Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono graafinen suunnittelija, mikä neuvoksi?

Vierailija
07.08.2015 |

Olen aikaa sitten valmistunut graafiseksi suunnittelijaksi. Hankalan elämäntilanteen takia opiskelu meni miten meni, enkä nyt oikeastaan osaa mitään. Olen ollut muissa töissä nyt pari vuotta, mutta veri vetää graafiseen suunnitteluun. Kukaan ei tule palkkaamaan minua tällä osaamisella ja nollatyökokemuksella.

Joten, osaatteko neuvoa miten tästä voi edetä? Kuinka olisi mahdollista lisäopiskella? Miten olisi mahdollista päästä alalle kun on tutkinto, muttei yhtään osaamista?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:45"]

Kuulkaas nyt.Kehotatte jotain itseopiskelua ...visuaaliset alat on ihan ammatteja ja kyllä niissä koulutuksella vaan on väliä.Tuskin ehdotatte ketään opiskelemaan vaikka kirjanpitäjäksi tai opettajaksi netin ohjeilla?

[/quote]

Kyllä moneen ihan oikeaan ammattiin voi opetella netin ohjeilla. Esim. itse olen ollut jo 15 vuotta it-alalla, ja olen vaativassa asiantuntijatyyössä. Minkään sortin tutkintoa minulla ei ole, olen ihan itse opiskellut lapsesta asti. Osaaminen se on joka merkkaa, ei jotkut koulut.
[/quote]

Joo,mä tiedän,etyä IT-alalla on sun kaltaisia tyyppejä.Visuaalisilla aloilla taas koulutusta arvostetaan paljon.Sen oltava se AMK tai mieluiten maisteri Aallolta (entinen TAIK).Mutta joo,Ap sanoo,että ei uskalla hakeutua korkeampaan koulutukseen,niin miten uskaltais sitten alan töihin,suoraan leijonien kitaan....?Eli suosittelen sitä ihan paperin hakemista ja sitä kautta opiskelua,en mitään netissä itsetehtävää.Tässä kun ei riitä pelkästään,että osaa,pitää oppia myös tekemään hyvän näköistä.Siihen tarvitsee alan ammattilaisten palautetta.

Vierailija
62/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:45"]Kuulkaas nyt.Kehotatte jotain itseopiskelua ...visuaaliset alat on ihan ammatteja ja kyllä niissä koulutuksella vaan on väliä.Tuskin ehdotatte ketään opiskelemaan vaikka kirjanpitäjäksi tai opettajaksi netin ohjeilla?
[/quote]

Veikkaan että tarkoitettiin kertaamista. Jos tietää edes perusasiat, niin sen opin mikä meni ohi voi lukea teoriana kirjoista ja suurimman osan oppii työssä. Jostain ne oppimateriaalitkin tulee, ei se ole mitään salatiedettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tarkoitettiinkin kertaamista.Onko AP sun kurssikaverit sun koulutuksella työllistynyt alalla kuinka hyvin?

Vierailija
64/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:37"]

Mitä erityisesti haluaisit tehdä graafisella alalla; nettisivuja, taittoja, yritysilmeitä? Yritä miettiä ensin tarkalleen mitä haluat tehdä ja sitten mitä taitoja tarvitset saavuttaaksesi tavoitteesi. Netissä on nykyään paljon alan tutoriaaleja, ja voisit esimerkiksi kokeilla taitojasi sitten vaikka Crowdspringsin tai 99designsin kaltaisessa crowd sourcing paikassa. Pääasia on, että teet harjoitustöitä jotta saat hommiin tuntumaa ja kokeumusta ja portfolioon täytettä.

[/quote]

Taitot ja yritysilmeet ehkä olisi lähinnä sitä mitä haluaisin tehdä. Kaikkein eniten haluaisin tehdä kuvituksia, mutta tiedän etten pelkästään kuvituksilla pystyisi itseäni elättämään.

Tuossa tuli ihan uutta tietoa minulle, kiitos. Tutustun nuihin sivuihin. Ap
[/quote]

Jonkun paikallislehden taitto varmaan menee, mutta yritysilmeen rakentaminen painii jo hieman eri luokassa.

Vierailija
65/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:30"]

En kyllä ainakaan lähtisi omaa firmaa perustamaan, jos minulla ei olisi raudanlujaa osaamista taustalla.

Löytyisikö apua esim. aikuiskoulutuspuolelta jonkinlaisten kurssien muodossa?

[/quote]

Kursseja olen etsinyt vaikka kuinka, mutta en ole onnistunut löytämään graafisen suunnittelun kursseja täältä pohjoisesta. En sitten tiedä olisiko mahdollista käydä joillain tunneilla ammattikoulussa. Jos jollakin on tietoa tällaisesta, niin arvostaisin kovasti jos kertoo kokemuksistaan. Ap

[/quote]

Miten sä oot päässyt koulun opetuksesta, kokeista, näyttökokeista (kai näitä visuaalisella alalla on??), jos et kerran osaa omien sanojesi mukaan mitään? Ei kai sun samaa koulua täydy toiseen kertaan käydä läpi. Mitä hyötyä kurssistamisesta voisi olla?

Vierailija
66/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:45"]

Kuulkaas nyt.Kehotatte jotain itseopiskelua ...visuaaliset alat on ihan ammatteja ja kyllä niissä koulutuksella vaan on väliä.Tuskin ehdotatte ketään opiskelemaan vaikka kirjanpitäjäksi tai opettajaksi netin ohjeilla?

[/quote]

No eipä niissä yliopistoissa ole mitään sellaista salattua tietoutta jota ei nykypäivänä netistä löytäisi. Tuo asenne siitä että joku muodollinen tutkinto on ainoa keino on kyllä melkoinen työllistymisen este.

Vierailija
67/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:52"]

Taitot ja yritysilmeet ehkä olisi lähinnä sitä mitä haluaisin tehdä. Kaikkein eniten haluaisin tehdä kuvituksia, mutta tiedän etten pelkästään kuvituksilla pystyisi itseäni elättämään. Tuossa tuli ihan uutta tietoa minulle, kiitos. Tutustun nuihin sivuihin. Ap [/quote] Jonkun paikallislehden taitto varmaan menee, mutta yritysilmeen rakentaminen painii jo hieman eri luokassa.

[/quote]

No riippuu vähän, ei jonkun Penan yhten miehen autokorjaamon yritysilme nyt niin haastava ole etteikö sellaista osaisi aloittelijakin suunnitella. Toki Penalla on sitten budjettikin aika vaatimaton. 

Vierailija
68/68 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 10:52"]

Taitot ja yritysilmeet ehkä olisi lähinnä sitä mitä haluaisin tehdä. Kaikkein eniten haluaisin tehdä kuvituksia, mutta tiedän etten pelkästään kuvituksilla pystyisi itseäni elättämään. Tuossa tuli ihan uutta tietoa minulle, kiitos. Tutustun nuihin sivuihin. Ap [/quote] Jonkun paikallislehden taitto varmaan menee, mutta yritysilmeen rakentaminen painii jo hieman eri luokassa.

[/quote]

No riippuu vähän, ei jonkun Penan yhten miehen autokorjaamon yritysilme nyt niin haastava ole etteikö sellaista osaisi aloittelijakin suunnitella. Toki Penalla on sitten budjettikin aika vaatimaton. 
[/quote]

Pena ei vaivaudu palkkaamaan graafikkoa siihen vaan tekee kaiken itse ja sen huomaa.