Anna seksiä aina kun kumppani haluaa
"ihminen, joka on sitoutunut seksisuhteeseen, ei voi kieltäytyä seksistä, jos siihen ei ole perusteltua syytä" ja muita seksologin mielipiteitä:
Mitä mieltä?
Kommentit (57)
Nainen on aina uhri. Kaikki naisista sanotut negatiiviset asiat ovat sovinistisia valheita, riippumatta siitä sanooko niitä tohtoriksi väitellyt nainen vai elämänkoulun käynyt mies. Naiset on täydellisiä aina ja kaikessa.
Pimeetä. Hyvä syy olla harrastamatta seksiä on se, ettei halua. Tää "pakko antaa" ei tietenkään koske miehiä, koska väkisin ei saa seisomaan, mutta naisten pitäis antaa vaikka liukkarilla huolimatta siitä, ettei sekään oo terveellistä. Vituttaa tää nykyajan muoti haukkua haluttomia naisia, tai sellaisia jotka nyt ei tahdo seksiä joka kerta kun kumppani tahtoisi. Harvalla se varmaan laiskuutta on, eiköhän sitä seksiä halua jos se on mukavaa ja suhteen asiat muuten kunnossa.
:D Kylläpä kalikka kalahti muutamaan pihtariin ja älähdyshän siitä tuli! Ehkäpä joku voi kuitenkin saada jutusta ajattelemisen aihetta kun kerran täälläkin jo asiaa ruikuttaa ja valittaa. Lisää tällaisia juttuja!
Olen omassa avioliitossani kokenut kuivia kausia. Haluaisin haluta seksiä, mutta en aina vaan halua enkä kostu, vaikka yrittäisin kiihottua. En kostu tällöin edes itsetyydytyksen aikana/jälkeen. Seksi ilman luonnollista kostumista tuntuu ikävältä. Muutaman kerran sitä voi kestää, mutta jossain vaiheessa se ei enää tunnu mukavalta vaan sattuu ja aiheuttaa jopa haavoja ja mustelmia. Liukastusvoide ei auta vaan tuntuu sekin inhottavalta. Minua ärsyttää, miten naisia yritetään pakottaa harrastamaan seksiä, vaikkei halua siihen olisi. Se voi tuntua todella kivuliaalta, jos täytyy antaa eikä itse kykene kiihottumaan ja kostumaan!
Ei kenenkään tarvitse harrastaa seksiä velvollisuudesta. Missä muka lukee, että seksi kuuluu parisuhteeseen/avioliittoon? Eiköhän jokainen pari päätä siitä ihan itse, kuuluuko se vai eikö ja missä määrin se kuuluu jos kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 10:17"]
Olen omassa avioliitossani kokenut kuivia kausia. Haluaisin haluta seksiä, mutta en aina vaan halua enkä kostu, vaikka yrittäisin kiihottua. En kostu tällöin edes itsetyydytyksen aikana/jälkeen. Seksi ilman luonnollista kostumista tuntuu ikävältä. Muutaman kerran sitä voi kestää, mutta jossain vaiheessa se ei enää tunnu mukavalta vaan sattuu ja aiheuttaa jopa haavoja ja mustelmia. Liukastusvoide ei auta vaan tuntuu sekin inhottavalta. Minua ärsyttää, miten naisia yritetään pakottaa harrastamaan seksiä, vaikkei halua siihen olisi. Se voi tuntua todella kivuliaalta, jos täytyy antaa eikä itse kykene kiihottumaan ja kostumaan!
[/quote]
Estääkö ongelmasi sinua ottamasta suihin tai harrastamasta käsiseksiä miehesi kanssa? Samahan se on miehelläkin ja vielä hankalampana eli jos ei stondaa niin yhtyä ei voi eikä stondis tule käskemällä. Silloin käytetään suuta ja sormia ja/tai vibraattoria toisen tyydyttämiseen.
Seksiä on paljon enemmän kuin vain pelkkä yhdyntä.
m545+
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:17"]
[/quote]
Estääkö ongelmasi sinua ottamasta suihin tai harrastamasta käsiseksiä miehesi kanssa? Samahan se on miehelläkin ja vielä hankalampana eli jos ei stondaa niin yhtyä ei voi eikä stondis tule käskemällä. Silloin käytetään suuta ja sormia ja/tai vibraattoria toisen tyydyttämiseen.
m545+
[/quote]
m45+, en sentään ihan Metusalem.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:36"]
Miksi naisia ei sitten seksi kiinnosta?
Hyvä kysymys. Biologiassa on miehillä ja naisilla suuria eroja, joten sieltä lähtisin syytä etsimään. Oman osansa aiheuttaa hormonaalinen ehkäisy. Erohan on miesten ja naisten haluttomuuden suhteen nelinkertainen.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4550311/ketju/anna_a_aina_kun_toinen_haluaa/viesti/21#21
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:32"]
... ainakin FINSEX - tutkimuksen perusteella Suomessa naiset kokevat seksuaalista haluttomuutta neljä kertaa todennäköisemmin kuin miehet.
NUOREN NAISEN SEKSUAALISUUS JA SEKSUAALINEN HALUTTOMUUS Opaslehtinen seksuaalisesta haluttomuudesta itsehoitopisteen materiaaliksi
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/33522/Haapalainen_Anu_ja_Halmepuro_Mira.pdf?sequence=1
Yleisin seksuaalinen häiriö naisilla on seksuaalisen halun väheneminen eli seksuaalinen haluttomuus. Vuoden 2007 FINSEX-tutkimuksen mukaan seksuaalista haluttomuutta koki melko usein yli 30 % tutkimukseen osallistuneista nuorista naisista. Lisäksi tutkimuksesta kävi ilmi, että seksuaalista haluttomuutta esiintyy naisilla lähes neljä kertaa enemmän kuin miehillä. (Kontula 2008, 62–65.)
Kontula, O. 2008. Tietoa suomalaisesta seksistä. Halu ja intohimo. Helsinki: Otava.
Haluttomuuden syistä naisilla on tuossa linkin takaa löytyvässä paljon lisää.
Huhhuh, mitä paskaa seksologilta, aivan järkyttävää kuraa. En edes tiedä, mikä tuossa on pahinta... Itse olen seksuaalisesti aktiivinen, mutta kyllä minutkin saisi haluttomaksi kumppani, joka vaatisi seksiä vaikka vasten tahtoani. Onneksi suhteeni ei kuitenkaan ole sellainen, vaan olemme molemmat tyytyväisiä sekä seksin määrään että laatuun. Itse uskon, että jos vain seksuaaliset mieltymykset kohtaavat, ongelmia asian suhteen harvemmin ilmenee. Todella typeriä neuvoja tuo seksologi antaa, kun ensisijaisesti pitäisi keskittyä löytämään tuoltakin osin se itselle sopiva kumppani. Eihän muitakaan ominaisuuksiaan kannata toisen takia yrittää muuttaa, miksi sitten seksuaalisia taipumuksiakaan?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 03:08"]
Huhhuh, mitä paskaa seksologilta, aivan järkyttävää kuraa. En edes tiedä, mikä tuossa on pahinta... Itse olen seksuaalisesti aktiivinen, mutta kyllä minutkin saisi haluttomaksi kumppani, joka vaatisi seksiä vaikka vasten tahtoani. Onneksi suhteeni ei kuitenkaan ole sellainen, vaan olemme molemmat tyytyväisiä sekä seksin määrään että laatuun. Itse uskon, että jos vain seksuaaliset mieltymykset kohtaavat, ongelmia asian suhteen harvemmin ilmenee. Todella typeriä neuvoja tuo seksologi antaa, kun ensisijaisesti pitäisi keskittyä löytämään tuoltakin osin se itselle sopiva kumppani. Eihän muitakaan ominaisuuksiaan kannata toisen takia yrittää muuttaa, miksi sitten seksuaalisia taipumuksiakaan?
[/quote]
Tämä on rajanvetoa itsekkyyden ja rakastamisen välillä. Ihmiset muuttavat ominaisuuksiaan silloin, kun siihen on riittävä syy ja muutos on ylipäätään mahdollinen (esim homo ei muutu heteroksi vaikka haluaisi muuttua). Kyse on lähinnä siitä, onko muutos liian suuri muuttuvalle verrattuna siihen, kuinka suuri on kyseisen ihmissuhteen merkitys.
Hyvin itsekäs ihminen ei ole valmis muuttamaan piiruakaan vaan etsii muuttumishaluista puolisoa.
Itse en pysty antamaan. Jos en ole kiihottunut niin seksi sattuu ja tuntuu kauhealta. Vaikka käyttäisi liukkaria. Lisäksi haluttomana antaminen altistaa vulvodynialla, joten en uhraa omaa seksuaaliterveyttäni sen takia että mies ei joskus saisi.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:57"]
Itse en pysty antamaan. Jos en ole kiihottunut niin seksi sattuu ja tuntuu kauhealta. Vaikka käyttäisi liukkaria. Lisäksi haluttomana antaminen altistaa vulvodynialla, joten en uhraa omaa seksuaaliterveyttäni sen takia että mies ei joskus saisi.
[/quote]
Et pysty antamaan suuseksiä tai käsiseksiä kun tunnet haluttomuutta? Seksiä on, kuten jo kirjoitin, paljon enemmän kuin pelkästään yhdyntä.
m45+
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 20:17"]
[/quote]
m545+
[/quote]
Mutta jos käsi-tai suuseksi ei tyydytä?? Itsellä on vulvodynia enkä pysty harrastamaan seksiä ollenkaan, koska yhdyntä ei onnistu, eikä käsi-tai suuseksi tyydytä.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:36"]
Miksi naisia ei sitten seksi kiinnosta?
[/quote]
Kiinnostaa kyllä. Useita kertoja viikossa. Sen sijaan en voi sellaisena päivänä antaa jos olen haluton enkä kiihotu juuri sillä hetkellä. Se sattuu ja tuntuu ikävältä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:57"]
[/quote]
Et pysty antamaan suuseksiä tai käsiseksiä kun tunnet haluttomuutta? Seksiä on, kuten jo kirjoitin, paljon enemmän kuin pelkästään yhdyntä.
m45+
[/quote]
Mutta jos se ei tyydytä??
Hahaha, no ei kai kukaan noita Kivijärven höpinöitä ota tosissaan. On varmasti lääkärinä ihan pätevä, mutta töykeä ja ilkeä nainen. Hänen pitäisi myös lääkärinä ymmärtää, että vastentahtoinen yhdyntä aiheuttaa naiselle psyykkisiä ja fyysisiä vammoja. Hän on jo monessa eri lehdessä toitottanut tuota seksipakkoa. Taitaisi itse olla jonkun avun tarveessam esim psykoanalyysi voisi tehdä hänelle hyvää, saisi vähän selvyyttä tuohon seksuaalipakkomielteeseensä.
"Tutkimuksessa huomattiin myös yhteys emätinkivun ja kiihottumisen puuttumisen välillä. Todettiin, että toistuva, herkän limakalvon hankaus, varsinkin ilman kiihottumista ja kostumista voi johtaa limakalvon ja hermoston pysyvään vahingoittumiseen ja vulvodyniaan."
http://vdopas.com/vulvodynia/vulvan-vestibuliittisyndrooma-vestibulodynia/
"
Vulvodyniapotilaat ovat nopeita tuntemaan syyllisyyttä, varsinkin siitä että kumppani joutuu olemaan ilman yhdyntää, ties kuinka pitkiä aikoja. Se on asia mikä voi aiheuttaa paljon ikäviä tunteita puolin ja toisin. On fakta, että vulvodynia vaikeuttaa seksin harrastamista huomattavasti. Lisäksi kipu ja sen pelko voivat aiheuttaa läheisyyden ja muunlaisen seksuaalisen kontaktin välttämistä. Silloin kun toisella on vulvodynia, pitää olla yhteiset pelisäännöt. Pyritäänkö ylläpitämään seksielämää, minkälaista kosketusta voidaan käyttää, mihin saa koskea, mihin ei? Yritetäänkö yhdyntää, koska kokeillaan, koska ei? Ihan konkreettisia asioita.
Joissakin vulvodyniatutkimuksissa todettiin, että naisen kivun intensiivisyys ennusti lisääntynyttä henkistä ahdistusta kumppanille. Sen ymmärtämiseen tuskin tarvitaan tutkimuksia. Kumppanin kipu on ahdistavaa.
Sitten todettiin, että vulvodynian hoito onnistui paremmin jos kumppani oli mukana hoidossa ja hoitopäätösten tekemisessä. Kerro kumppanillesi jos haluat olla osa hänen hoitoaan, mennä mukaan hoitotapaamisiin ja keskustella yhdessä eri hoitovaihtoehdoista. On hyvä jos pysyt ajan tasalla hänen hoidossaan. Kumppanin osallistuminen hoitoon voi parantaa hoitotuloksia.
Viime vuosina on tehty useita tutkimuksia kumppanin suhtautumisesta vulvodyniaan ja siitä miten se vaikuttaa naisen kokemaan kipuun. Tutkimuksissa huomattiin että sillä, miten kumppani suhtautui kipuun, oli vaikutusta sen määrään. Se, miten sinä suhtaudut kumppanisi kipuun vaikuttaa siis, joko positiivisesti tai negatiivisesti sen määrään. Tai oikeammin, siihen miten voimakkaana nainen kokee sen."
http://vdopas.com/kumppanille/
Idiootti seksologi. Reisille menee jo tuossa "kun on sitoutunut seksisuhteeseen..." Sairas ämmä. Ei ymmärrä mitään ihmisen seksuaalisuudesta. Olisin AIVAN RIKKI noilla hänen neuvoillaan. Kyllä jokainen antaa jos kykenee ja näkee siihen jotakin syytä (vaikkei itsellä oliskaan kiima päällä juuri silloin). Valtataistelut ovat kans sit erikseen. Niihinkin törmää tällä anonyymipalstalla todella harvoin verraattuna muuhun haluttomuuskeskusteluun. Luulisi nyt seksologin tietävän!