petos nimeltä lattialämmitys
tai lähinnä pikkukiusa mutta:
uuden hienon ja ~modernisti rakennetun~ kämppäni kylppäri lämpenee vain ja ainoastaan lattialämmityksellä. Ilman sitä huone ei kuivu, eikä siellä myöskään pyykit tai mitkään pinnat. Valitettavasti tämä käy aivan stanan kalliiksi vaikka sähköyhtiötä varmasti ilahduttaakin.
Ehdotuksia vaihtoehtoisista lämmitysratkaisuista? Asun vuokralla, joten remontoimaan en voi alkaa.
Kommentit (52)
Kuivaa ne seinät ja lattia kunnolla suihkun jälkeen, ja jätä ovi auki tuulettumisen tehostamiseksi. Ei ole mitään erityistä tarvetta pitää lattialämpöä päällä.
Tämä kenttä pitää täyttää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi kylpyhuoneesta lattialämmitystä pois, koska se nopeuttaa lattian kuivumista suihkun jälkeen. Mitä kuumemmalla lattialämmitystä pitää, sitä enemmän sähköä kuluu. Meillä on lattialämmitys säädetty siten, että lämmityksen tuntee olevan päällä, mutta se ei ole kuuma. Pyykkejä en kuivaa kylppärissä, koska se on siihen liian pieni tila.
Ex on sähköurakoitsija ja sanoi kerran, että jos on niin köyhä, että lattialämmitys pitää sammuttaa kesäksi ei kannata käydä pesullakaan. :)
...sähköurakoitsija sanoi.
Joo, sähköurakoitsija myisi mielellään sulle varmaan sähköiset lattialämmitykset joka huoneeseen.
Se ex maksaa tämän talon sähkölaskun ja lause oli vastaus kysymykseeni: sammutanko lämmityksen kesäksi, kun käytän paljon ulkosaunaa :)
Vierailija kirjoitti:
En ole 8 vuoteen pitänyt lattialämmitystä kylpyhuoneessa päällä. Lattia on lämmin ilman sitä ja suihku on suihkukaapissa eli vesi ei pääse lattialle tai seiniin. En ymmärrä miten teillä muilla on niin kylmät kylpyhuoneet ilman lattialämmitystä. :D
Asutko kerrostalossa ja jos asut, niin missä kerroksessa? Onko kylppäri ulkoseinää vasten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole 8 vuoteen pitänyt lattialämmitystä kylpyhuoneessa päällä. Lattia on lämmin ilman sitä ja suihku on suihkukaapissa eli vesi ei pääse lattialle tai seiniin. En ymmärrä miten teillä muilla on niin kylmät kylpyhuoneet ilman lattialämmitystä. :D
Asutko kerrostalossa ja jos asut, niin missä kerroksessa? Onko kylppäri ulkoseinää vasten?
Kerrostalo, 2. kerros, ei ole ulkoseinää vasten.
"Pienellä lämmöllä jatkuvasti päällä parempi kuin käyttää välillä kokonaan pois ja sitten taas hetkeksi päälle."
TÄMÄ
No mulla on niin hienosti toimiva lattialämmitys, että en pysty edes itse kytkemään sitä pois päältä, vaikka haluaisin. Sama koskee ainoaa lämpöpatteriani, jonka huoltomies kävi asettamassa niin, ettei termostaattia voi säätää viileämmälle...
Turhaa ulinaa
Itse äänestitte vihreitä, nauttikaa nyt sitten kallista vihreästä sähköstä
Vierailija kirjoitti:
No mulla on niin hienosti toimiva lattialämmitys, että en pysty edes itse kytkemään sitä pois päältä, vaikka haluaisin. Sama koskee ainoaa lämpöpatteriani, jonka huoltomies kävi asettamassa niin, ettei termostaattia voi säätää viileämmälle...
Ota sulake pois tai katkaise siitä virrat?
Vierailija kirjoitti:
Tehty rakennusvirhe. Sano vuokranantajalle, että kylppäri tulee homehtumaan ellei taloyhtiö lisää jokaiseen kylppäriin riittävän tehokkaita rättipattereita yhdistettynä kaukolämmityksen vedenkiertoon.
Ilmanvaihdolla on paljon merkittävämpi rooli. Ei se tila kuivu, jos kosteus ei pääse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
"Pienellä lämmöllä jatkuvasti päällä parempi kuin käyttää välillä kokonaan pois ja sitten taas hetkeksi päälle."
TÄMÄ
Siis tuohan ei nimenomaan ole totta. Tarpeen mukaan käytettynä lattiaa ei lämmitetä ”harakoille”.
Miten tämän asian voi edes ymmärtää eri tavalla?
Pidän päällä ainoastaan vuorokauden verran suihkun jälkeen ja suihkussakin käyn kerran viikossa. Nyt pitää säästää!