Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua masentuneen kanssa!!!

Vierailija
09.08.2015 |

Mä alan oikeasti olla ihan loppu.
Asun masentuneen ihmisen kanssa, joka vaikuttaa siltä, ettei edes aio tehdä asialle mitään..
Mikään ei kiinnosta, istua nököttää illasta toiseen tietokoneella, läppäri tai kännykkä kädessä jossain sohvan nurkassa. Töissä sentään käy mutta on muuten täysin iloton, haluton ja aloitekyvytön.
On jo pidempään käynyt terapiassa mutta mun mielestä siitä ei ole apua, jos tilanne on tuo. Mä olen jo itsekin niin loppu tähän etten tiedä enää mitä tehdä. Olen yrittänyt hakea apua kunnallisista palveluista mutta kaikki kestää niin hiton kauan, tai siis jonot on pitkiä eikä kriisiapua ole tarjolla koska hätämme ei ole kuulemma akuutti.
Nyt hyvät ihmiset, antakaa neuvoja.
Mä olen yrittänyt lähestyä asiaa hänen kanssaan aivan joka suunnasta mutta ei. Palaa aina siihen omaan, sulkeutuneeseen tilaansa ja mä saan hoitaa kodin, lapset ja oman fyysisestikin hyvin raskaan työni siinä sivussa.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seuraavalla kerralla mukaan lääkäriin,kerro tilanne kotona.Usein sairaana ollessa ei jaksa kertoa totuutta edes lääkärille.Voimia sinulle.

Vierailija
22/95 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 16:31"]Hei. Oma mies oli todella flegmaattinen vuosia. Tein kaiken, hoidin lapset ja kodin. Kuulostelin jatkuvasti millä tuulella ym. Sitten kävi ilmi, että testosteronitasot oli romahtanut ja oireilu johtuikin siitä. Nyt läy testopiikillä säännöllisedti ja elämä alkaa voittaa.
[/quote]

Saanko udella, että kuinka vanha sun miehestä on?
Tai siis minkä ikäisenä hänellä tuo havaittiin?
[/quote]
Kolmekymppisestä oireili, nyt nelikymppinen ja testosteroni-tason mittauksen sai kun minä sitä älysin pyytää. Lääkärit olis määrännyt masennuslääkkeitä. Libido alkoi katoamaan ja sit tuli seisokki-ongelmaa, kun tasot oli matalalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän mun myös patistaa toi mies vielä lääkäriin..
On siltäkin jotain verikokeita otettu, mutta en muista noista testosteroni tasoista olleen puhetta.

Tämä päivä on mennyt taas suht OK kun olen jaksanut patistaa miestä toimimaan. Meillä ilmeisesti toimii sitten näin :)

Yritän taas alkuviikosta soitella mielenterveystoimistoon ja Perheneuvolaan myös. Ehkä meidät joku ottaa vastaan..

AP

Vierailija
24/95 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/95 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sille mitään voi, jos miehesi haluaa tappaa itsensä. Eikä sinun pidäkään voida.
Jos jatkat murehtimista, teitä on siinä kohta kaksi potilasta. Pelasta edes oma elämäsi!

Vierailija
26/95 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:14"]

Voimia! Mulla mies ollut myös pari vuotta masentunut, mutta ei myönnä, että ongelmia olisi. Nyt näkyy pientä pilkahdusta, kun hän sai töitä. Mut alanko oleen liian ahdistunut ja alakuloinen, kun mietin eroa jatkuvasti. Lapsilta en haluaisi viedä perhettä, mutta jaksanko itse tätä henkistä painolastia. Mies ei ole kesänaikana tehnyt mitään koti/pihahommia. Minä olen leikannut nurmen joka kerta. Ei sillä kiinnosta. Myöskään makkarin puolella ei ole mitään toimintaa. Olen käytännössä ollut ilman seksiä viimeiset kolme vuotta. Ahdistaa.

[/quote] 

Vierailija

Olen ollut itse masentunut nimenomaan seksin puutteesta.Nyt tilanne on korjaantunut,vaimoni on tajunnut tilanteeni,on vapautunut estoista.Rakastelu on ihanaa ja pitkää,kiireetöntä.Tämä merkitsee minulle paljon,hyvin paljon.Annan vaimolleni kaikkeni,hellyyteni,tyydytyksen.Toivon todellakin,sydämestäni, että saisit kontaktin mieheesi.Itselleni seksi,rakastelu oli se lääke.Vaimon vapautunut antautuminen,flow tila.

Vierailija
27/95 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut sellaiseen kuin Omaiset mielenterveystyön tukena ry.? He tukevat juurikin ihmisiä joiden läheinen on psyykkisesti sairas ja heidän toimipisteitä löytyy eri puolilta Suomea. Googlaa se.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että masennusta voi olla erityisen vaikea lähteä hoitamaan vaikka masentuneella itsellään löytyisikin halua parantua. Koska aina masentunut ei itsekään tiedä mikä se oikea syy on mistä masennus johtuu.
Voi kertoa syitä jotka pahentaa masennusta sillä hetkellä muttei välttämättä tajua että alkuperäinen syy voikin löytyä jo vaikka lapsuudesta tai mistä vaan muualta.

