessa joka päivä, kun joku toinen valitsee vaihdollisen 2 tuntia pidemmän lennon ja kohteessa ei sitten "tuhlaa aikaa" nukkumiseen. Jne.

Vierailija
35/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjätään.

Tuosta lentojen välilaskusta. Etkö laske omalle ajalle hintaa ollenkaan? Edes lomalla? Tuntuisi myös turhalta maksaa hotellihuoneesta, jos sinne pääsee kovin myöhään ekana päivänä. Toki viidellä hengellä pääsee satasiin säästössä, ehkä pientä epämukavuutta sietäänkin, mutta vuosilomaa on kuitenkin yleensä aina rajallinen määrä. Tylsää nipsaista siitä molemmista päistä melkein päivä lentokentillä istumiseen.

Vierailija
36/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kaikki kanarianmatkat 90-luvulla. Olin siis vasta lapsi ja ihmettelin miksi vanhemmat haluavat lentää oikein ulkomaille asti tappelemaan ja valittamaan kaikesta. Ihan mukavia matkoja ne oli muuten, mutta nihkeä ilmapiiri muistuu mieleen myös.

Vierailija
37/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä itse olisin tosiaan lopettanut yhteisen matkan suunnittelun tuohon lentomatkan valintaan jo. 

Todellakin! Jokainen vaihto lisää myöhästymisen ja matkatavaroiden katoamiseen riskiä huomattavasti.

Varsinkin tiukka vaihto. Näin kävi Portugalissa, laukut jäi matkasta kun vaihtoaika oli lyhyt. Tulivat kuitenkin Kanarialle seuraavan päivän iltana.

Vierailija
38/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjätään.

Tuosta lentojen välilaskusta. Etkö laske omalle ajalle hintaa ollenkaan? Edes lomalla? Tuntuisi myös turhalta maksaa hotellihuoneesta, jos sinne pääsee kovin myöhään ekana päivänä. Toki viidellä hengellä pääsee satasiin säästössä, ehkä pientä epämukavuutta sietäänkin, mutta vuosilomaa on kuitenkin yleensä aina rajallinen määrä. Tylsää nipsaista siitä molemmista päistä melkein päivä lentokentillä istumiseen.

Hintaero on helposti monta sataa per pää.

Lapsilla on kesälomaa 10 viikkoa, mulla ja miehellä kesällä 4. Mutta voimme lähteä pe ja tulla takaisin su, joskus ma, ti, miten saa vapaita.

4 vkon lomalla ei 10 h ole merkitystä, jos sillä säästää toista tonnia.

Vierailija
39/47 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan yleensä aina yksin. Ja nämä luettuani myös jatkossa.

Vierailija
40/47 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap just selitti, että kyse oli matkasta menneisyydestä ja kirjoitti kärjistäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan