Kuuluuko vessan ovi kerrostalossa taloyhtiön hoidettavaksi?
Kommentit (14)
Lahosiko se käsiin vai menikö joku väkisin sen läpi?
Luulen, että kuuluu osakkaan vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Avattaessa meni sarana rikki.
Kyllä maksat siitä itse.Asuit vuokralla tai omassa osakessasi. Mitään ilmasiksi et saa Helsingin kaupungin vuokra Talot.Lumo,Sato ym. vuokra talot. Hajosi mikä vain. Soitat huolto tupaan. Hoitavat homman ja lasku tulee isännöitsiä toimisto pian, jonka maksat itse.
Ota kahva, lukko ja saranat talteen niin voit ostaa valmiiksi työstetyn ovilevyn ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä maksat siitä itse.Asuit vuokralla tai omassa osakessasi. Mitään ilmasiksi et saa Helsingin kaupungin vuokra Talot.Lumo,Sato ym. vuokra talot. Hajosi mikä vain. Soitat huolto tupaan. Hoitavat homman ja lasku tulee isännöitsiä toimisto pian, jonka maksat itse.
Yhdyssanat!
Vuokra-asunnossa kuuluu vuokranantajalle. Omistusasunnossa väliovet kuuluu useimmin asunnon omistajalle, samoin kuin vaikka keittiön kaapit ja muut komerot. Ulko-ovet on taloyhtiön. Edellisestä kommentista poiketen sanoisin, että myös kaikki kylppärin ja keittiön kalusteet (hanat, pytty jne) on omistajan vastuulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdyssanat!
Muutenkin aika...
Vierailija kirjoitti:
Pitää uusia itse kuten muutkin väliovet. Pytty, putket, hanat ym. kuuluu taloyhtiölle.
Mutta vaikka kulu taloyhtiö maksat jos itse vian olet aihetanut! Jos lasku iso ,onhan sinulla kotivakutus ? Saat oma vastuun jälkeen osan takaisin.Jokainen järkevä ihminen hankii koti vakutus ja selvitä hankkiessa mitä siihen kuuluu,Niin ei tule yllätyksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avattaessa meni sarana rikki.
Menikö itse sarana rikki, irtosiko se karmeista vai irtosiko se ovilehdestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää uusia itse kuten muutkin väliovet. Pytty, putket, hanat ym. kuuluu taloyhtiölle.
Mutta vaikka kulu taloyhtiö maksat jos itse vian olet aihetanut! Jos lasku iso ,onhan sinulla kotivakutus ? Saat oma vastuun jälkeen osan takaisin.Jokainen järkevä ihminen hankii koti vakutus ja selvitä hankkiessa mitä siihen kuuluu,Niin ei tule yllätyksiä!
Yksi vessanovi taitaa jäädä aika paljon alle vakuutusten omavastuiden. Toki jos ei osaa ruuvimeisseliä pidellä, eikä sanomalehteäkään tule jolla pönkätä se kiinnityksen ajaksi, saattaa tarvita urakoitsijan joka veloittaa juuri yli omavastuun ja tuntuu niinkuin vakuutus oli paikallaan.
Ei tarvi koko ovea uusia jos pelkkä sarana hajosi.
Varmaan vähän riippuu. Meillä kuuluu vuokranantajalle (ei yksityinen).