Onko 60 euron kasvovoide 10 kertaa parempaa kuin 6 euron kasvovoide?
Ostin taas kerran omani marketista ja tämmöisiä mietin kun en paremmasta tiedä.
Kommentit (16)
Ei välttämättä. Paras voide on se, joka sopii omalle ihotyypilleni. Itselleni sopii parhaiten marketin muutaman euron voide. Kalliimpia olen kokeillut, mutten ollut yhtä tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Ostan apteekista. Mitä lyhyempi tuoteseloste, sitä parempi.
Apteekissa myytävissä voiteissa on ihan samoja kemikaaleja kuin markettirasvoissakin hajusteista ja muovista lähtien. Itse käytän luonnonkosmetiikkaa, niistä löytyy lyhyimmät ainesosaluettelot ja aineet on usein sellaisia, joita voisi tarvittaessa vaikka syödä. Apteekki ostopaikkana ei siis ole tae mistään.
Nivea on edullinen ruotsalainen laatutuote.
Jos voidepurkissa lukee Pierre tai Paris niin akat luulee voidetta hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että se on saksalainen ja tuotteita valmistetaan Saksan lisäksi mm. Puolassa ja Espanjassa.
Koostumus, tuoksu ja pakkaus on se mikä maksaa.
Esim. käytän mielummin Clarinsin tai Biotermin aurinkosuojaa kuin Lidlin purkkia, koska levittyvät ja imeytyvät helpommin, eikä haise liian voimakkaalle. Hintaero on 400%.
Vierailija kirjoitti:
Saksalainenpas.
Vierailija kirjoitti:
Nivea on saksalainen
Ei ole. Ihan edullinenkin ok jos se toimii. Mutta nyt ne maksavat jo enemmän kuin 6, paitsi osa.
Vierailija kirjoitti:
Sinivalkoinen suomalainen tuo taitaa kuitenkin olla.
Olen käyttänyt jo vuosia Nivean pyöreässä purkissa olevaa kolmen euron voidetta. Tämä on ollut parempaa kuin mikään kalliimpi käyttämäni voide. Varsinkin kauniissa purkeissa olevista ranskalaisista merkkikasvovoiteista rullautui iholle kumisia "matoja".
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt jo vuosia Nivean pyöreässä purkissa olevaa kolmen euron voidetta. Tämä on ollut parempaa kuin mikään kalliimpi käyttämäni voide. Varsinkin kauniissa purkeissa olevista ranskalaisista merkkikasvovoiteista rullautui iholle kumisia "matoja".
Mun iholle tämä ei tee yhtään mitään ja on todella voimakkaasti hajustettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa myytävissä voiteissa on ihan samoja kemikaaleja kuin markettirasvoissakin hajusteista ja muovista lähtien. Itse käytän luonnonkosmetiikkaa, niistä löytyy lyhyimmät ainesosaluettelot ja aineet on usein sellaisia, joita voisi tarvittaessa vaikka syödä. Apteekki ostopaikkana ei siis ole tae mistään.
Myöskään luonnonkosmetiikka ei ole tae mistään. Niissä voi olla voimakkaita hajusteita, öljyjä ja aktivoivia aineita, jotka ei sovi kaikille. Lisäksi voi olla alkoholia, mikä kuivattaa ihoa. Ostit tuotteen mistä tahansa, pitää tietää mitä etsii ja mitä ostaa. Itsekin suosin lyhyttä tuoteselostetta.
AP.n kysymykseen oma mielipiteeni on ehdottomasti ei. Halpoja ja hyviä voiteita on paljon. Pitää vaan löytää se mikä sopii omalle iholle.
Kalliimmat geelivoiteet saattavat olla parempia kuin vastaavat edullisemmat. Olen käyttänyt niin Biothermin, Cliniquen kuin Lidlin voiteita. Kalliimmat imeytyivät paremmin, halvin jäi enemmän kalvoksi ihon pinnalle. Ainut merkittävä ero tosin oli se, että Lidlin voide alkoi hieman ärsyttää ihoa, eli iho alkoi punoittaa kun olin käyttänyt kyseistä tuotetta joitain kuukausia. Muutoin olisin voinut aivan hyvin jatkossakin ostaa kasvovoiteet Lidlistä.
Emulsiovoiteissa tai paksummissa voiteissa ei mielestäni kalliimpi hinta tarjoa mitään lisäarvoa. Vartalovoiteissa joku halpa puolalainen body butter toimii ihan yhtä hyvin kuin kolmisen kymppiä maksava ranskalaisputiikin voide. Lähinnä kannattaa tutkia voiteen ainesosaluettelo, se kertoo enemmän kuin hintalappu.