Miehesi käy terapiassa, hieno homma! Mutta onko mies miten tyytyväinen siihen terapeuttiin? Kuunteleeko terapeutti oikeasti, antaako mitään rakentavaa ohjetta mihinkään? Niitä kun löytyy hyviä ja huonoja, jos ei yhden kanssa homma toimi niin kokeilkaa seuraavaa, älkää jääkö huonon terapeutin kanssa pyörimään.

Mitä lääkkeisiin tulee, joillekin ne auttaa, toisille ei. Itselläni kokeiltiin kahta eri lääkettä jotka vain pahensi asioita. Henkisen pahoinvoinnin lisäksi tulikin kourallinen fyysisiä ongelmia. Sitten vihelsin pelin poikki, yhtään pilleriä en enää ota.
Aikaa meni kauan mietiskellessä elämääni mutta lopulta se perimmäinen masennuksen syy löytyi ja sain työstettyä sitä. Elämä on taas alkanut maistua.

Mutta itsestä se on lähdettävä. Toisen "pakottamana" lenkkipolulle tms lähteminen voi vain väsyttää entisestään. Enkä nyt sano että AP pakottaa miestä mihinkään mutta kannustaminen saattaa masentuneesta tuntua pakottamiselta.

Eli ap, katso sinä tuo omaiset mielenterveystyön tukena, ettet itse väsyisi ja miehelle katsotte että ajaako terapeutti asiansa vai olisiko aika kokeilla toista.

Vierailija
28/95 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loputtomiin ei voi toista ihmistä kannatella, pitää osata ajatella myös omaa ja lasten jaksamista, elämäniloa, onnellisuutta jne.

Ero voi olla masentuneellekin herättävä tekijä, ainakin elämänmuutos on suuri ja sitä kautta tuo uusia tuulia elämään, jotka parhaimmassa tapauksessa helpottavat masennusta.

Vierailija
29/95 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas möykky tekstiä puhelimella, sori. :D
Ja tosiaan lääkärille tarkistamaan josko ongelma onkin fyysinen, hormoneissa vikaa tai muuta.
-63

Vierailija
30/95 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, että miten voit vakuuttaa jonkun ihmisen siitä, että hän tarvitsee apua?
Siis jos ajatellaan vaikka oikeasti masentunutta ihmistä. Jos ihminen kokee olevansa kunnossa. Siis kokee, että asiat mitä hän tekee (tai ei tee; suihkussa käynti, normaalit kotihommat ym. mitä tuolla on mainittu) on täysin normaalia?
Missä menee masentuneen ja aloitekyvyttömän / laiskan raja?

Vierailija
31/95 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
32/95 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mutta totta..
Soittelen jo kolmatta viikkoa paikalliseen mielenterveystoimistoon, eikä vieläkään vastausta!
Kokoajan menee vastaajaan ja pyytävät jättämään soittopyyntöä mutta mitään ei kuulu.
Mitä tapahtuu sellaisille ihmisille, jotka ovat vaikka itsemurhan partaalla eikä apua saa??
Oon jotenkin nyt todella raivona..
No, mies on sentään hyvällä tuulella ja nauttii ruohonleikkuusta kauniissa kesäillassa.. :)

AP

Vierailija
33/95 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites täällä

Vierailija
34/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä Se sika !

Vierailija
35/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde pois sitte

Vierailija
36/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kumppanisi köy terapiassa? Miten olisi sinulle jokin vertaisryhmä? Löytyisikö? Ihan hyvin voit myös itse jakeutua yksin mt-toimistoon juttelemaan, kyllä sieltä varmasti saat ajan. Raskas tilanne sinullekin ja varmasti tarvitset tukea. Entäs seurakunta? Mt-puolen auttava puhelin?

Vierailija
37/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa täällä oli alkukesästä vataavanlainen hyvä keskustelu. Hakusanoilla "miten jaksaa masentuneen kanssa" löytyy keskusteluita.

Vierailija
38/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalle voisin varmaan vielä kokeilla soittaa, kiitos vinkistä :)
Pakko sanoa, että voimat on loppu. Kymmenen vuotta aviossa niin en ihan viitsisi tuota aikaa poiskaan heittää.
Mies on ollut jo vuosia masentunut, välillä parempia aikoja ja sitten taas näitä hetkiä. En vaan jaksa enää kannatella ihmistä, joka ei tahdo nähdä omaa pahaa oloaan. Mietin paljon hänen terapiaansakin. Tuntuu niin hullulta, että joku käy lääkärissä, syö lääkettä jonka pitäisi auttaa mutta mitään ei tapahdu eikä tämä ole lääkärin mielestä yhtään outoa.
Olen jo miettinyt, että masennus johtuu minusta.. Pakkohan tälle asialle on jotain tehdä ja pian. Oli jo kovin helpottavaa avautua asiasta edes täällä :)

AP

Vierailija
39/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se ole outoa ettei ne lääkkeet mitään ihmenappeja ole.

Vierailija
40/95 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmaisten omaisillekin saattaa löytyä omia vertaistukiryhmiä ym

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän