Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

Vierailija
381/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattu ystäväni on kateellinen miesten huomiosta,jota en saa edes paljoa, mutta mun on sallittua saada sitä, koska olen sinkku. Ollaan molemmat ihan tarviksia. Kai hänkin haluaa miesten huomiota salaa. Mä taasen olisin mielummin suhteessa.

Vierailija
382/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on semmonen, mikä pistää ihmiset ihan sekopäiksi. Ja sitä ei tartte tosiaankaan olla mitään miljoonia ja kymmeniä miljoonia, vaan ihan sellaiset muutamat tonnit ja satasetkin riittää siihen, että ympärillä alkaa kärkkyä kaikenlaista korppikotkaa, jos vaan joku saa kuulla, että toisella on pikkasenkin enemmän kuin mitä itellä on.

Jos on vähänkin säästöjä tai tulojen nousua, niin joka latista kannattaa olla hipihiljaa.

1990-luvun alkupuolella mulla oli muutama kymppitonni tilillä. Niistä kun sai muut kuulla, niin yksi yritti saada mut hänelle autolainan takaajaksi. Tiesin, mikä tyyppi oli, niin en lähtenyt takaamaan. Ai että, miten nyreissään oli, kun ei onnistunut kusetuksessaan.

Sitten yksi muija veti herneet nenään, kun en suostunut antamaan hänelle viittä tonnia uusiin stereoihin. Vinkui ja valitti, kuinka hän kyllä ne takaisin maksaa, mutta minä olin vähän toista mieltä. Ainahan tuo valitti siitä, kuinka hän työttömänä joutuu syömään riisiä ja tonnikalaa, joten mistä hänellä olisi ollut mitään takaisin maksaa.

Saatanan vapaamatkustajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kadehdi ketään vaan olen iloinen jos jollakin on asiat paremmin kuin itselläni. Harmittaako kateellisuutta kaipaavia? hihihihihi

Vierailija
384/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisestä miehestäni. Tosin ei ehkä enää.

Vierailija
385/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ulkonäöstä

- vanhempien ostamasta autosta

- vanhempien ostamasta asunnosta

Vierailija
386/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvän näköinen luonnostaan, niin kyllä akat osaavat olla keljuja työpaikoilla!! Niiiiin kateellisia. Silloin aletaan keksiä tekosyitä siitä ihmisestä. Mollataan, tehdään syyllinen joka asiasta, vaikka tämä kaunis ihminen olisi kuinka kiva ja herkkä. Syntipukki on aina se hyvän näköinen!!! Se k a t e u s! 👎

Niin totta tuo kaikki. Ei se varmasti ole helppoa kadehtijan paikalla.

Vierailija
387/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin jumalattoman kadehtittavasta asiasta kun auto,on ihan verottajalle asti ilmoitettu. Mutta verottaja löysikin epäselvyyksiä ilmoittajalta,eikä minulta 🤣

Vierailija
388/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämisestä,ja siinä menestymisessä. Aloitin itsekseni yrittämisen,ja kohtasin 2v aikana kovaa kasvua. Nyt minulla on 26hlöä töissä,ja kuulemma teen väärin kun oon kasvattanu yritykseni nopeasti. Näillä kateellisilla on max.3 hlöä töissä.

Vierailija
389/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hyvästä palkasta. En minä toki häntä palkan takia valinnut ja tavatessamme hän oli ihan tavallinen normaalipalkkainen pulliainen. Hän kuitenkin opiskeli työn ohella ja istui pitkiä iltoja opiskellen ja sai hankittua toisen tutkinnon. Tämän jälkeen seurasi kovaa työntekoa ja nousujohteinen ura.

Olin entisessä työpaikassani kymmenen vuotta ja joka ikinen palkkapäivä eräs kollegani valitti että koko palkkameni taas laskuihin ja että hyvähän se minulla on olla kun on niin hyväpalkkainen mies!

Tosi asiassa kollega eli jatkuvasti yli varojensa. Hänellä oli pakonomainen tarve ostaa jatkuvasti samoja vaatteita kuin minä. Ideat asukokonaisista olivat aina minulta lainattuja ja tämän huomasivat muutkin. Jos minulla oli kesällä musta mekko, ruskea nahkavyö, ruskea laukku ja ruskeat sandaalit, oli hänellä varmasti seuraavalla viikolla sama yhdistelmä vaatteita. Hän ei vaan tajunnut, että en useinkaan ostanut vaatteitani kaupasta, vaan kävin ahkerasti kirppareilta sekä äidin, tädin ja anopin vaatekaapilla. Sisustuksen suhteen hän taas kopioi erästä toista kollegaa, jonka kanssa asui lähekkäin. Ei ihmekään jos rahat hupenivat, kun aina piti saada kaikkea mitä toisillakin on.

Vierailija
390/1120 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeä tuntuu häiritsevän, kun en ole hommannut 15 kiloa isompaa etureppua kuten hän, ja olen hyvässä fyysisessä kunnossa. Hän taas on edennyt urallaan, ja monessa muussa asiassa paljon pidemmälle kuin minä, mutta se taas ei haittaa minua.

Vierailija
391/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Tuskin kukaan on ollut mistään mulle koskaan kateellinen. Ruma & köyhä ja nykyään vielä vanhakin, tylsä keskiasteen koulutus, ei mitään urakehitystä, monen alan duunarikokemusta kylläkin, harrastuksen myötä huonohko muusikko & kuvataiteilija (wannabe), rahat aina lopussa, ei kumppania, ei lapsia, suppea kaveripiiri. Ei mitään kadehdittavaa. Hyvä kait niin. Epäilen että osa näistä, joita muut mukamas kadehtivat, vaan kuvittelevat että heitä kovasti kadehditaan. Toki itse joskus olen jollekin kateellinen, mutta en sitä mielestäni ulospäin selvästi näytä. Ja se kateellisuus jopa esiintyy enemmän ihailuna. Esim. hyvää muusikkoa voin kadehtia, oi miksi en itse yllä samaan, mutta toisaalta siis ihailen ja kannustan ko. taituria.

Kateellinen ihminen kadehtii vaikka mustelmaa silmäkulmassa. Onhan se vaikeaa tajuta ja tajuamisen jälkeen uskoa, että tällaisia ihmisiä on olemassa. Niitäpä kuitenkin on, itsekin olen muutamiin törmännyt.

Vierailija
392/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen duunariperhe kirjoitti:

Olemme tavallinen duunariperhe, köyhistä oloista lähtöisin. Mies oli töissä isossa tehtaassa ja minä kunnallisen puolen matalapalkka-alalla. Tulot olivat säännölliset ja elimme säästeliäästi, joten pikkuhiljaa taloudellinen tilannekin koheni. Pääsimme tekemään ulkomaan matkoja, rakentamaan omakotitalon ja ostamaan hyvän auton jne.. Ostimme premium-luokan henkilöauton uutena. Mies kulki sillä 100 km:n työmatkaansa. Miehen työmaalla yksi tyyppi oli niin kateellinen asiasta, että veti avaimella koko kyljen mittaisen naarmun autoon. Jäi onneksi kiinni valvontakamerasta. Oli samanlaisessa työssä ja sai samansuuruista palkkaa, mutta jos rahat kuluvat sauhutteluun ja alkoholiin, niin se on oma valinta. Tuo tyyppi oli aina pa ennen tilipäivää ja pyyteli työkavereita kottia.

Työkaveritko sen miehen palkan maksoi? Ei kai nyt sentään. Tiesitkö että käyttämäsi sana "kotti" tarkoittaa ennakkomaksua palkasta, eli "förskottia"? Laiaaminen on sitten eri asia.

Vierailija
393/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kyllä: yksi ystävä oli kateellinen ostamastani keraamisesta liedestä. Edellinen olikin reilut 30v vanha ja rikki. Ostin halvimman mahdollisen. Kerrottakoon vielä että olin itse työtön silloin, hänellä yritys, miehellä yritys ja useampia kiinteistöjä. Hellasta kannattaakin olla köyhälle kade 😄.

Kateellisuus onkin sitä että ei halua toisille mitään hyvää. Joillekin sellaista ettei toiselle saisi edes mitään pahaa tapahtua, ksoka voi saada tällöin sääliä tai huomiota, ja se on kateelliselta pois. 

Kaverini oli kateellinen serkulleen avioerosta, vaikka oma liittonsa oli hyvä :D Se oli kateellinen siksi koska nyt serkku pääsi elämään sinkkuelämää, jota hän ei voinut naimisissaolevana elää. Se mikä tässä on hauskinta on se, että tämä kaveri oli myös kateellinen silloin kun serkkunsa meni naimisiin :D Eli voittaa ei kateellisen kanssa voi, sillä huonokin tapahtuma voi aiheuttaa kateutta.

Vierailija
394/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini on kateellinen ulkonäöstäni. On todella kiusallista ja ahdistavaa.

Tämä on kyllä uskomatonta! Itse kun katselen lapseni lapsuuskuvia ja mietin että miten onkin voinut olla noin kertakaikkisen nätti lapsi, ja nykyään kun hän on aikuinen niin huokailen kun hän laittaa someen kuviaan, että kylläpä on harvinaisen kaunis ja ihana nuori aikuinen, miten on voinutkaan tulla moista tällaisesta äiteestä, niin on vaikea ymmärtää että joku vihailee lapsensa ulkonäköä.

Vierailija
395/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG-hehehhh kirjoitti:

En kadehdi ketään vaan olen iloinen jos jollakin on asiat paremmin kuin itselläni. Harmittaako kateellisuutta kaipaavia? hihihihihi

Kateellinen ei välttämättä itse halua kateellisia ystäviä, vaan sellaisia joihin voi luottaa. Katteelinen tietää itsekin ettei kateelliseen ihmiseen voi luottaa, koska hän ilakoi toisen epäonnistumisesta. Tää johtuu siitä että itse kun on kade, niin tietää miten sellainen ajattelee. 

Vierailija
396/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammainen lapseni sai uuden pyörätuolin - naapuri ei voinut käsittää miten sellaisen saa ilmaiseksi, ihan tuosta noinvaan?! Harmitteli, kun olivat maksaneet lapsenlapsen rattaista niin paljon,,,,,,, --

Vierailija
397/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varattu ystäväni on kateellinen miesten huomiosta,jota en saa edes paljoa, mutta mun on sallittua saada sitä, koska olen sinkku. Ollaan molemmat ihan tarviksia. Kai hänkin haluaa miesten huomiota salaa. Mä taasen olisin mielummin suhteessa.

Mun ex-kaveri oli kateellinen jos minä sain huomiota miehiltä, eikä hän, vaikka MINÄ olin sinkku, enkä hakenut seuraa, ja hän NAIMISISSA seuraa hakien. Kaikkien miesten olisi pitänyt olla hänen lumoissaan, ja sanomattakin nyt vain on selvää, että koska olimme erilaisia, niin osa viehättyi hänestä ja osa minusta. Tyrmäsin nämä ihollepyrkijät aina heti alkuunsa, jolloin he siirtyivät kaverini luo. Tästä kaveri päätteli että haluavat hänet eikä minua. Kerran sitten lähdin tanssimaan erään tutun miehen kanssa, ja kaverini kihisi raivosta. tätä kaveriani tämä tuttu mies ei edes pyytänyt tanssiin. Koko tanssiin pyytämisen idea kuitenkin oli siinä että me tunsimme toisemme. Mitään vispilänkauppaa siinä ei ollut ollenkaan. 

Vierailija
398/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväpalkkaisessa työssä ja sain isot vuosibonukset. Hyvä ystäväni, joka on pienempipalkkaisella alalla, sanoi ihan avoimesti olevansa kateellinen. Nauraen samalla. Ihan reilussa hengessä. Ei haitannut meidän ystävyyttä. Hyvä että sanoi suoraan eikä jäänyt kyräilemään.

399/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikasta.  Mun työpaikka ei ollut julkisessa haussa. Tähän etsittiin periaattella kun löydetään sopiva, niin palkataan.  No mua suoteltiin ja mä tän paikan sain. Myös raittiista ajasta ollaan katelliissia ja siitä, kuinka oon monisairaana, päihdeongelmaisena pärjännyt totaali yksinhuoltajana. Lasta ei ole edes uhattu huostata. Kukaan ei uskonut,että pärjään. Nyt sitten supistaan seläntakana

14v puhtaana ja kokemusasiantuntijana aikuissosiaali työssä.

Vierailija
400/1120 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi uskonut mutta tällä on toinen ketju jossa ollaan kateellisia meille jotka ollaan oltu yli 50 vuotta töissä ennen kun päästään eläkkeelle joka on 40% palkasta. Ei mulle varmaan mistään muusta ole tarvinnut olla kateellinen. Pienestä palkasta omalla työllä hankittu asunto, ei mökkiä, ei autoa, ei kehuttava ulkonäkökään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän