Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas. Ortodoksikirkko: kyseessä homojenvastainen sota

Vierailija
08.03.2022 |

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi miehen omaksi kuvakseen, mutta naisen hän teki miehen kylkiluusta miehelle avuksi. Tämän voi kuka hyvänsä lukea pyhästä Raamatusta.

Olen kristitty ja alapeukutin, lue toki sata kertaa ja postaa vauvalle toiset sata, mutta jos et tajua koko tekstistä hölkäsen pöläystä on sinulla hyvin vähän annettavaa jos meinaat muita opettaa.

Vierailija
162/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi miehen omaksi kuvakseen, mutta naisen hän teki miehen kylkiluusta miehelle avuksi. Tämän voi kuka hyvänsä lukea pyhästä Raamatusta.

Mitä jos lukisit sen alkuperäisen version?

Eeva luotiin Aatamin kylkiluusta, mutta oli Lilith joidenkin käsitysten mukaan Raamatussa mainittu nainen, joka luotiin maan tomusta kuten Aatami (1 Moos. 1:27). Lilith ei kuitenkaan halunnut olla Aatamin alainen ja jätti tämän sekä Eedenin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihmettelee lentoliikennne häirintää.

https://yle.fi/uutiset/3-9602312

Vierailija
164/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin aika hiljaa homoudesta jos pukeutuisin kuin Liberace ja käyttäisin kullattua pannumyssyä päähineenä.

😂🤣

Vierailija
165/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa muuhun: raamattu tuomitsee homouden ja naispappeuden. As simple as that.

Kenen raamatun versio? Alkuperäisessä tekstissä tuomitaan lapsiin sekaantuminen. ”Naispappeja” on ollut alkukirkosta lähtien. Paavali ei ole tavannut jeesusta ja osa hänen kirjeistään ei ole hänen.

Alkuperäisessä tekstissä puhutaan miehistä. Luther oli ensimmäinen, joka käänsi sanan lapseksi, ja lapsesta puhuvat ainoastaan ne käännökset, jotka tukeutuvat Lutheriin.

Vierailija
166/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa muuhun: raamattu tuomitsee homouden ja naispappeuden. As simple as that.

Kenen raamatun versio? Alkuperäisessä tekstissä tuomitaan lapsiin sekaantuminen. ”Naispappeja” on ollut alkukirkosta lähtien. Paavali ei ole tavannut jeesusta ja osa hänen kirjeistään ei ole hänen.

Missä on sun luotettava lähde tuohon väitteeseen alkuperäisestä Raamatun versiosta?

Vierailija
167/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lukisit sen alkuperäisen version?

Eeva luotiin Aatamin kylkiluusta, mutta oli Lilith joidenkin käsitysten mukaan Raamatussa mainittu nainen, joka luotiin maan tomusta kuten Aatami (1 Moos. 1:27). Lilith ei kuitenkaan halunnut olla Aatamin alainen ja jätti tämän sekä Eedenin

Missäs tämä ns alkuperäinen versio on luettavissa? Mistä sinä itse olet sen lukenut?

-eri

Vierailija
168/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa uudelleen, mitä Raamatussa lukee. ....Hän HEIDÄT loi...

Apu sanana taas ei sisällä mitään arvolatausta. Samaa alkukielen sanaa käytetään myös Jumalasta puhuttaessa: ....mistä tulee minulle apu?....

Loogisuuden sääntöjen mukaan sekä nainen, että Jumala on siis miestä vähäpätöisempiä avustajia TAI molemmat ovat miehen yläpuolella olevia auttajia, joihin mies oman heikkoutensa takia turvautuu TAI apu-sana ei sijoita auttajaa autettavan ala- eikä yläpuolelle.

Vierailija
169/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin Jeesus itse puhuisi 🤗

Joulupukilta tuo Kirill minusta enemmän näyttää.

Vierailija
170/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sun luotettava lähde tuohon väitteeseen alkuperäisestä Raamatun versiosta?

Kuolleenmeren kääröt.

Vierailija
171/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni syntihän se tappaminen on homouden rinnalla.  Onneksi en ole sen sortin uskovainen.  Siunannut varmaan Putinin tapporetkelle.

🤦🏼 Eli 10 käskyn rikkominen on pienempi paha kuin yhden Paavalin kirjeen kohta?

Vierailija
172/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilithiä ei minun tietoni mukaan mainita Raamatussa kuin yhdessä kohti, jossa puhutaan jostain autioituneesta alueesta tai vastaavasta. Tämä se on, sanoi Aatami Eevasta.

Vierailija
173/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Eihän Jeesus sanonut mitään homoista. 🤔 (Joten homous ei liene kovin oleellinen asia kristinuskossa, toisin kuin konservatiivivauhkoajien käytöksestä voisi päätellä)

Sulla meni nyt Jeesus, Mooses ja Paavali sekaisin.

Vierailija
174/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolleenmeren kääröt.

Ja sinäkö olet itse ne lukenut?

Vierailija
175/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Eihän Jeesus sanonut mitään homoista. 🤔 (Joten homous ei liene kovin oleellinen asia kristinuskossa, toisin kuin konservatiivivauhkoajien käytöksestä voisi päätellä)

Mutta mitäs se Jeesus sanoi avioliitosta ja haureudesta?

Ei siinä jätetä sijaa homoilla.

Vierailija
176/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolleenmeren kääröt.

Ja sinäkö olet itse ne lukenut?

Ne löytyy käännettynä netistä.

Kuten se tieto että jumalalla oli useampi poika.

Vierailija
177/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä ei kylläkään ole hyvän puolella.

Vierailija
178/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, muuta kuin älä tee aviorikosta.

Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

Pyhitä lepopäivä

Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

Älä tapa.

Älä tee aviorikosta.

Älä varasta.

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Vierailija
179/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, muuta kuin älä tee aviorikosta.

Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.

Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.

Pyhitä lepopäivä

Kunnioita isääsi ja äitiäsi.

Älä tapa.

Älä tee aviorikosta.

Älä varasta.

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.

Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.

Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Paljonkin. Lue ne evankeliumit ja yritä vasta sitten päteä.

Vierailija
180/221 |
08.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin aika hiljaa homoudesta jos pukeutuisin kuin Liberace ja käyttäisin kullattua pannumyssyä päähineenä.

😂🤣

ortodoksijohtaja

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/595bdfa4414fb51e2862f53c/…

Liberace

https://hs.mediadelivery.fi/img/978/17ed5489568d440e7ff098c4d7d80e80.jp…

eiku…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä