Ärsyttää veljen lapsien käytös kyläillessä
Jos menen käymään veljen luona ja on tuliaisia mukana, aina tulee kysymys "tässäkö kaikki? "Onko jotain muuta?" Oli kyse sitten karkkipusseista, leluista , sipseistä tai mistä muusta vaan niin 7v hokee "toitko jotain muuta?" Tai "tässäkö kaikki?" . 5 vuotias on innoissaan mutta ottaa mallia isosiskostaan ja on nykyään tyytymätön kun tuon "vain nää jutut" . Veli ei sano mitään ja ite en kehtaa mutta alkaa rasittamaan tosi paljon, kohta alkaa tuntua etten enään osta uusia vaatteita, en vie leluja , en karkkia , enkä muutakaan kun tulee aina vaan tuo sama rutina ja paha mieli itellekkin.
Kommentit (30)
Vie ruisleipää ja voita.
Penskoille sanot, että nämä on parasta herkkua. Kuten ovatkin. :D
Minun sisko kerran ihmetteli että ' tässäkö kaikki lapsille, ne ihmettelee jos sinulta ei ole nyt paketteja kuusen alle '. Ai miten ihana joulun aloitus
Vierailija kirjoitti:
Apua! Veli tunkesi löylykauhan perseeseen!
-ap
XD
omat lapseni taas suoltavat pyypyytä kahvipöydässä! olet onnekas!
Vierailija kirjoitti:
-ap
Hohhoijaa. Ei ole minun kirjoittama. Mutta tosiaan häiritsee tämä tilanne ja alkanut surettamaan. Tuntuu että lapset haluaa nähdä minua odottaen että aina on jotain kivaa tuotavaa ja jos ne ovat vähäisiä , ei enään kiinnosta koko tapaaminen ja aina pitäisi olla kaikkea. Ja ei ole lellittyjä, ja veljenikin matalapalkka alalla ja lapset saavat vain syntymäpäivän ja joulun ja loman aikaan uusia juttuja ja kivaa tekemistä mutta nyt tunnin olevani pelkkä lahja-automaatti , ja siltikin aina petytään asioista mistä moni lapsi olisi iloinen tai osaisi kiittää edes, mutta aina sama nurina "tässäkö kaikki" . Alkanut vain tympimään , vaikka paljon veljen lapsista pidänkin.
prkl! kuka on taas käynyt epätykkäämässä kulmakunnan kommentit!?
Seuraavalla kerralla tuot heille risuja.
näytä heille oikein darmaattinen dokumentti köyhistä lapsiperheistä. kyllä alkaa olemaan kiitollisia!
Miksi lahjot niitä pentuja edelleen? Eihän tuossa mikään muutu. Sinulla vain rahat kuluvat ja veljesi pysyy saamattomana nahjuksena. Lapset nurisevat ja kaikilla on huono olo.
„Ite en kehtaa“ on avainsana tähän keskusteluun ja ongelmaasi! Ala hitto kehtaamaan! Sano niille huonosti kasvatetuille, että jos ei tule sanaa KIIToS niin ensi kerralla ei tule yhtään mitään. Sano veljellesi, että sinua inhottavat hänen pentujensa käytöstavat. Luulisi että havahtuisi. Jos ei, ei ole sukulaisuutesi arvoinen.
Vie seuraavan kerran hiirenloukku.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kumpaan..sinun vai omaansa.,
Puhuisin ensin veljen kanssa asiasta kahden kesken, eli kertoisin että minua loukkaa tämä nykyinen tapa jolla tuomisiini suhtaudutaan lasten toimesta ja pyytäisin että veli voisi seuraavalla kerralla ohjeistaa lapsensa paremmin etukäteen. Kiitollisuus saaduista lahjoista/tuliaisista on tärkeä asia opettaa lapsille.
Jos veli ei ottaisi tätä ongelmaani kuuleviin korviinsa, puhuisin tästä asiasta suoraan lasten kanssa tyyliin: "Mitäs nyt sanotaan?" heti sen jälkeen kun olen tuliaisen ojentanut. Lisäksi varmaan sanoisin suoraan, että minua loukkaa tuollainen asenne ja että jos asenne ei muutu niin jatkossa en enää tuo mitään. Kyllä lapsetkin ymmärtävät suoraa puhetta, eivät he mitään tyhmiä ole. Ihan vapaasti voit ottaa ohjat omiin käsiisi jos veljesi ei aio kasvatusvelvollisuuttaan hoitaa.
Siskon lapset aivan samanlaisia 😓
Veljen käytös tuossa minua ärsyttäisi.
Jee! Mäpä sain ekan laiksulin kommenttiin. :3 Jees! uwu
Vierailija kirjoitti:
prkl! kuka on taas käynyt epätykkäämässä kulmakunnan kommentit!?
Ap:n veli.
Outo veli sulla.