Oletko tavannut akateemisesti koulutettua, tatuoitua henkilöä?
Vaikka tatuoinnit yleistyvät huimaa vauhtia, lienevät ne silti alempien luokkien juttuja?
Kommentit (37)
Itseni, mieheni ja aika monta tuttavaa opiskeluajoilta. Tää on muuten jo vähän kulunut aloitus, ehkä keksisit jo jotain älykkäämpää. Samoin se että kommentoit itse omaa aloitustasi noilla "alemmin koulutetut"-kommenteilla ja käyt niitä peukuttamassa. Mutta kukapa meistä nyt aina niin tasapainoinen mieleltään olisi ;)
Akateemisesti koulutetuilla ne tatuoinnit eivät yleensä ole naamassa, kaulassa tai lähellä sormia. Mutta suurimmalla osalla on lasten nimet tai joku kukkanen, lintu tms. jossain päin kroppaa tatuoituna. Usein nilkassa.
Akateemisilla on kaikkein vähiten tatuointeja. http://yle.fi/uutiset/tatuoinnit_eivat_ole_enaa_trendikkaita_-_paitsi_suomessa/6450656
Tatuoinnit ovat akateemisia metsä/viidakko kansoissa.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:08"]Akateemisilla on kaikkein vähiten tatuointeja. http://yle.fi/uutiset/tatuoinnit_eivat_ole_enaa_trendikkaita_-_paitsi_suomessa/6450656
[/quote]
Kuka niitä trendien takia ottaa? Tohtori olen ja tatuointi on ja otin sen koska halusin. Tunnen monta muutakin tatuoitua akateemista ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:08"]Akateemisilla on kaikkein vähiten tatuointeja. http://yle.fi/uutiset/tatuoinnit_eivat_ole_enaa_trendikkaita_-_paitsi_suomessa/6450656 [/quote] Kuka niitä trendien takia ottaa? Tohtori olen ja tatuointi on ja otin sen koska halusin. Tunnen monta muutakin tatuoitua akateemista ihmistä.
[/quote]
Mutta tohtorina varmaan osaat laskea, että 96 % akateemisista ei halua kuvia nahkaansa.
Joillakinin nuoremmilla on, usein pieniä ja huomaamattomia. Keskusteluissa ne mainitaan usein epämuodikkaiksi ja junteiksi. Matkaillessa huomaa, että tatuoinnit ova tod suomijuttu. Mulla akateeminen 60 ihmisen työyhteisö.
Taitaa olla enemmän ikäkysymys. Suurimmalla osalla yli nelikymppisistä tuskin on. Poikkeuksena akateeminen veljeni joka otta tatutoinnin 80-luvun alussa, eikä järin paljon tätä nykyä pidä kuvasta tai koko ideasta.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:06"]
Akateemisesti koulutetuilla ne tatuoinnit eivät yleensä ole naamassa, kaulassa tai lähellä sormia. Mutta suurimmalla osalla on lasten nimet tai joku kukkanen, lintu tms. jossain päin kroppaa tatuoituna. Usein nilkassa.
[/quote]
Suurimmalla osalla? Tuskinpa vain.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:08"]Akateemisilla on kaikkein vähiten tatuointeja. http://yle.fi/uutiset/tatuoinnit_eivat_ole_enaa_trendikkaita_-_paitsi_suomessa/6450656 [/quote] Kuka niitä trendien takia ottaa? Tohtori olen ja tatuointi on ja otin sen koska halusin. Tunnen monta muutakin tatuoitua akateemista ihmistä.
[/quote]
Mutta tohtorina varmaan osaat laskea, että 96 % akateemisista ei halua kuvia nahkaansa.
[/quote]
Ei, vaan 96% 20-30 vuotiaista akateemisista ilmoittaa, ettei ole ottanut tatuointia.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:13"] [quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:08"]Akateemisilla on kaikkein vähiten tatuointeja. http://yle.fi/uutiset/tatuoinnit_eivat_ole_enaa_trendikkaita_-_paitsi_suomessa/6450656 [/quote] Kuka niitä trendien takia ottaa? Tohtori olen ja tatuointi on ja otin sen koska halusin. Tunnen monta muutakin tatuoitua akateemista ihmistä. [/quote] Mutta tohtorina varmaan osaat laskea, että 96 % akateemisista ei halua kuvia nahkaansa. [/quote] Ei, vaan 96% 20-30 vuotiaista akateemisista ilmoittaa, ettei ole ottanut tatuointia.
[/quote]
Aika paljon! Tuota vanhempien akateemisten keskuudessa luku kaiketi lähentelee sataa prosenttia.
Minulla ei ole tatuointeja, en vaan tykkää niistä. Olen akateeminen. En ole kyllä yhdelläkään akateemisella työkaverillani nähnyt tatuointia. Tietysti vaatteiden alla voi olla, mutta käsivarsissa heillä ei ainakaan tatskoja ole. Sen sijaan työpaikan ei-akateemisilla tyypeillä olen aika usein nähnyt tatuointeja. Yhden akateemisen tatuoidun ihmisen tunnen, hän on biologi ja hänellä on pieni tatuointi nilkassa.
Lähipiirissäni on melkein pelkästään akateemisesti kouluttautuneita ihmisiä ja kyllä, osalla heistä on tatuointeja. Ei kai se enää nykymaailmassa ole vain merimiesten ja rikollisten merkkailua?
Ehkä tatuoinnin laatu kertoo eniten kantajastaan, jos jotain haluat tällä hakea. En usko että kännissä antaisivat naapurin Pertin enon hakata itseensä jotain väärin kirjoitettua lentävää lausetta. Vaikkei sellainenkaan ole koulutuksesta kiinni.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:55"]
En tunne ketään. Työyhteisössäni on 15 naista, joilla akateeminen koulutus, kellään ei kuvia. Assarina on amk -tyyppi, hänellä on mauton perhoskuva.
[/quote]
Oletko nähnyt nämä kaikki naiset alasti vai itsekö ovat kertoneet ettei ole tatuointeja?
[/quote]
Olen nähnyt useastikin alasti, olemme esim. urheilleet ja saunoneet yms.