Hoikka/laiha ihminen, miten sinua on nimitelty?
Olen uusi täällä enkä tiedä onko tästä jo oma ketjunsa, mutta haluaisin tietää millä nimillä laihoja ihmisiä on nimitelty, minkälaisissa tilanteissa ja kuinka yleistä se ylipäätään on. Aiheen herkkyyden tuntien, haluan korostaa että en vähättele ylipainoisten ihmisten kokemaa syrjintää yms, mutta itse hoikkana(laihana) ihmisenä saan osakseni hyvin paljon kommentteja painostani, joita ylipainoiselle ei ikinä voisi heittää ilman julkista paheksuntaa, ja siksi haluaisin tietää onko muita saman kokeneita. (Esimerkkinä: "Herranjumala sä oot laiha!! Siis voi jessus! Syötkö sä ikinä mitään?! Söisit joskus rasvaakin niin et näyttäis noin luisevalta!!") Ja siis mielestäni syön oikein hyvin ja ravitsevasti enkä haluaisi näyttää luisevalta, mutta minkäs teet, jokainen on omannäköisensä.
Kommentit (30)
Joskus sukulaiset tulee ja laukoo sellasia juttuja että melkeen itku tulee. Kerran äitini serkku tuli ja sanoi: "herranjesta miten laiha tyttö, miten pysyt edes pystyssä? Ei tohon kroppaan kuule montaa kakkupalaa ole mennyt. Ethän sä voi edes saada lapsia kun tuollainen olet." Ja siihen vielä naureskelua. Jälkeenpäin sain kuulla että mies oli sanonut sille, että pitää huolen ettei tollasta pääse suusta enää koskaan.
Terveisin ex anorektikko.
Anorektikoksi ja luuviuluksi.
En ole koskaan potenut syömishäiriöitä. Näitä laukoo keskiikäiset katkeran oloiset naiset. Ovat jopa kehoittaneet minua hakeutumaan lääkäriin.
Olen nuori 18 v ja yritän saada lisääkin muotoja, vaikka olenkin aika tyytyväinen nykyisiin mittoihini (166 cm /48 kg ja olin murrosiässä hoikempikin). Aina on tullut kuukautiset säännöllisesti ja syön paljon enemmän kuin muut esim samassa pöydässä.
Voi ei, varmasti tuntuu pahalta. :( Onneksi miehesi kuitenkin piti puoliasi! :)
Työpari sanoo aina luuviuluksi ja sitten se ostaa mulle aina ruokaa. Tiedän että se vaan on huolissaan siitä, että sairastun taas, mutta voisi huolehtia vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 01:26"]
Anorektikoksi ja luuviuluksi.
En ole koskaan potenut syömishäiriöitä. Näitä laukoo keskiikäiset katkeran oloiset naiset. Ovat jopa kehoittaneet minua hakeutumaan lääkäriin.
Olen nuori 18 v ja yritän saada lisääkin muotoja, vaikka olenkin aika tyytyväinen nykyisiin mittoihini (166 cm /48 kg ja olin murrosiässä hoikempikin). Aina on tullut kuukautiset säännöllisesti ja syön paljon enemmän kuin muut esim samassa pöydässä.
[/quote]
Tämä. Minäkin syön oikeasti paljon, käytän ruoanlaitossa paljon rasvaa, syön runsaasti vihanneksia ja muutenkin huolehdin ruoan monipuolisuudesta, mutta aina tulee kommenttia siitä kuinka kuihdun olemattomiin jos en syö ym. :(
Ihanaksi, kauniiksi, täydelliseksi.
Riuku.. Seki onnistuttiin jotenki vääntää sukunimestä.
Kerran joku mies sano baarissa "Vitun laiha anorektikko" :D
Tikku, kukkakeppi, "tuulen n****ma heinä", riuku, laiheliini, luuviulu, pulkan naru... Sekä ne klassiset "Söisit sinäkin joskus jotain!!" -kommentit on tulleet tutuiksi. Niin ja hassuintahan on se, että en edes ole mitenkään erityisen laiha, vaan ihan "normaalin" kokoinen. Painoindeksi siinä 20:n kohdalla suunnilleen.
Paras oli vinttikoira. Pomon sihteeri, ylipainoinen mamma, sanoi että olet kuin vinttikoira. Nauroin, mulla on hyvä itsetunto ja pidän koirista!
Nälkäkurki esimerkiksi. Tuntuu että yhteiskunnassamme on ihan ok haukkua laihoja, se ei mukamas loukkaa niinkuin läskiksi nimittely. Kyllä muuten loukkaa ja ärsyttää kun tuntemattomat ihmiset kokevat olevansa oikeutettuja kommentoimaan ulkonäköäni ! O
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 04:45"]Selfiekeppi
[/quote] sorry vahinko-alapeukku !
Oon laihtunut 15 kiloa, ja onhan se korviinpistävää miten paljon ihmiset kommentoi painoa nyt. Lähinnä sanovat, että syö, ettet kuihdu. No, minä syön kyllä ja oon ihan normaalipainoinen. Ehkä ihmiset on vaan huolissaan, ettei laihtuminen mee yli. Mutta on se vaan kiusallista, että nyt yhtäkkiä kaikilla onkin mukamas oikeus kommentoida mun ulkonäköä. Kun ei ne sano sitä mitenkään kannustavasti tai ihaillen, vaan piikittelyä se on.
Lauta, ruipelo, sairas, kukkakeppi, anorektikko, ruma.
Kuikeloksi minua sanoi yksi pahainen rusina-aivo.