Hoikka/laiha ihminen, miten sinua on nimitelty?
Olen uusi täällä enkä tiedä onko tästä jo oma ketjunsa, mutta haluaisin tietää millä nimillä laihoja ihmisiä on nimitelty, minkälaisissa tilanteissa ja kuinka yleistä se ylipäätään on. Aiheen herkkyyden tuntien, haluan korostaa että en vähättele ylipainoisten ihmisten kokemaa syrjintää yms, mutta itse hoikkana(laihana) ihmisenä saan osakseni hyvin paljon kommentteja painostani, joita ylipainoiselle ei ikinä voisi heittää ilman julkista paheksuntaa, ja siksi haluaisin tietää onko muita saman kokeneita. (Esimerkkinä: "Herranjumala sä oot laiha!! Siis voi jessus! Syötkö sä ikinä mitään?! Söisit joskus rasvaakin niin et näyttäis noin luisevalta!!") Ja siis mielestäni syön oikein hyvin ja ravitsevasti enkä haluaisi näyttää luisevalta, mutta minkäs teet, jokainen on omannäköisensä.
Kommentit (30)
Olisin mielummin laiha kuin läski. Kumpaakin olen ollut. Mielummin kuuntelen olevani anorektikko kuin sotanorsu,läski,fatass,tankki,himoläski,läskikerholainenjne!
Koko ala-asteen ja yläasteen ajan koulun terveydenhoitaja on väittänyt, että minulla on anoreksia (ei ole ikinä ollut, olen vain luonnostaan hoikka), joten lopetin koulun terkkarilla käynnit, koska en jaksanut kuunnella anoreksiasyytöksiä.
Vanhemmat naiset on töissä kommentoinut "olit yhtä hoikka kuin tuo johto"
Meillä on annokset valmiina työpaikkaruokalassa ja ne on tehty duunarimiesten mukaan, enkä sitten aina jaksa syö kaikkea vaikka kuinka yrittäisin, työkaverit (ei niin läheiset) kommentoivat hyvin usein "etkö aio syödä loppuun".
En ymmärrä, miksi hoikkia ihmisiä saa kommentoida, mutta ylipainoisia ei. Ei ole kiva kuulla negatiivisia kommentteja hoikkuudestaan, kun sille ei voi mitään. Kommentit "syö enemmän" ei auta, koska sitä olen yrittänyt monta kertaa, ja paino ei ole heilahtanut mihinkään suuntaan. Teen hyvin usein ruokaa itse ja käytän kyllä voita ja kermaa PALJON. En käytä mitään vähärasvaisia tuotteita.
ei sinua kukaan mies halua, pojan näköinen, liian laiha, mikset nauti elämästä (liittyen ajatukseen etten hoikkana ihmisenä mitenkään pysty syömään mitään hyvän makuista sanojan mielestä...)
tämä on hyvä ketju, minusta ketään ei pitäisi haukkua, kommentoida ilkeästi tms. ihan sama mikä ominaisuus kyseessä, enkä usko, että mikään haukku tuntuu toista paremmalta
Mielummin laiha kuin läski.
T. Entinen laiheliini
Että kehtaatte! Jos et koskaan ole ollut ylipainoinen et tiedä painosi "haukkumisesta" mitään.
Pahinta on ollut tuo jatkuva epäily että mulla on anoreksia, vaikka ei ole. Oon aina syönyt monipuolisesti ja paljon. Kouluterveydenhoitaja aikoinaan pisti minut puhumaan koulukuraattorille ja molemmat sitten jankuttivat anoreksiasta ja se oli todella raivostuttavaa! Onneksi vanhemmat puuttuivat lopulta asiaan.
Tuulen nussima vesiheinä oli yleinen kutsumanimi. En minä siitä loukkaantunut ollenkaan, enemmän loukkasi nämä "sä oot tainnu vähän lihoa." Koska jos lihaa sai luiden ympärille niin se näkyi luurangossani heti. Syöpäpotilaaksi sanoi myös moni kuihtuneen olemukseni takia. Kun lihotin itseäni 10kg alkoivat ihmiset sanomaan että olen kaunis ja terveen näköinen. Ja samaa mieltä olin itsekin. Posket eivät olleen lommolla jne. Loppui myös "olet tainnut lihoa" kommentit.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 08:10"]Että kehtaatte! Jos et koskaan ole ollut ylipainoinen et tiedä painosi "haukkumisesta" mitään.
[/quote]
Täällä maalla ihmiset ovat sen verran sivistyneitä, etteivät läskeistä kommentoi. Tai ehkä eivät viitsi, etteivät itse saa vastaavaa kommenttia. Niitä kommentteja alkoi tulla vasta laihtumisen jälkeen. Ja ihan satelemalla sitten tuleekin.
Olen huomannut, että "syötkö ollenkaan" kysyjät ovat yleensä itse vähintään hieman ylipainoisia. Nuorempana olin alipainoinen, vaikka söinkin keskimäärin enemmän kuin muut. Iän mukana metabolisimi hidastuu ja olen päässyt normaalipainoon. Loppui sekin ruikutus.