Ärsyttää veljen lapsien käytös kyläillessä
Jos menen käymään veljen luona ja on tuliaisia mukana, aina tulee kysymys "tässäkö kaikki? "Onko jotain muuta?" Oli kyse sitten karkkipusseista, leluista , sipseistä tai mistä muusta vaan niin 7v hokee "toitko jotain muuta?" Tai "tässäkö kaikki?" . 5 vuotias on innoissaan mutta ottaa mallia isosiskostaan ja on nykyään tyytymätön kun tuon "vain nää jutut" . Veli ei sano mitään ja ite en kehtaa mutta alkaa rasittamaan tosi paljon, kohta alkaa tuntua etten enään osta uusia vaatteita, en vie leluja , en karkkia , enkä muutakaan kun tulee aina vaan tuo sama rutina ja paha mieli itellekkin.
Kommentit (30)
Ärsyttäviä ja huonokäytöksisiä kakaroita.
Vanhemmat tomppeleita.
Sinuna lakkaisin viemästä ja kun sitä ihmetellään, sanot että lopetin kun mikään ei riitä.
Noin voi käydä jos on aina jotain herkkuja ja tuomisia lapsille. Varsinkin jos suhde lasten kanssa on muuten etäinen ja lapset ei muuten saa hirveästi mitään ekstra tavaroita/herkkuja. Sitten lapset muistaa vain ne lahjat... Toki veljen pitäisi ojentaa lapsiaan heti jos he käyttäytyvät noin.
Mua ärsytti kans, ku vein yks päivä ystäväni koko perheelle ja itselleni arnoldsin munkit (6 kpl), muuten vain, ei ollut mitään syytä, kunhan toin. Ostin siis niitä rinkuloita, missä ei oo sitä sisusta.
"Miks ostit noita pieniä, me ollaan kyl totuttu syömään niitä isompia munkkeja" Tuli heti lasten suista, eivätkä vanhemmat sanoneet mitään.
Sanoin vaan, että kunhan nyt toin. No en tuo sitten enää.
Eihän tuo ole varsinaisesti lasten syy, vaan vanhempien, jotka eivät kasvata lapsia ja opeta käytöstapoja ja hienotunteisuutta. Ja lapset saavat elää kuin pelossa.
Normaali perheessä jo vanhemmat puuttuisi asiaan ja pyytäisivät lapsia pyytämään ap. anteeksi epäkohteliasta käytöstään.
Itse tuossa tilanteessa jättäisin tuliaiset ja lahjat antamatta, jos vanhemmat eivät viitsi opettaa edes alkeellisempia käytöstapoja lapsille ja on lapsen etu, että sen tekee ulkopuolinen, vaikka olla antamatta lahjoja, kun vanhemmat eivät sitä tajua.
Miksi AP jatkat tuon käytöksen mahdollistamista? Veljesi on ensisijainen syyllinen, sen jälkeen lapset, mutta itsekin pystyt muuttamaan tilannetta. Mieti, miten.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsytti kans, ku vein yks päivä ystäväni koko perheelle ja itselleni arnoldsin munkit (6 kpl), muuten vain, ei ollut mitään syytä, kunhan toin. Ostin siis niitä rinkuloita, missä ei oo sitä sisusta.
"Miks ostit noita pieniä, me ollaan kyl totuttu syömään niitä isompia munkkeja" Tuli heti lasten suista, eivätkä vanhemmat sanoneet mitään.
Sanoin vaan, että kunhan nyt toin. No en tuo sitten enää.
Jumankaut miten ärsyttävää. Olisi vaikea olla tuossa tilanteessa keräämättä donitseja takaisin kassiin. Ei ole pakko syödä, viedään sitten pois ettei tule paha mieli. Stana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin vaan, että kunhan nyt toin. No en tuo sitten enää.[/quot
Jumankaut miten ärsyttävää. Olisi vaikea olla tuossa tilanteessa keräämättä donitseja takaisin kassiin. Ei ole pakko syödä, viedään sitten pois ettei tule paha mieli. Stana.
Ehkä niin kannattaisi tehdä. Koko kylä kasvattaa, jos vanhemmat eivät.
Vierailija kirjoitti:
omat lapseni taas suoltavat pyypyytä kahvipöydässä! olet onnekas!
En ymmärrä vieläkään mikä tää pyypyy juttu on? Kertokaa te viisaammat?
Just olin tulossa kirjoittamaan että aapeen käly.