Lapsen rippijuhlat vain toisella vanhemmalla
Lapsen rippijuhlat siis lähestyvät ja lapsen äiti ei halua yhteisiä juhlia lapsen isän kanssa. Erosta jo vuosia aikaa ja erokin äidin itsensä aiheuttama. Silti äiti jaksaa kantaa kaunaa jostakin, eikä suostu pitämään rippijuhlia niin että lapsen isä saatikka suku voisi niihin osallistua. Eikä sekään käynyt, että isä olisi järjestänyt ja kustantanut juhlat. Onko tämä nyt sitten viisasta, järjestää kahdet eri juhlat? Ja vieläpä kun tulevaisuuteen katsoo niin useammat juhlat on tulossa kun lapsia useampi ja elämässä näitä iloisia perhetapahtumia riittää.
Kommentit (47)
Äidille ehdotettiin juhlapaikaksi kylätaloa ja hänen suvun eikä isän suvun ollut asiaan mitään ongelmaa. Äiti ei vain halua. Ja niille eron syyn spekuloijille tiedoksi että syy eroon oli äidin hyppääminen toisen miehen lakanoihin.
Kaikki, mitä tunnen, jotka ovar eronneet huonoissa väleissä, ovat järjestäneet 2 juhlat.
Yhden isän suku on pieni, eikä isä tee mitään, heidät ex vaimo kutsui.
Ilmoitti isälle ruoka maksaa 25 e k
Hlö, saatte tulla, jos maksat teidän ruuat.
Heitä tuli 8. Ei ole tähänkään mennessä maksanut
Aloittaja kirjoitti:
Äidille ehdotettiin juhlapaikaksi kylätaloa ja hänen suvun eikä isän suvun ollut asiaan mitään ongelmaa. Äiti ei vain halua. Ja niille eron syyn spekuloijille tiedoksi että syy eroon oli äidin hyppääminen toisen miehen lakanoihin.
Sillä ei ole väliä mikä eron syy on ollut. Taustalla voi olla muutakin. Itse erosin neutraalisti, vaikka eroon tavallaan liittyi kolmaskin osapuoli. Se sitten mitä ex sanoi ja miten käyttäytyi eron jälkeen niin aiheutti sen, että olen todennut etten halua olla tekemisissä. Lapset saavat tavata isäänsä, mutta minun ei tarvitse.
Ei tarvitse järjestää jos ei halua. Moni äiti ei halua ex puolison uutta kumppania tavata eikä ole luontevaa tavata ex puolison eli isän puolen sukulaisia jos he ovat lapselle täysin vieraita, lapsi tavannut heistä joitain viimeksi alle kouluikäisenä toisella puolella Suomea kesälomamatkalla.
Miehet odottavat että ex vaimo järjestää juhlat. Ei mene niin. Äiti voi järjestää juhlat ja isä omansa, tosin jälkimmäisestä ei yleensä tule mitään. Isäpuoli ja isä ei kovin helposti mahdu samaan juhlaan hekään. Toki poikkeuksia on.
Vierailija kirjoitti:
Minä en halunnut ylioppilasjuhlia kun äitini ilmoitti, että isäni ja hänen sukulaisensa ei ole tervetulleita. en halunnut kaksia juhlia. Äitini rupesi mököttämään minulle kun ei saanut juhlia järjestää. Tilanteesta tekee koomisen se, että äidilläni ei ole kuin yksi sisko, jolla ei ole perhettä. Kaikki muut äidin sukulaiset on jo kuolleet. Olisin siis ollut äitini, siskoni ja tätini kanssa juhlissa..
Pointtina tässä on juuri se että lapsen kanssa pitää puhua ja kuunnella hänen toiveitaan!
Minä olisin ikionnellinen, jos lapsi haluaisi vaan pienet juhlat vaikka oman perheen kesken. Pidän ihmisistä, mutta en juhlista enkä niiden järjestämisestä.
Lapsi ei eroa vanhemmista ja lapsen syy ei erot ole! Lapsella,lapsilla on oikeus kumpaankin vanhempaan. Lapselle isä ja äiti on aina olemassa,lapsi ei eroa.Erosta huolimatta, kutsuttuna oli isä ,kuin hänen vanhemmat niin rippijuhla,kuin Yo -juhla.Juhla hetkinä sovussa ja sotakirvet haudattuna.Koska oli Lapsen juhla!