Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten varautua vaaralliseen ukkosmyrskyyn?

Vierailija
08.08.2015 |

Alueelle, jossa asun on annettu vaarallisten ukkospuuskien varoitus. Pelkään muutenkin ukkosta, mutta nyt vielä asun yksin ja olen aivan paniikissa mitä minun pitäisi tehdä!

Jos sähköt katkeaa, meneekö vesikin poikki? Mitä pakastimelle pitää sitten tehdä, alkaako se lorottamaan vettä lattialle?

Laitoin pullovettä jääkaappiin, latasin kännykän ja läppärin akut täyteen, etsin kynttilöitä mutta löysin vain kolme tuikkua. Taskulamppua ei ole :(

Asun rivitalossa ja naapurin pihassa kasvaa hirveän iso koivu :(

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet puunalle lusikka suussa

Vierailija
2/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos sähköt poikkeaa, vesi menee poikki. Ja jos sähköt eivät tunnin kuluessa palaudu, niin vesi pilaantuu ja sitä pitää juoksuttaa kaikista hanoista vähintään kaksi tuntia, jotta sitä voi käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paa korvatulpat päähän ja ala nukkumaan. Eiku ensin käyt sahaan sen koivun poikki.

Vierailija
4/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 17:57"]Paa korvatulpat päähän ja ala nukkumaan. Eiku ensin käyt sahaan sen koivun poikki.
[/quote]

Mutta varo, siellä saattaa istua joku av mamman mies. Tarkista ensin että onhan koivu asumaton.

Vierailija
5/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikin katkeaa, jos sähkö menee. Varaa ämpärillinen vessan huuhteluun. Yksi huuhtelu on siellä tallessa, mutta ei vara venettä kaada. Käy lähikaupasta taskulamppu? :)

Vierailija
6/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vielä varoiksi sankkoihin vettä vessaa varten, jos tulee vaikka iso hätä.

Vierailija
7/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin kestää kyllä, kunhan et auo sitä.

Vierailija
8/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asut? tulispa koko Helsinkiin kunnon jyrinät.

Vierailija
9/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:01"]missä asut? tulispa koko Helsinkiin kunnon jyrinät.
[/quote]
Espoossa

Vierailija
10/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hirveesti pelottaa niin mene autoon jos mahdollista.  On kuulemma turvallisin paikka.

Vierailija
11/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mulla ei oo ees sankkoja mihin ottaa vettä!

Asun Joensuun seudulla.

Ap

Vierailija
12/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilat sun muut käy

Vierailija
14/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:08"]Hitto mulla ei oo ees sankkoja mihin ottaa vettä!

Asun Joensuun seudulla.

Ap
[/quote]

Asun samalla seudulla, vielä ei onneksi ukkosta. Hain kynttilät, otsalampun, taskulampun, otan vielä vettä pulloihin. Onko sulla moppaussanko? Siihen vettä?

Vierailija
15/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:08"]

Hitto mulla ei oo ees sankkoja mihin ottaa vettä!

Asun Joensuun seudulla.

Ap

[/quote]

Onko sun mahdollista käydä kaupassa ennen ukkosia. Sieltä taskulamppu ja pari ämpäriä ja jotain pilaantumatonta syötävää, ettei tarvitse aukoa jääkaappia turhaan mikäli s-katko kestää kauan.

Vierailija
16/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkostaako jossain jo?

Vierailija
17/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 18:08"]Hitto mulla ei oo ees sankkoja mihin ottaa vettä! Asun Joensuun seudulla. Ap [/quote] Asun samalla seudulla, vielä ei onneksi ukkosta. Hain kynttilät, otsalampun, taskulampun, otan vielä vettä pulloihin. Onko sulla moppaussanko? Siihen vettä?

[/quote]

Täälläkään ei vielä ukkosta, liekö tulee vasta yöksi? Uskaltaako silloin nukkua, entäs jos jossain syttyy tulipalo. Mulla ei ole edes palovaroittimessa vielä paristoa, voi vitsi minnuu...

Otan moppaussankoon vettä! 

Vierailija
18/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat astioihin vettä. Huomaat, että käsipesut, vessanpnttö kaikki mahdollinen tarvitsee vettä.

kynttilät ja tulitikut esille.

Eiks sun kännykässä ole taskulamppusovellusta? Mulla on.

Pakastin ja jääkaappia kun et auo sähkökatkoksen aikana, niin hyvin menee. Ei ne mielestäni mitään valuttele.

Otat kaikki tärkeät pistokkeet pois rasioista.

Usein koivut ei ole niitä jotka kaatuu, koska juuret ovat mielettömät. Toki voi katketa, mutta jos on ohut, niin joustoa löytyy. Kuuset tulee alas tosi helposti.

Nautit valoelämyksestä.

Vierailija
19/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohattu päähän ja sängyn alle piiloon.

Vierailija
20/32 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa ukkonen Helsinkiin ja jysäyttäisi Weekendit taivaan tuuliin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi