Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa ostaa mökki

Vierailija
08.03.2022 |

Se on turvana jos itänaapuri hyökkää tai jos jatkossa tulee pahoja virusaaltoja.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä siellä mökillä saa olla ellet ole lapsia tai vanhus. Jokaisella on sodanaikana maanpuolustusvelvollisuus. Niillä joilla einä ole asevelvollisuutta on työvelvollisuus. Tämä näyttää unohtuvan useilta.

Vierailija
62/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa, että mökki vaatii jatkuvasti huoltotoimia, jotta se ja pihapiiri pysyy kunnossa. Lisäksi kannattaa muistaa kulupuoli eli vakuutukset, kiinteistövero, nuohousmaksut, jätemaksut, sähkölaskut (jos sähköt mökissä). 

Me myytiin meidän mökki eikä ole kyllä päivääkään kaduttanut. Mökin ylläpitokuluilla on tehty sitten reissuja ulkomaille ja korona-aikana vuokrattu mökki.

Te olettekin sitten sota-aikana pierunhajuisessa, hapettomassa väestönsuojassa. Jos siis sellaiseen ehditte. Tässä ajettiin takaa juurikin mitä kannattaa omistaa kun sota tulee. Ja se tulee.

Meinaat ettei ne sinne mökille tule vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mökkimeuhkaajat pääsee taas pätemään. Ensin mentiin mökille koronaa karkuun ja nyt näköjään sodanuhkaa.

Mökit on tylsiä !

Totta! Pommisuojassa jalattomana on jännitävää!

Mökillä se vasta jännittävää onkin, kun etenevä vihollisjoukko tarvitsee mökin komentokeskukseksi/upseerien majapaikaksi. Pyytävät varmaan nätisti ja kohtelevat omistajia hyvin.

Miksi ne tulisivat korpeen meidän saareen mökkeilemään, kun teiden varsilla on satoja parempia paikkoja?

Miksi ei? Tuskin sinä vihollisen strategiaa ja liikkeitä osaat ennustaa. Kaikki mikä sattuu heidän matkansa varrelle, on vaarassa.

Vierailija
64/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös muistaa, että mökki vaatii jatkuvasti huoltotoimia, jotta se ja pihapiiri pysyy kunnossa. Lisäksi kannattaa muistaa kulupuoli eli vakuutukset, kiinteistövero, nuohousmaksut, jätemaksut, sähkölaskut (jos sähköt mökissä). 

Me myytiin meidän mökki eikä ole kyllä päivääkään kaduttanut. Mökin ylläpitokuluilla on tehty sitten reissuja ulkomaille ja korona-aikana vuokrattu mökki.

Te olettekin sitten sota-aikana pierunhajuisessa, hapettomassa väestönsuojassa. Jos siis sellaiseen ehditte. Tässä ajettiin takaa juurikin mitä kannattaa omistaa kun sota tulee. Ja se tulee.

Eivät tule keskelle korpea kuppaisiin pikkumökkeihin. Se on varma.

Vierailija
65/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mökkimeuhkaajat pääsee taas pätemään. Ensin mentiin mökille koronaa karkuun ja nyt näköjään sodanuhkaa.

Mökit on tylsiä !

Totta! Pommisuojassa jalattomana on jännitävää!

Mökillä se vasta jännittävää onkin, kun etenevä vihollisjoukko tarvitsee mökin komentokeskukseksi/upseerien majapaikaksi. Pyytävät varmaan nätisti ja kohtelevat omistajia hyvin.

Miksi ne tulisivat korpeen meidän saareen mökkeilemään, kun teiden varsilla on satoja parempia paikkoja?

Ei ne teiden varret todellisuudessa ole välttämättä lainkaan ”parempia paikkoja” hyökkääjälle kuin edetä juurikin sitä korpea pitkin.

Vierailija
66/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä siellä mökillä saa olla ellet ole lapsia tai vanhus. Jokaisella on sodanaikana maanpuolustusvelvollisuus. Niillä joilla einä ole asevelvollisuutta on työvelvollisuus. Tämä näyttää unohtuvan useilta.

Saan. Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Ikää 48.

Vierailija
67/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tule keskelle korpea kuppaisiin pikkumökkeihin. Se on varma.

Se korven kuppainen mökki saattaa aivan hyvin sattua vihollisjoukon matkan varrelle.

Vierailija
68/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset istuvat kerrostalokaksion pahviseinäolkkarissa kattila päässä odottamassa. Tähän ollaan tultu.

Vierailija
69/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella turvatonta olisi olla sotatilanteessa yksin jossain mökillä. Sitä mökkiä ja aluetta kun ei puolusta kukaan, eikä väestöä evakoivat omatkaan varmasti osaa/ehdi tulla sieltä ketään etsimään.

Vierailija
70/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on psyykkisesti sairas ja työkyvytön?

Saako sitten lähteä maasta.

Vierailija
71/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta mökillä/pikkukaupungin lähellä on turvallisempaa kuin isommissa kaupungeissa. Ihan vaikka jo muutaman päivän sähkökatkoksenkin aikana. Ja itänaapurin sotilaat määrätään tietysti tietyille alueille kuten ihan Pohjois-Suomeen, Ahvenanmaan/Gotlannin alueelle, Turkuun ja kenties ihan Itä-Suomeen kuten Lappeenrantaan sekä Kotkaan. Hki voidaan myös saartaa. Kyllä mökki on erittäin järkevä hankinta.

Vierailija
72/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kuulua reserviin sellainen.

Vierailija
73/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin ja ikää 43. Ei vapauta työvelvollisuudesta.

Vierailija
74/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kuulua reserviin sellainen.

Voi silti olla työvelvollinen.

Vierailija
75/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vapauttaa. Minä en pysty liikkumaan kunnolla. Etenevä sairaus.

Vierailija
76/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mielummin sitä olisi jollain tavalla hyödyksi kuin kökkisi piilossa paniikkissa. Tietenkin lapset, sairaat, vanhukset ja lemmikit pitää saada jonnekin turvaan.

Vierailija
77/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin puolelta olen mökin paikkaa katsellut ja Norjasta.

Vierailija
78/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten siellä mökillä pystyt elämään ja liikkumaan? Invalidi olen itsekin, mutta pää yhä toimii ja pystyn istumaan, joten hommiin joutuisin.

Vierailija
79/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten siellä mökillä pystyt elämään ja liikkumaan? Invalidi olen itsekin, mutta pää yhä toimii ja pystyn istumaan, joten hommiin joutuisin.

Hyvin. Kokemusta on.

Vierailija
80/149 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta mökillä/pikkukaupungin lähellä on turvallisempaa kuin isommissa kaupungeissa. Ihan vaikka jo muutaman päivän sähkökatkoksenkin aikana. Ja itänaapurin sotilaat määrätään tietysti tietyille alueille kuten ihan Pohjois-Suomeen, Ahvenanmaan/Gotlannin alueelle, Turkuun ja kenties ihan Itä-Suomeen kuten Lappeenrantaan sekä Kotkaan. Hki voidaan myös saartaa. Kyllä mökki on erittäin järkevä hankinta.

Kannattaa muistaa, että nykyään maastokartoista näkee joka ainoan mökin ja torpan vaikka olis tiettömien taipaleiden takana. Toista oli ennen. Ei ne varmaan teille asumaan halua, mutta tulevat tsekkaamaan ja tuikkaamaan mökin tuleen. Sillähän vois lymytä vaikka mitä kapinallisjoukkoja, jos eivät käy tarkistamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi