Olen ”salaa” varakas, mutta olen huomannut vetäväni puoleeni varattomia miehiä
Olen 35-vuotias ja minulla on sijoitusten ja saamani perinnön vuoksi omaisuutta 230 000. Nyt aina kun alan puhua miesten kanssa, käy ilmi, että ovat täysin varattomia. On ex-muusikkoa, joka siirtynyt nyt rakennushommiin ja säästöjä 0 e. Tai toinen oli tehnyt hotelli- ja ravintola-alan töitä ja vasta nyt 34-vuotiaana itseopiskellut koodariksi, säästöjä samaten 0 e. Minulla on siis paljon antaa myös taloudellisesti ja toivoisin, että miehelläkin olisi. Pitääkö minun alkaa näyttää jollakin tavalla rikkaalta?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt pitäisi sinua varakkaana, omavarainen olisi sopiva termi
Älä edes kuvittele mistään kaljakuppilasta löytäväsi kunnon miestä
Hyväksytään omavarainen. Mistä ehdottaisit, että etsin?
Harrastusten parista itse olen löytänyt. joskus voi joku vaikka kauppareissulla tavata sopivan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asun siis pienessä vuokra-asunnossa, koska haluaisin ostaa asunnon vasta sitten miehen kanssa yhdessä. Eli kylään tullessa asunnostanikaan ei näe, että minulla olisi oikeasti varaa enempään.
Yli 200000 euroa on hyvä puskurirahasto, joka mahdollistaa sen että ei ole suoraan riippuvainen tilipäivistä vaan maksaa aina laskut ajallaan ja tehdä haluamiaan hankintoja käteisellä ilman kulutusluottoja. Myös vuokra-asunnossa voi panostaa asumiseen huonekalujen ja muun sisustamisen kautta ja hankki juuri niin hyvän television, tietokoneen ja muita kodin laitteita kun kokee tarpeellisiksi. Ruokakaupassakin voi ostaa juuri semmoista ruokaa mitä tekee mieli. Tuo on minusta aivan järkevää rahankäyttöä, joka tekee siitä arkisesta elämästä mukavampaa.
Kyllä minulla onkin muutama design-huonekalu ja -valaisin, mutta ei niitäkään välttämättä asiaa tuntematon erota, että ovat arvokkaampia. TV:tä tai tietokonetta (työläppäriä lukuun ottamatta) minulla ei ole, koska en tarvitse niitä, ja ovat mielestäni esineinä niin rumia.
Kuinka saat aikasi kulumaan ilman tv.tä, vai katsotko työläppärin kautta ?
YouTubesta katson videoita puhelimella. Työkonetta käytän vain töihin. Sitten ihan vaan lueskelen paljon kaikenlaista, kuuntelen musiikkia joskus useitakin tunteja samalla lukien sanoituksia ja tuntien niitä syvästi, päiväunelmoin, käyn joogassa, uimassa ja kävelyillä.
Mä oon sun ikänen ja oon sijoituksilla saavuttanut about saman summan kuin sinä. Et ole millään mittarilla "varakas" saati sitten, että sun pitäisi tommoisen mitättömän summan takia luulla itsestäsi liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sun ikänen ja oon sijoituksilla saavuttanut about saman summan kuin sinä. Et ole millään mittarilla "varakas" saati sitten, että sun pitäisi tommoisen mitättömän summan takia luulla itsestäsi liikoja.
Ok. No silti ensimmäisellä sivulla oli hyvä kommentti joltakin mieheltä, että jos toinen on varaton ja huonotuloinen niin päädyn maksamaan suuren osan kaikesta.
En lukenut kaikkea enkä kommentoi varsinaista asiaa, mutta kiitän termistä. Salavarakas - siinä on hieno sana! (Ja minäkin olen sellainen.)
Kuinka saat aikasi kulumaan ilman tv.tä, vai katsotko työläppärin kautta ?