Mikä on sinun erikoisin taito?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Osaan tunnistaa hyvin lemmikkieläinten, kuten kissojen ja koirien tunteita. Ihmisten en sitten niinkään. Voi johtua varmaan diagnosoidusta aspergerista. Tuun paremmin kissojen ja koirien kuin ihmisten kanssa toimeen. Somen kautta oon saanut selville, että tää on aika yleistä muillekin aspergereille.
Tä? Empatiakyvytystä siinä on kysymys ei siinä mitään aspergeria tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Osaan hämmästyttävällä tavalla suututtaa ihmisiä, ilman että itse edes ymmärrän mitä olen tehnyt väärin. En ole autisti.
Näitä ihmisiä tuntuu olevan aika lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan tunnistaa hyvin lemmikkieläinten, kuten kissojen ja koirien tunteita. Ihmisten en sitten niinkään. Voi johtua varmaan diagnosoidusta aspergerista. Tuun paremmin kissojen ja koirien kuin ihmisten kanssa toimeen. Somen kautta oon saanut selville, että tää on aika yleistä muillekin aspergereille.
Tä? Empatiakyvytystä siinä on kysymys ei siinä mitään aspergeria tarvita.
Myös meiltä aspergereilta löytyy empatiakykyä. Joitakin jopa ehkä vähän liikaakin ja tätä muut ihmiset voi käyttää myös hyväksi. Me autisminkirjolaiset näytetään empatiaa ja muita tunteitamme eri tavalla, jonka neurotyypilliset voi kokea röyhkeytenä ja ylpistelynä.
T: se diagnosoitu aspergerihminen
Osaan työntää pääni peräreikääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan heiluttaa korviani. Oikeasti, en siis vain päänahkaa heiluttelemalla, vaan minulla on oikeasti korvissani lihaksia, joilla korvat liikkuvat. Perinnöllinen ominaisuus.
Sama, osaan myös laittaa korvat "jyrisemään"
Oho, nämä sitten varmaan liittyvät toisiinsa, minä myös. T. se ensimmäinen korvienheiluttelija.
Saunasolmu ja päkiäkyyryssä omaan kakkoseen.
Minä osaan pyytää vilpittömästi anteeksi.
Saan stressin aikaiseksi ihan mistä vaan. Tätä taitoa en suosittele opettelemaan.
Pystyn ottamaan itseltäni suikkiin.
Ihan fakta juttu, eikä mikään läppä.
Saan ihokarvat nousemaan pystyyn ajatuksen voimalla.
Saan myös hikan loppumaan keskittymällä.
Jälkimmäinen on ihan kiva taito.
Ukko39 kirjoitti:
Homous on nykyään ihan ookoo.
Ukko39 kirjoitti:
Uskon tämän. Minkä tahansa vaativan taidon oppimiseen menee tutkitusti kymmenentuhatta toistoa. Olet ollut ahkera poika.
Olen luonnostani oikeakätinen, mutta kirjoitan sujuvasti myös vasemmalla kädellä. Päiväkirjani ovat aika kumman näköisiä, kun vaihtelen kynää kädestä toiseen.
Osaan tehdä naruun solmun yhdellä kädellä.
Saan etusormen osumaan nenänpäähän vaikka silmät kiinni. Osaan myös seisoa yhdellä jalalla.
Passiivis-aggressiivisuus. Jos tässä voi olla hyvä, niin minä olen. Osaan tehdä sen vielä niin ovelasti, ettei kohde edes tajua joutuneensa passiivis-aggressiivisen hyökkäykseni kohteeksi. Ihmettelee vain, että miten kaikki on niin vaikeaa ja menee päin vtttua.