Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona tuli nyt tähän talouteen, vaikka ollaan oltu varovaisia. Mies lähti silti töihin!

Vierailija
09.03.2022 |

Teini on kipeänä ja posi.Oma testi näyttää negatiivista, mutta tuntuu siltä, että väsyttää. olisiko se sitten se long covid.
Miehenkin testi on nega, mutta lähti silti aamulla töihin. Siitä olen kyllä nyt vihainen.
Pysyykö teillä kaikki kotona jos yhdellä on posi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysy kun ei enää edes saa.

Vierailija
2/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain oireiset jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän ne jonkun ne rahat tienata mitkä kuluu sinun ja perheen elättämiseen sekä riittää sinulle tuhlattavaksi turhuuksiin

Vierailija
4/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireettomana jatketaan elämää. Pandemia on nyt ohi.

Vierailija
5/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet varovaisia mutta silti mies lähtee tieten tahtoen levittämään tartuntaa?

Vierailija
6/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut sekavia.

Jos sinulla negatiivinen niin miksi puhut long covidista?? Sen kriteerit on hieman muuta.

Ja jos perheessä on positiivisen testituloksen saanut niin ei se pakota muita perheenjäseniä jäämään karanteeniin, se on vain suositus ja toki olisi järkevääkin, mutta ei siis pakko.

Miehesi olisi nyt hyvä, ja sinun, kiinnittää turvavälin pitämiseen huomiota, jos ihmisten ilmoilla liikutte+käyttää FFP2-tai 3-maskia.

T. Koronapositiivisen tuloksen 2,5vkoa sitten saanut sairaslomalainen

Vierailija
7/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän ne jonkun ne rahat tienata mitkä kuluu sinun ja perheen elättämiseen sekä riittää sinulle tuhlattavaksi turhuuksiin

Ai mikä ihanan raikas tuulahdus 50-luvulta!

Täällä meillä nykyajassa naiset käyvät töissä ja sairausajalta saa päivärahaa.

Vierailija
8/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pysyä, jos työpaikkansa haluaa säilyttää. Oireeton negatiivisen tuloksen antanut henkilö = terve, eli mitään syytä kotiinjäämiselle ei ole. 

Vierailija
9/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden ulos aina koska en testannut kertaakaan. Testit valehtelee ja näin.

Vierailija
10/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On selvästi höllentynyt koronakuri, ei välitetä muista vaikka olisi millainen köhä päällä. 

Vierailija
11/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen ohje on että oireettomat jatkavat normaalia elämää. Eli altistumisesta ei seuraa karanteenia jne.

Toki vapaasti voi omaa järkeä käyttää että onko pakko olla ihmisten kanssa kontaktissa.

Mulle sanottiin töistä suoraan että jää kotiin ja pidä sairaslomaa. Itse olin siis oireeton mutta kahdella lapsella oireita ja positiivinen kotitestitulos. 3 päivän päästä tuli sit itsellekkin oireita, nuhaa ja yskää plus positiivinen testitulos.

Vierailija
12/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mikä ihanan raikas tuulahdus 50-luvulta!

Täällä meillä nykyajassa naiset käyvät töissä ja sairausajalta saa päivärahaa.

Sairausajalta saa palkkaa.

Vierailija
13/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla kotitestissä tuli positiivinen tulos ja perus oireet pinnassa (kurkkukipua, lämpöä jne.). Itsellä kotitesti näytti negatiivistä, mutta kurkku hieman karheana. Omakohtaisesti on osittainen etätyömahdollisuus, joten varman päälle ja etätöihin.

Tämän hetkinen suositus kyllä on, että jos negatiivinen tulos ja ei oireita, niin töihin voi mennä.

Henkilökohtaisesti samaa mieltä, mutta turvavälejä ja hygieniaa ehdottomasti suositeltavaa noudattaa. 

Vierailija
14/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös puolisolla korona, mutta itse olen vielä terve. Jäin nyt kuitenkin etätöihin (tänään piti olla toimistopäivä) ja olen varmaan koko loppuviikon. Ajattelin jättää myös harrastukset tällä viikolla väliin ja pysytellä kotona.

Mutta mitään perustettahan ei kotiin jäämiselle ole, eli jos olisi sellainen työ, että sitä ei etänä pystyisi tekemään, niin sinnehän se olisi mentävä.

Vierailija
15/15 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihanaa, että positiivisesta koronasta huolimatta saa kulkea julkisilla ja mennä kauppaan.