Onko esimiehellä oikeus kertoa (Sorellan) tulevista nuhteluista?
Kauheaa, jos Sorella lähtee tänään ja joutuu kohtaamaan lehtijutut, miten hänen esimiehensä (sekä rehtori ja sivistystoimenjohtaja) ovat kommentoineet BB:n sotkuja.
Toinen asia on se, että miten se vaikuttaa, jos Sorellaa rangaistaan pussailemisesta ja miesten vikittelemisestä? Kohtahan aletaan syynäämään kaikkia mahdollisia ammattiryhmiä ja ajatellaan, että flirttaaminen on rikos. Pienillä paikkakunnilla ja nyt puhutaan, että se ja se hoitaja on sellainen samanlainen itsensä tyrkyttäjä.
Kommentit (27)
Toki baareissa käyvät jne.. mutta eivät voi esim päivällä hillua kännissä kaupungilla.
Olennaista oli se että pomon ei MISSÄÄN NIMESSÄ pitäisi mennä sanomaan tällasta julkisesti. Asia käsitellään aina vähintäänkin ENSIN sisäisesti ja sitten kommentoidaan julkisesti jos on tarvis.
On sitä pahempiakin juttuja kirjoitettu. Miettikää jos Sorella lukisi nämä AV:n jutut, mahtaisi olla kamalaa.
... ainakin itse otan tämän oman työni sen verran vakavasti etten haluaisi asikakkaiden näkevän minuakaan hillumassa kännissä misään, vaikka olenki " vain" kassa.
kyseiseen kouluun jonkin verran kyselyjä niin mun mielestä oli taas ihan viisas veto kertoa että asiaan puututaan ja koulu suhtautuu asiaan vakavasti. -2
on ollenkaan niin paljon merkitystä kuin niiden jotka on samassa työyhteisössä.
Sitten voidaankin erottaa yli puolet opettajista... Olen kouluavustajana ollut opettajien pikkujouluissa ja ihan samanlaista on meininki kuin muillakin ammattikunnilla.
Mutta jos sinä toilailisit kyseisessä formaatissa samalla tavoin kuin sorella niin tuskin siitä olisi kenellekkään ihmiselle mitään vahinkoa. Sorellan tapauksessa ei vain valitettavasti voi sanoa samaa. -2
Ja mitään nuhteluja tai puhutteluita ei voi pitää, koska Sorella oli virkavapaalla kun ryyppäsi ja suuteli. Hän ei siis toiminut virassa silloin lainkaan, ts. työnantaja ei voi rangaista. Opettajien työsopimuksissa ei ole minkäänlaista nuhteettomuuspykälää muutenkaan, joten sellaiseen vetoaminen ei onnistuisi muutenkaan.
Opetustoimenjohtaja Kaisu Toivonen on tehnyt virkavirheen ja toivon, että Sorella ryhtyy toimenpiteisiin tämän asian suhteen. Virkavirheen lisäksi, asian julkinen kommentointi iltapäivälehdessä osoittaa ala-arvoisia esimiestaitoja, mutta hei, sehän ei ole mitään uutta opetusalalla.
t. ope
Heppisten kunta hakee määräaikaiseen opettajan virkaan naispuolista työntekijää, joka ei voi olla sinkku, koska sinkku voi ryypätä ja olla kiinnostunut miehistä. Nainen ei myöskään voi olla perheellinen, koska lasten takia voi joutua olemaan pois töistä kaikenmaailman äitiyslomilla ja hoitovapailla. Lapseton nainen voi olla liian menevää sorttia. Mielellään nainen ei saisi olla myöskään yli 40-vuotias, koska sellainen nainen on jo liian vanha ja kaavoihin kangistunut. Tervetuloa ystävälliseen Heppisten kuntaan! PS: Ehkä olisi parempi, että olisit sittenkin mies.
Kyseleepi utelias psykologian opiskelija.
Minusta virkavapaalla olevan opettaja saa elää tavallista elämää (jos ny BB luetaan sellaiseksi...). On asiatonta kommentoida lehdissä entisen alalisensa tekemisiä. Hänellähän ei ole mitään saumaa puolustautua ollessaan talossa. Kyllä lääkärit, opet ja poliisitkin heittää joskus vapaalle. Tietysti on asia erikseen, kannattaako sellaisessa ammatissa lähteä BB:hen. Itse en lähtisi, koska arvaahan tuon lopputuloksen: ammatillinen uskottavuus kärsii, teki siellä mitä tahansa. Mutta asian käsittely mediassa pomon johdolla on törkeätä.
-Lekuri
BB-Sorella joutuu rehtorin puhutteluun
27.9.2006 23:36
Yöllisen koskettelun uhri Sorella, 30, joutuu itsekin käytöksestään vastuuseen Big Brother -talosta vapauduttuaan.
Sorella joutuu rehtorin puhutteluun.
Mika joutui poliisin kuulusteluun.
Saako opettaja olla televisiossa humalassa?
30% 70%
Ääniä 21731
Saako opettaja olla televisiossa humalassa?
Kähmintäkohu paisuu
Neljännen luokan opettajana työskentelevälle BB-kilpailijalle Sorellalle pidetään opetustoimenjohtaja Kaisu Toivosen mukaan vähintäänkin puhuttelu. Esimiehiä mietityttää, voiko tosi tv:ssä juopotellut, sammunut ja kiihkeitä kielisuudelmia vaihtanut nuori nainen olla uskottava kansankynttilä.
- Vakava keskustelu on ilman muuta tulossa. Sitten täytyy katsoa, mitä sen jälkeen, Toivonen vastaa.
Hän on seurannut sarjaa " hämmennyksen vallassa" ja käynyt Sorellan esimiehenä toimivan rehtorin kanssa pitkän keskustelun alaisen " yksityiselämästä" .
- Sehän tässä onkin, kun tämä on julkista yksityisyyttä. Sitä pääsevät seuraamaan kaikki - jopa oppilaat. Toivon, että henkilö itse miettisi, onko hän hyvä malli kasvaville nuorille.
- Kun hän palaa opettajan tehtäviin, hän joutuu opetussuunnitelman puitteissa opettamaan moraalikäyttäytymistä ja antamaan ohjeita. Näkisin tässä uskottavuusongelman, kun hän julkisesti tv-ohjelmassa käyttäytyy vastoin mitä opettaa.
Esimiehen ja alaisen välisten keskustelujen tulisi olla luottamuksellisia.
Mutta silti olen sitä mieltä, ettei ope sais tollai sörssiä vapaa-ajalla. No, onneksi en asu Espoossa, ei tule opettamaan minun lapsiani!
Ja toinenhan vain yhden kerran joi viinaa, suuteli ja sammui!!!
Kuinka moni (mies)rehtori esim. polttaa tupakkaa, on alkoholisti tms...
AATELKAA, OPETKIN PUSSAA!!!
Ihmist puhuvat niin kuin Sorella olisi murhannut jonkun. Hui karmeeta, että ihan kielareita telkassa!
Mikähän se moraalikasvatus on mitä haetaan takaa, kun minä en ole saanut sellaiseen koulutusta OKL:ssa?
ei vain sovi ihmiselle jonka tehtävänä on opettaa ja olla esikuva lapsille. Ihan oikein jos nuhtelut saa. En itse ainakaan haluaisi et olisi mun lasten ope, vaikken mikään tiukkis olekkaan. Eri asia jos esim. kaupan kassa tai tehtaan liukuhihnatyöntekijä toilailee vapaa-ajallaan tollalailla niin siitä tuskin kenellekkään ihmiselle mitään haittaa oo.