SSRI-lääkkeet on kokonaan muuttanut mun persoonallisuuden
Oon syöny puol vuotta ssri-lääkkeitä sos. fobiaan. Kaikki ympärillä olevat ihmiset huomauttelee, että oon nykyään täysin eri ihminen.
Musta on tullut uhkarohkea, todella itsevarma ja humalassa ylimielinen ja turpaan saan aina baarissa sen takia. Toisaalta uskallan viimein lähestyä naisia, mikä on tuottanut järkyttävän hyvää tulosta.
Pitäisikö lääkeistä kuitenkin alkaa luopua? Itse puhumisen pelkoon se ei ole paljoa auttanut, mutta muuten tehnyt itsevarmaksi ja rohkeaksi.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:16"]
Luin että noissa on usein sivuvaikutuksena seksuaalisen halun katoaminen joka saattaa jäädä pysyväksikin.
[/quote]
Jep, itselle tämä on ainoa ero minkä huomaan entiseen. Kohta vuoden syönyt eikä nämä ainakaan masennukseen auta. Kuka haluaa syödä lääkettä jonka ainoa vaikutus on seksihalujen poistuminen? Loppui se vähäkin ilo.
[/quote]
Voithan ottaa lohtua siitä, että olet tehnyt lääkeyhtiön omistajien tilien eteen paljon työtä, sekä edesauttanut - omalla osallistumisellasi lääkerumbaan - 'nauttimiesi' tuotteiden kehitystyötä :)
[/quote]
Olen aina ollut lääkkeitä vastaan mutta osallistuisit sinäkin lopulta vaikka mihin rumbaan jos tarvitsisit apua yhtä huutavasti kuin minä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:33"]
Luin että noissa on usein sivuvaikutuksena seksuaalisen halun katoaminen joka saattaa jäädä pysyväksikin.
[/quote]
Jep, itselle tämä on ainoa ero minkä huomaan entiseen. Kohta vuoden syönyt eikä nämä ainakaan masennukseen auta. Kuka haluaa syödä lääkettä jonka ainoa vaikutus on seksihalujen poistuminen? Loppui se vähäkin ilo.
[/quote]
Sinä ja muut lampaat haluavat.
[/quote]
Onneksi sait egopönkityksesi anonyymista viestistä jollain nettipalstalla. :D
Huippua. Niin kauan kuin teitä on, on minullakin pieni valonpilke.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:24"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:16"]
[/quote]
[/quote]
Kannattaa vaihtaa toisentyyppiseen, on muitakin kuin SSRI
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:29"]
[/quote]
[/quote]
Voithan ottaa lohtua siitä, että olet tehnyt lääkeyhtiön omistajien tilien eteen paljon työtä, sekä edesauttanut - omalla osallistumisellasi lääkerumbaan - 'nauttimiesi' tuotteiden kehitystyötä :)
[/quote]
Olen aina ollut lääkkeitä vastaan mutta osallistuisit sinäkin lopulta vaikka mihin rumbaan jos tarvitsisit apua yhtä huutavasti kuin minä.
[/quote]
Se oli sarkasmia, mutta palautteessasi on aika paljon vallitsevan todellisuuden kannalta ajatuksen siementä - kun apu on yhä useammin, varsinkin isoissa kasvukeskuksissa, lääkeapua, niin mikä aiheuttaa sen, ettei esmes terapiaa ole tarjolla? Vastauksen varmaan jokainen tietää: taloudellinen tilanne sekä kunnan että yksilön osalta. No mikä johtaa tähän kierteeseen, jossa apua ei ole tarjolla? Taloudellinen tilanne+hallituksen suuntaamat toimenpiteet sote-ratkaisujen osalta; siinäpä tuo ongelmavyyhti pähkinänkuoressa.
Mullekin tuli ekana mieleen, et bipo.
Meillä on sama tarina. Paitsi että olen nainen ja iskin miehiä. Itsevarmuus pomppas sataan. En hävennyt mitään, käyttäydyin kusipäisesti, haalin sellasia harrastuksia itselle mihin en olis omana itsenäni uskaltanut edes lähtä, noh saimpahan kokemuksia. Nyt jälkeenpäin mietittynä, onneks jätin lääkkeet. Olen taas oma itseni. Googlaa ssri ja mania...
Omalla kohdalla muutuin tunnekylmäksi. Tuntui, että päivä päivältä väheni kaikki kiinnostus, sympatia ja empatia ihmisiin. Söin niitä lääkkeitä muutamia vuosia, nyt olen lopettanut. Vihdoinkin tunnen jotain, oli se sitten surua tai iloa. Olen myös päässyt agressiivisuudesta suurimmalta osalta eroon. Olen aina ollut kiltti, empaattinen ihminen joka ei turhista raivostu, sellainen hippityttö sydämeltäni. Ihmettelin, kun ajatukseni muuttuivat väkivaltaisiksi. Aloin leikkiä ajatuksilla kuristaa ihmisiä, tuottaa tuskaa ja tappaa.
Terapeutin mielestä se oli ihan ok, ei pitäisi olla huolissaan...
Mulla onneks melko hyviä kokemuksia. Ssri on kyllä tietyllä tapaa muuttanut mua, tai vaan poistanut oireet jotka esti mua olemasta itseni, mene ja tiedä. Alkoholi ei kyllä oo näiden kanssa paras yhdistelmä, sillon tuun melkosen paljon normaalia estottomammaksi. Mutta muutoin arjessa mun kokemat muutokset on ilmenny lähinnä positiivisesti.
Bipoa mäkin epäilen. Kuulostaa manialta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:37"]
Saatat olla bipo? Sulla on ollut pitkä depressiivinen kausi, olet saanut lääkkeet ja sitten jossain vaiheessa olet siirtynyt maaniseen kauteen, jota SSRI-lääkkeet pahentaa.
[/quote]
Tai sitten aine vaan aiheuttaa kaksisuuntaisen kaltaisia oireita tai itse sairauden.
Muutokset persoonassa ovat ihan tavallinen seuraus SSRI-aineiden käytöstä. Ne vievät tunne-elämän, jolloin henkilöstä tulee välinpitämätön ja estoton. Kun ei tunne mitään, ei pelota, ei jännitä, ei hävetä. Silloin pettäminen ei tunnu missään, ei toisten haukkuminen, ei pään aukominen. Siksi kouluampujatkin ovat kyenneet niihin kauheisiin tekoihin ilman katumuksen häivää. Ilman SSRI:n vaikutuksia teot olisivat jääneet tekemättä. Personallisuuden muutos on juuri se mitä psykiatria aineilla hakee. Eivät vain kerro siitä käyttäjille. Fair Play.
Mullakin oli ja samaa huomautettiin. Muutuin erilaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli ekana mieleen, et bipo.
Pipon otan käyttöön vasta talvella. Ei ihan vielä.
Luuleeks nää pellet oikeesti, että ketään kiinnostaa niitten
netti-analyysit jostain taudin kuvasta. Säälittää oikeasti tällaiset tyypit.
Kuten joku osuvasti kirjoitti, niin minullakin on vielä toivoa niin kauan kuin tällaisia kirjoittelijoita löytyy.
Veikkaan myöskin syyksi liian kireää pipoa. Nyt aloittaja kannattaisi ottaa varoitus _erittäin_ vakavasti. Esim. Hongkongista saa väljiä pipoja halvalla.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:37"]
Saatat olla bipo? Sulla on ollut pitkä depressiivinen kausi, olet saanut lääkkeet ja sitten jossain vaiheessa olet siirtynyt maaniseen kauteen, jota SSRI-lääkkeet pahentaa.
[/quote]Mulla ainakin on itsemurha-ajatuksia samalla kun olen impulsiivinen ja väkivaltainen, tuskin kuuluu maniaan? Mietin kyllä itsekin tätä vaihtoehtoa. T. 11