Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

Vierailija
641/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärin lama ei koskettanut perhettäni erityisen pahasti. Matkusteltiin, elettiin hyvin peruskeskiluokkaista elämää. Mitään porhoja ei koskaan oltu. Luokkakavereihini kuului perheitä joissa vanhemmilta lähti ensin työt ja sitten omakotitalo, muistan parin luokkakaverini olleen hyvin katkeria siitä että minulla oli edelleen oma huone, he kun joutuivat vuokra-asunnossa jakamaan makuuhuoneen iso- tai pikkusisaruksen kanssa. Se on jäänyt mieleen.

Mitähän minun olisi sille asialle pitänyt tehdä, muuttaa isosiskon huoneeseen ettei kateelliisille tule paha mieli? :) Varmasti oli paljon stressiä näissä perheissä ja se pahoinvointi sitten heijastui myös lapsiinkin kun vanhemmilla oli rankat ajat.

Vierailija
642/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä, koulumenestyksestä, liikunnallisuudesta, kouluttautumisesta, elämäntavasta, kodista, puolisosta...

Minulle on sanottu suoraan, että olen kultalusikka perseessä syntynyt.

Kultalusikka perseestä aiheuttaa päämäärätietoisuutta, ahkeruutta, sinnikkyyttä ja vastuun kantamista itsestä ja muista. Niillä avuilla olen elämässä pärjännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että pärjäsin koulussa niin hyvin että olin yksi parhaimmista oppilaista luokallani. Tosin se minua huonommin pärjänneiden oppilaiden mielestä ei johtunut niinkään siitä, että minä otin koulunkäynnin tosissani ja panostin siihen vaan siitä, että olin opettajien lellikki. Näiden huonojen oppilaiden mielestä he saivat huonoja arvosanoja siksi, että opettajat vihasivat heitä eikä siihen vaikuttanut mitenkään se, että he käyttäytyivät huonosti ja pelleilivät koulussa eivätkä viitsineet esimerkiksi tehdä läksyjä kunnolla, seurata tunneilla opetusta tai lukea kokeisiin.

Vierailija
644/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon niin komia

Vierailija
645/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihuus. Niin typerä asia olla kateellinen. Mulle se ei ole taannut mukavaa elämää.

Vierailija
646/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tiedätte nämä asiat?   

Ovatko nämä puhtaasti kokemusperäisiä tunteita taasen? Joku sanoi, joku katsoi vai..

Tuleeko teille joku töräyttämään ääneen kateellisuuttaan. Ymmärrän puhelikielessä, että on kateellinen vaikka täällä mainituista skottisukista yms. Siinä ei ole mitään katkeraa, eikä myrkyllistä, mutta kun se alkaa myös mennä saajansa puolensa överiksi. 

Esim. Minulle ollaan kateellisia kuukausitulojeni puolesta, tai ulkonäöstäni on jo niin naurettavan absurdia luettavaa, että olen jo kateellinen moisesta taidosta.

Vierailija
647/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut kateutta, vaikka olen elämässäni ihan hyvin menestynyt monella eri osa-alueella.

Monesti tuntuu siltä, että nämä kateuden merkkejä joka puolella näkevät ihmiset vain toivovat/haluavat muiden olevan kateellisia itselleen, joten sen vuoksi he tulkitsevat muiden ihmisten käytöksen aina kateellisuutena, vaikka todellisuudessa tästä ei olisikaan kyse.

Itse luulen että tietynlaisille, esim kiltin tai hiukan epävarman oloisille, osoitetaan vihaista kateutta. Olen miettinyt onko siinä jotain sellaista, että vielä herkemmin ajatellaan, että TUOKO saa tuollaista ja minä en, minunhan pitäisiJos taas on jämäkkä ja päättäväinen ja varma,ei ehkä niin helposti saa noita katseita ja murhaavia mulkaisuja ja jupinoita. Tämä nyt on oma teoriani.

Vierailija
648/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä

Minä noin tietää? Kateelliset kaikkoaa.

No, hyvästä ukosta.

Vierailija
649/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peniksestä. Kerran joku jopa väitti, että peniskateus olisi tieteellisesti kumottu. Oli kova tarve selitellä. En viitsinyt lähteä häntä korjaamaan, vaan annoin naisselitysten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
650/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset

Vierailija
651/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maine coon -kissasta.

Vierailija
652/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on oltu kateellisia materiasta ja joistakin matkoista, mutta huomattavasti eniten vapaaehtoisesta lapsettomuudestani, kun "sulla ei mene rahaa lapsiin, voit ostella itsellesi kaikkea kivaa, lähteä reissuun jos mieli tekee" jne.

No se lasten haluaminen on ollut heidän valinta, ei minun valinta heille :D

Eli sinulle on oltu kateellisia lapsettomuuden tuomista mahdollisuuksista, ei kuitenkaan itse lapsettomuudesta. Tuskin yksikään vanhempi oikeasti haluaisi vaihtaa osia kanssasi.

Yksi ystäväni kadehtii selkeästi perheemme parempaa tulo- ja elintasoa. Ymmärrän tämän muuten, mutta meillä on ollut ystäväni kanssa samanlaiset lähtökohdat elämään ja hänellä jopa minua paremmat. Hän valitsi kuitenkin kouluttautua matalapalkka-alalle. Vaihtanut uraakin välissä ja opiskellut taas matalapalkkaiseen työhön. Niin jos se tulotaso on tärkeä, miksi hakeutua matalapalkka-alalle? Ystävälläni olisi ollut kyllä mahdollisuuksia päästä opiskelemaan vaikka mihin.

Kyllä niitäkin löytyy jotka katuvat lasten hankintaa ja toivoisivat voivansa viettää elämää ilman lapsia. Tämä on vaan edelleen tabu mitä ei tietenkään saa sanoa ääneen.

Vierailija
653/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudesta. Olen yksi työpaikkani nuorin vaikka olen yli 30-v. Tosi usein vanhemmat työkaverit jaksavat piikitellä ja kommentoida ikääni.

Vierailija
654/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut kertoneet päissään, jotkut selvinpäinkin. Sitten satelee niitä kommentteja "Helppohan sinun on, kun...", "On epäreilua, kun...", "Sulle kaikki on helpompaa." "Me normaalit ihmiset..." "Ei ole mennyt nallekarkit tasan."

Minulle kerrotaan, että asiat jotka olen saavuttaneet, eivät ole omaa ansiotani, vaan ne on ojennettu minulle tarjottimella.

- opiskelupaikka ("Vanhemmat varmaan tukivat taloudellisesti luku-urakan aikana.")

- menestynyt puoliso ("Onhan se kätevää, kun on nätti naama.")

- uusi työpaikka ("Varmaan joku tuttu sulla siellä suosittelijana?)

- uusi asunto (" Vanhemmatko maksoivat?)

Että silleen sen kuulee.

Vierailija
655/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun en voi paljastaa kaikkia, kun minut voidaan tunnistaa. Mutta taiteellisuudestani, omaisuudestani ja kädentaidoistani. Kateelliset taiteilijat pyrkivät lyömään kapulaa rattaisiin. Varsinkin ne huonommat, joiden teokset ovat kömpelöitä. Säälittävää porukkaa.

Vierailija
656/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitta reipas kirjoitti:

Ulkonäöstä, koulumenestyksestä, liikunnallisuudesta, kouluttautumisesta, elämäntavasta, kodista, puolisosta...

Minulle on sanottu suoraan, että olen kultalusikka perseessä syntynyt.

Kultalusikka perseestä aiheuttaa päämäärätietoisuutta, ahkeruutta, sinnikkyyttä ja vastuun kantamista itsestä ja muista. Niillä avuilla olen elämässä pärjännyt.

No niin ,olet siis tehnyt valinnan vanhempiesi suhteen.Saanko suudella pikkutakkisi lievettä?

Vierailija
657/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä ja mustasta kalusta.

Vierailija
658/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä korvessa EI oltaisi kateellisia? ;)

Vierailija
659/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin itse sukurutsapaikkakunnalla ja tyypit oli kateellisia mun kaikista hyvistä puolista.

Sitten siirryin isompaan paikkaan, eikä minun koskaan tarvinnut ollenkaan olla, päin vastoin.

Ja nämä sukurutsailijat ovat edelleen jääneet sinne pikkupaikkaan, mä en. :)

Vierailija
660/1120 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä, että pelaan jääkendoa! T: pimputtelija ja kendoilija