Lue keskustelun säännöt.
Saako teillä lapset viikkorahaa?
29.09.2006 |
Minkä ikäisiä lapsia? Mitä niillä rahoilla tekevät?
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.
Kirjaudu sisäänMinkä ikäisiä lapsia? Mitä niillä rahoilla tekevät?
mutta kuukausirahaa kylläkin.
Summa määräytyy kuukauden aikana tehtyjen töiden mukaan.
Jääkaapin ovessa on lista, johon vanhemmat merkitsevät tehdyn työn.
Töitä esim. astianpesukoneen tyhjennys, ruohonleikkaaminen, imurointi yms.
Pienestä työstä saa yhden merkin (=arvoltaan 1¿).
Viimeinen päivä lasketaan merkit ja maksetaan raha.
Periaate, että pienellä työllä päivittäin voivat ansaita 30¿ /kk.
Lisäksi oppivat säännöstelemään rahojaan tai säästämään johonkin isompaan ostokseen. Jos tuhlaat rahasi kuukauden ekana viikkona, ei rahaa sitten loppukuuksi ole.
Lapset ovat 11 ja 12v.
Rahaa käyttävät karkkipäiväkarkkeihin, elokuviin ja omiin ostoksiin.