Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos muuttaisit ulkomaille niin mihin maahan menisit?

Vierailija
09.08.2015 |

Ja miksi?

Oma vastaus: Englanti tai Saksa. Molemmat isoja mutta toimivia maita.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantiin? No, luv. Mies on sieltä eikä ikinä muuttaisi takaisin, täynnä muslimeja ja puolalaisiaja Romanian mustalaisia. Ja lisää haalitaan. Työttömyys on suurta, asunnot kalliita. Onhan se muuten tosi ihan maa, ilman em asuisimme siellä.

Vierailija
22/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

BoraBoralle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanti ois muten hyvä, mutta se luokkayhteiskunta: ensin on yläluokka, sitten työvaenluokka, sen alapuolella siirtolaiset, eli siellä olisi sitä kaikkein alinta kastia. Luulen, että Saksa olisi suomalaiselle hyvä vaihtoehto, joten sinne tai sveitsiin. Italiakin on hyvä, mutta ilman kielitaitoa siellä on turha haaveilla työpaikasta.

Vierailija
24/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA, Australia tai Israel.

Vierailija
25/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjälle, Tšukotkan piirikuntaan.

Vierailija
26/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eestiin johonkin pikku mökkiin asumaan.

Vierailija
27/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaskaan :)

Vierailija
28/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:02"]

Englantiin? No, luv. Mies on sieltä eikä ikinä muuttaisi takaisin, täynnä muslimeja ja puolalaisiaja Romanian mustalaisia. Ja lisää haalitaan. Työttömyys on suurta, asunnot kalliita. Onhan se muuten tosi ihan maa, ilman em asuisimme siellä.

[/quote]

Riippuu paikasta. Täälläpäin on hyvin monokulttuurista ja asunnot ja eläminen erittäin halpoja. Minulle on myös tärkeää, että naapurit ovat kivoja, tavallisia ihmisiä ja että ympärillä on paljon vihreää. Ja että ASDAsta saa halvalla perusjutut potuista koulupukuun  :D

Pohjois-Englanti saa äänen täältä. :)

Vierailija
29/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:10"]Eestiin johonkin pikku mökkiin asumaan.
[/quote]
Haaveilin kyllä Kaakkois-aasiasta, mutta tuli ero ja koira jäi minulle. Virodda oli edullisin vuokra kodille, jossa koira saa olla ulkona.
Koira kuoli jo kolme vuotta sitten, mutta tyhmä olisin jos takaisin muuttaisin.

Vierailija
30/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin

Vierailija
31/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollanti

Vierailija
32/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssi, uus Seelanti tai Kanada. Pärjää englannilla ja ovat länsimaalaiset. Amerikka ei kiinnosta kyl, en tiedä mikä niissä on

Vierailija
33/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:02"]

[/quote]

Riippuu paikasta. Täälläpäin on hyvin monokulttuurista ja asunnot ja eläminen erittäin halpoja. Minulle on myös tärkeää, että naapurit ovat kivoja, tavallisia ihmisiä ja että ympärillä on paljon vihreää. Ja että ASDAsta saa halvalla perusjutut potuista koulupukuun  :D

Pohjois-Englanti saa äänen täältä. :)

[/quote] Pohjois-Englanti saa äänen täältäkin! Ihan erilainen verrattuna Lontooseen.

Vierailija
34/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan

Vierailija
35/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somerset tai Cornwall Englannissa. Pohjois Irlanti aivan pohjoisosissa. Skotlanti. Ei missään nimessä iso paikkakunta.

Vierailija
36/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantiin. Kaunis maa joka sijaitsee syrjemmässä.

Vierailija
37/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:03"]Englanti ois muten hyvä, mutta se luokkayhteiskunta: ensin on yläluokka, sitten työvaenluokka, sen alapuolella siirtolaiset, eli siellä olisi sitä kaikkein alinta kastia. Luulen, että Saksa olisi suomalaiselle hyvä vaihtoehto, joten sinne tai sveitsiin. Italiakin on hyvä, mutta ilman kielitaitoa siellä on turha haaveilla työpaikasta.
[/quote]
Suomalainen asiantuntija (minä) on sitä middle classiä siinä kuten paikallisetkin. Luokkajako ei ole kiinni kansalaisuudesta vaan koulutuksesta/asemasta/varallisuudesta ja jos oikein vanhanaikaisia ollaan, vanhempien koulutuksesta/asemasta/varallisuudesta.

Noita luokkia on muuten useampi enemmän kuin mitä mainitsit.

Vierailija
38/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistisesti englantia puhuvaan länsimaahan. Jos kielitaito riittäisi, Sveitsiin.

Vierailija
39/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin, Itävaltaan tai Tanskaan.

Vierailija
40/57 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Usa:ssa, nyt Espanjassa. Aasia, ehkä Japani, seuraavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän