La huhtikuu 2016
Onko täällä jo ketjua huhtikuisille? En ainakaan pikasella haulla löytäny
Kommentit (104)
KIKIII kiitos ryhmän perustamisesta :) mä sinne jo kävinkin rustaa jotain
Täällä kanssa ensikertalainen, laskettu aika joskus huhtikuun aikana, luultavasti viikolla 6 mennään, mutta oottelen lääkärin varmistusta kolmen viikon päästä. Reilusti yli vuosi yritettiin ja vähän luovutettiin jo, joten en tiedä millon viimeset menkat oli. Tarkotus oli mennä tutkimuksiin, kun seuraava asuinpaikka selviää, mutta ei ilmeisesti tarvikaan :) Ikää mulla 35 ja mielellä reilu 40. Pientä öklötystä ollu viikon ajan mutta tänään sitte on paha olo koko ajan. Koko ajan pitäis syödä jotain, että pysyis pois ja rinnat tosi kipeet, mutta muuten ihan mukavasti menee. Pitkä aika ootellessa :)
Vieläkö mahtuu mukaan?
Olen 37 ja mies vuoden pari nuorempi. Laskettu aika on 13.4. tai 14.4., hieman laskurista poiketen. Tämä on minulle ensimmäinen raskaus, ja vaikka tämä tuli kovin yllätyksenä, toivon todella, että kaikki menee hyvin. Olen työtön, joten taloudellinen selviäminen huolettaa. Ensimmäinen neuvola-aika on tulossa syyskuun alussa.
Minäkin ilmoittaudun joukkoon! Positiivinen testi tuli perjantaina, la olisi näillä näkymin 24.4 :) mieheni ja minä olemme molemmat 25v, ensimmäinen lapsi molemmille olisi. Oireita: turvonneet ja arat rinnat, äklöttävä olo, ei kuitenkaan oksennusta. Lisäksi on kauhea väsymys koko ajan!
Soitin jo neuvolaan kun halusin tietää mitä rajoitteita mulla töissä olisi mutta ei sieltä osattu neuvoa :/
Liityin sinne suljettuun ryhmään myös :)
Sorry kun tässä yksi maaliskuinen huutelee, mutta Bansku, ota yhteyttä sun työterveyslääkäriin, hän tietää parhaiten työpaikan riskitekijöitä. Neuvolassa ei osaa kukaan sanoa mitä saisi tehdä ja mitä ei. Mulla oli sama ongelma ja otin heti yhteyttä ttl-n, koska työskentelen kemiallisten aineiden kanssa.
Onnea teille, huhtikuiset!
Täällä olisi myös yksi vastikään plussannut. Esikoista odotetaan ja laskettuaika näyttäisi olevan huhtikuun 23. Ollaan vielä ihan sekaisin, sillä emme mitenkään uskoneet, että useiden vuosien pillereiden syömisen jälkeen meillä tärppäisi ensimmäisestä kierrosta. Ensimmäinen neuvola varattu, ja se meni melkein syyskuun lopulle. Ilmeisesti täällä ei pidetä kiirettä tuon ekan neuvolakäynnin kanssa. Olen myös ihan uusi foorumilla, joten kaikki forumin käytänteet eivät ole vielä tuttuja, mutta enköhän nopsaan opi :)
Kiitos FINEST vinkistä, pitääkin näin tehdä! Ajattelin että näitä tilanteita olisi enemmänkin ollut, mut ei ilmeisesti :s sairaalassa työskentelen siis :)
Esikoista meilläkin ootellaan ja ollaan reilut 30v molemmat.
Mä soitin tänään neuvolaan ja siellä varattiin sitten ensimmäinen neuvola-aika syyskuun puoleen väliin ja ultra lokakuun alkuun. Eli jos haluaa varhaisultraan, niin yksityiselle sitten vaan. Ajattelin kyllä mennä, tulen hulluksi jos joutuisin lokakuulle odottamaan tietoa että onko kaikki kunnossa. Jos nyt on viikkoja reilut viisi, niin ehkä voisi mennä 7 tai 8 viikolla.
Eilen jäi ekan kerran vähän paperiin pyyhkiessä pientä vaaleanpunaista ja olin tietenkin loppuillan ihan paniikissa. Ei onneksi ole sen jälkeen tullut ja neuvolastakin sanottiin, että on hyvin normaalia. Jos lisääntyy niin sitten pitää soittaa. Tässä kuullostelee itseään koko ajan, särkeekö päätä, sattuuko vatsaan, no nyt ei oo mitään.. Mutta sen verran on tullut valuttua pitkin pöytiä väsymyksen kourissa, että pakko vaan uskoa että jotain siellä tapahtuu...
Liittykää suljettuun ryhmään jutustelemaan, nimi Huhtikuiset 2016 :)
Täällä ensiodottaja, 24v ja mies myös 24v. Pillereitä söin sellaiset 8 vuotta ja kesäkuussa jätin pillerit pois. Nyt siis toinen kierto menossa ja plussaa tuli viime lauantaina ja tilanne on nyt sitten 5+2. Parin viikon päästä ajattelin tehdä uuden testin ja soitella sitten neuvolan suuntaan. :) Molemmat ollaan innoissamme ja ihan ihmeissämme pienestä ihmeestä <3 Laitoin liittymispyynnon ryhmään! :)
Moikka,
Täällä varovaisesti tullaan mukaan eli rv nyt 4+2. Olen 25 vuotias ja odotamme toista lasta saapuvaksi 30.4 ;) Varhaisultra meillä on 14.9, en malta odottaa!
Mahtavaa et löytyy näin paljon odottajia! :) Liittymispyyntö laitettu ryhmään! :)
LA 5.4. jos kaikki menee hyvin.
Testin tein sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, vaikkakin olin jo viikkoa ennen varma raskaudesta koska rinnat ja vatsa olivat niin kipeät. Ilman ehkäisyä oltu vajaa vuosi. Neuvolan sekä ultran varasin muutaman päivän testin teon jälkeen, koska täällä pk-seudulla ei aina noita vapaita aikoja löydy. 5+4 heräsin sänky veressä ja kirkasta verta tuli paljon. Päivystävään sairaalaan kun soitin meinasivat, että keskenmeno ja ei tartte tehdä mitään. Viikolla soitin omaan sairaalaan ja totesivat, että voi olla ihan normaaliakin.. odottele np- ultraa..
Vatsakipuja on ollut ja tänään sitten pääsin omalle terveysasemalle lääkäriin ja ultraan. Lähinnä tsekkaamaan, että onko sinne jäänyt raskausmateriaalia, kun oloni on niin huono. Kohdussa olikin 2 asukkia. Vauva, joka voi hyvin ja syke näkyi hyvin, sekä kasvain. Tuo kasvain kuulemma voi aiheuttaa runsastakin verenvuotoa ja sitä seurataan raskausaikana, miten kasvaa jne.. Laittoi äitiyspolille lähetteen, että gynekologi voi ottaa tarkemmin kantaa.
Minä 34v, mies 36v, lapset 10v ja 14v. Raskaus nro 5.
Laitoin suljettuun ryhmään pyynnön. Eilen tehty plussatesti, kolmatta odotetaan saapuvaksi 30.4 <3
La 23.4, ja kolmas lapsi. Esikoinen 4 v ja kakkonen vajaa 3 v. Itse pian 32 v ja mies muutaman vuoden vanhempi. Laitoin myös pyynnön suljettuun ryhmään.
Moikka! Täällä kans eilen plussattu! Jännitän josko tämä pysyisi mukana huhtikuuhun asti. Olin jo helmikuisissa, mutta meni raskaus kesken juhannuksena:( Nyt sitten uutta toivoa! :) Minulla on esikoispoika iältään 8kk. Hän tuli sektiolla 2 päivää ennen la:aa perätilan vuoksi. Olen 29 v ja mun mies täyttää ens kuussa 30. Asutaan Jyväskylässä, mutta mun työt, joista olen äitiyslomalla on Helsingissä. Kutsumme tätä Lempi-vauvaksi, sillä tämä sai alkunsa samana vuorokautena kun mieheni mummo nimeltä Lempi kuoli. Hautajaisten jälkeen plussasin.
Plussasin 1,5vko sitten. LA alustavasti 15.4., jos kaikki menee hyvin. Neuvola parin viikon päästä. Esikoista odottelen, itse kohta 32v ja mies pari vuotta vanhempi. Tärppäsi heti kun ehkäisy jätettiin pois, joten vähän yllättäen tuli ;) Väsymystä, turvotusta ja oksetusta ollut, mutta nyt tietää mistä se johtuu. Sopivasti kaikenlaisia kissanristiäisiä ja illanistujaisia loman lopulla (jossa tietenkin alkoholia tarjolla) ja heti töihin tullessa. Pientä keplottelua ettei vielä tarvitse kertoa raskaudesta:)
Parille lähimmälle ystävälle kerroin jo.
Liljanja Viikkis (ainakin) on siis näköjään muitakin ekalta tärpänneitä. Liljanilla muutenkin ikä ja LA vissiin aika samoissa :) tsemppiä kaikille & ihanaa odotusta (vaikka sivuoireet ei aina oo niin ihania)!
Mukana ollaan, varovaisen positiivisella asenteella. LA 14.4, takana yksi keskenmeno. Ensi viikolla olisi varhaisultra. Olemme miehen kanssa 37 vuotiaita ja esikoista odotetaan.
Raskaustesti näytti plussaa muutama päivä sitten täälläkin, eli mielenkiinnolla keskustelua seurailen :) Itse olen 28v, mies 32v, ekaa lasta odotamme. Laitoin myös liittymispyyntöä tuonne salaiseen ryhmään.
Mäpäs hätäisenä teinkin sen jo :D Eli jos on koneella niin lukee ryhmät tuolla ylhäällä, sinne & ryhmän nimi on Huhtikuiset 2016 :) Jos käyttää puhelinta niin selaa puhelimella niin alas kun saa & siellä lukee vauva.fi täysversioon & sen kautta löytää tuon ryhmät samallalalilla kun koneella :)