Minkä ikäinen olet ja minkälaisessa elämäntilanteessa?
Kysyy 25v. naimisissa oleva, esikoistaan odottava nainen.
Kommentit (141)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 10:00"]Mä en tajua miten täällä kaikki on jotain 25v
omistusasunnossa asuvia perheenäitejä... ??? Itse olen saman ikäinen ja elän parasta hurvitteluvaihetta. Haaveilen matkustelusta ja nautin vapaudesta. Opinnot on kesken ja valmistun ehkä 28-29 vuotiaana :D erinäisiä töitä tosin olen tehnyt koko opintoajan. Tällä hetkellä mietin lähdenkö palkattomaan työharjoitteluun ulkomaille silläkin uhalla, että
se hidastaa opintoja ja rahallisesti köyhdyttää
enemmän kuin rikastaa... vai olenko
kunnollinen aikuinen ja jään Suomeen
palkalliseen harjoitteluun ja saan jalan
järkevästi oven väliin. Taidan kallistua
ulkomaille lähdön puoleen, koska mikään ei
kalva enempää kuin elämättä jäänyt elämä ja
jossittelu. Välillä vaan koen painetta siitä, että olenko jotenkin epäonnistunut ja jäänyt junasta...
[/quote]
Ihan turhaa kokea painetta. Mene ja ihmeessä ja nauti! Kyllä minäkin tuossa iässä vielä hurvittelin eikä mieleenkään tullut asettua aloilleni. Sitten 28-vuotiaana tapasin elämäni miehen ja pari vuotta myöhemmin olin äiti, nyt kahden. Niin se elämä muuttuu ja mitään ennole katunut. Päinvastoin, minulle sopi juuri se että rellestin parikymppisenä, nyt taas juuri tässä on hyvä enkä kaipaa mitään muuta.
Nainen 20v Lähihoitaja. Kihloissa oleva. Esikoinen 1v ja pikkuveli syntyy marraskuussa :)
Olen 16-vuotias, aloitan syksyllä lukion ja seurustelen. :)
27v nainen, avoliitossa. Vuosi sitten ostettu kolmio pk-seudulla. Vakituinen asiantuntijaduuni. Lapsi suunnitteilla lähivuosina.
Olen 49-v.hoitoalalla,joskin opiskelen lisätutkintoa.Naimisissa, nuorin lapsista lähdössä kotoa yliopistoon.Omakotitalo, josta vähän vielä velkaa.Jonkin verran tilillä perintörahoja.koiria 2.Matkustelen ja kuntoilen.Elämä ihan ok, terveyttä toivon.saan miehen kanssa jo noin 30v.
28v. lapset 7.v ja 5.v ja koira. Avoliitossa ollut 10v. =) omakotitalo mulla vakkarityö ja miehellä oma firma hyvin pyyhkii =)
26-v nainen, maisterin paperit ja hyvä vakiduuni. Asun vuokralla pk-seudulla. Oma koira. Sinkku.
34v. jatko-opiskelija. Asun vuokralla. Olen osa-aika toissa opiskelujen ohella. Toivottavasti vihdoinkin valmistun ensi vuonna.
25 v, eka lapsi 20-vuotiaana, 1 ammattitutkinto vuosi ennen ekaa lastani, välissä 1 parivuotinen vakiduuni ennen toista raskautta ja nyt menen AMK:n opiskelemaan vähän lisää. Omakotitalo ja 2 autoa, säästöjä on myös :)
Elämä on kivaa!
44 vuotta, lapset 14 ja 8, ihanaa aikaa. Mieheni on maailman paras. Työ antoisaa ja haastavaa. En voisi olla onnellisempi. Niin ja maailmankaikkeuden parhaat ystävät.
22 nainen, naimisissa ja 2 lasta. Aloitan opinnot( huh alanvaihdos!) koska huono palkkainen työ tällä hetkellä.
34-vuotias, asun Amerikan Yhdysvalloissa, olen naimisissa ja miehellä on tyttö. Mulla on ihana työ, ja maailman paras työryhmä. Asutaan kerrostalossa, tilava ja käytännöllinen.
44v.lapset aikuisia.Rakastavassa parisuhteessa.
33-vuotias nainen, naimisissa. Yksi tohtorintutkinto plakkarissa ja toista maisterintutkintoa suorittelen. Vielä haluttaisi lähteä opiskelemaan lääkäriksi, joko Virossa tai Ruotsissa, joten ikuisopiskelija olen. Lapsiin tuskin on aikaa tällä tahdilla ja elämä on hyvin näinkin. Köyhiä ollaan mutta ei käytetä mitään sosiaalietuuksia.
Ja tuo "miten voitte olla 25 veenä perheenäitejä?" On niin kuultu! Miten sinä jaksat bilettää? Itse biletin 16-18 veenä niin paljon, etten enää käynyt 19 veenä ollenkaan baareissa vaan teen töitä ja ylitöitä, sillä muutin jo 16-vuotiaana pois kotoa! :D Me muut olemme syystä tai toisesta joutuneet ottamaan enemmän vastuuta nuorena. Itse muutin pois kotoa siksi, koska asuin yksin äitini omakotitalossa sen ryypätessä muualla ja mulla ei ollut ruokaa koko talossa. Mulla ei ollut rahaa eikä aikaa kantaa siitä äidistäni huolta, niinpä elin omaa elämääni ja hyvin varhain. Valmistuin 19-vuotiaana.
56-vuotias, toisessa, onnellisessa avioliitossa, lapset omillaan ja menestyvät hyvin. Jos olisin lentokone, olisin jo aloittanut laskeutumisvaiheen onnistuneen valtamerenylityksen jälkeen. Selkävaivat rajoittavat jo liikkumista enkä tule pääsemään terveenä eläkkeelle.
38-v., avoliitossa, joka vetelee viimeisiään. Taloudellisista syistä yhdessä edelleen. Lapsia 3, kouluikäisiä. Ei mitään koulutusta, yrittäjänä ollut koko aikuisiän. Velkaa puoli miljoonaa.
Lapsi täysikäinen ja ikääkin on ja nyt suunnittelen matkaa.
Nainen, 34, avioiitossa, kaksi lasta 3 ja 5-vuotiaat. Velallinen rivitalokämppä, ihana puutarha jota tykkään laittaa, vakkariduunit ja koiravanhuskin löytyy :) Vaikeaa oli ihan pikkulapsiaikana mutta kaikesta on selvitty ja parisuhdekin tuntuu kukoistavan. Elämä on aika ihanaa.