Mikä on sinun erikoisin taito?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Korjata tai täsmentää suomea. Aloituksen otsikko tarkoittaa, että erikoinen taito voi olla toisessa organismissa, joka on omistuksessa.
Ihanat viestintäosaajat :)
Partiossa harjoiteltiin heittämään kaverille tulitikku siten että se samalla ranneliikkellä syttyy ja toinen ottaa kopin ja sytyttää nuotion
Saisi hyvän youtubev videon tehtyä hommasta
Osaan piirtää 1:50 mittakaavassa ilman viivoittimia ja muotteja.
Osaan hämmästyttävällä tavalla suututtaa ihmisiä, ilman että itse edes ymmärrän mitä olen tehnyt väärin. En ole autisti.
Saan kaikki eläimet luottamaan itseeni todella helposti. Sellaiset todella ujot ja aratkin jotka pelkäävät ihmisiä todella paljon. Villieläimetkään eivät tunnu pelkäävän minua.
Saan mun koko nyrkin mahtumaan mun suuhun
Hyvä ajantaju. Vaikka en olisi katsonut kelloa moneen tuntiin niin tiedän mitä kello on 5 minuutin tarkkuudella. Myös jos herään keskellä yötä niin tiedän ajan 15 minuutin tarkkuudella.
En pelkää kohdata surua kokeneita ihmisiä.
Osaan ns. billy idol-ilmeen. Taidosta ei ole mitään hyötyä. Opeteltiin molemmat yhden kaverini kanssa nostamaan ylähuulta teineinä. Osaan myös katsoa tarot-korteista, tuntea ihmisten lämpövärähtelyä, tiedän tapahtumia etukäteen jne. Mistään ei ole varsinaisesti "hyötyä", paitsi siinä, että olen aika hyvä ihmistuntija ja keittiöpsykologi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ajantaju. Vaikka en olisi katsonut kelloa moneen tuntiin niin tiedän mitä kello on 5 minuutin tarkkuudella. Myös jos herään keskellä yötä niin tiedän ajan 15 minuutin tarkkuudella.
Mulla oli tämä vielä viime kesänä. Nyt on alkanut kello yleensä edistää. Siis arvaan ajan ja se onkin vähemmän kuin luulin. Ja aikaisemmin mun arvaukset olivat lähes minuutilleen oikein, vaikka sitten kesken unien.
Osaan tärisyttää silmämuniani. Silmät siis liikkuvat vaakasuorassa edestakaisin monta kertaa sekunnissa. Yksi lapsistanikin osaa tämän. Pitääkpä kysyä optikolta selitystä tälle kun seuraavan kerran käyn näöntarkastuksessa.
Osaan liikuttaa kulmakarvojani eri tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Osaan heiluttaa korviani. Oikeasti, en siis vain päänahkaa heiluttelemalla, vaan minulla on oikeasti korvissani lihaksia, joilla korvat liikkuvat. Perinnöllinen ominaisuus.
Sama, osaan myös laittaa korvat "jyrisemään"
Osaan yleensä nähdä epäonnistumisen "kauneuden".
Osaan tehdä erilaisia käsinsidottuja kirjoja (myös kapiteelinauhat yms. yksityiskohtia) ja korjata kirjoja.
Osaan tunnistaa hyvin lemmikkieläinten, kuten kissojen ja koirien tunteita. Ihmisten en sitten niinkään. Voi johtua varmaan diagnosoidusta aspergerista. Tuun paremmin kissojen ja koirien kuin ihmisten kanssa toimeen. Somen kautta oon saanut selville, että tää on aika yleistä muillekin aspergereille.
tunnen myös jos jokin esine on kättäni lähellä.