Voiko 13- ja 17-vuotiaat olla yön kotona ilman vanhempia?
Jättäisitkö 13- ja 17-vuotiaat sisarukset viikonlopuksi kotiin. Eivät ole mitä bilehileitä ja isovanhemmat asuu parin km:n päässä. Eli valvova silmä on lähistöllä, mutta teinit haluaisivat olla yötä kotonaan.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
En tiiä miten on niin vaikea täällä uskoa, ettei kaikki lapset biletä😅Eikä talo yhtä-äkkiä täyty mistään bilejengistä tosta vaan jos lapset eivät semmoisissa liiku. Meillä vanhin täytti jo 18 ja on satunnaisesti 15-vuotiaan kanssa kaksin kotona.
Kyllä innokkaasti bilettävät, kun Sanna ja lima-Ilmarikaan eivät muuta teekään kuin bilettävät tubettajien ja Tuuren ja Benjaminin ynnä muiden kaltaistensa nerojen seurassa.
Se on mallioppimista se.
Onko tämä joku vitsi? Olin 17-vuotiaana kesätöissä ihan toisella paikkakunnalla kuin kotini oli.
Me oltiin 15v ja 17v kaksin kotona kun vanhemmat lomaili pikkusisarusten kanssa. Asuttiin niin landella, ettei sinne mitään kavereita kerääntynyt, mutta sen sijaan käytiin kyllä perheen kakkosautolla ajelemassa kaikki yöt (yöt siksi ettei naapurit huomaa) ja saatiin yks 18v kaveri tankkaamaan auto ennen kuin vanhemmat tuli kotiin. Vanhemmat tuskin tietää tästä vieläkään. Olin 13v kun veli opetti mut ajamaan vanhempien luvalla.
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin 15v ja 17v kaksin kotona kun vanhemmat lomaili pikkusisarusten kanssa. Asuttiin niin landella, ettei sinne mitään kavereita kerääntynyt, mutta sen sijaan käytiin kyllä perheen kakkosautolla ajelemassa kaikki yöt (yöt siksi ettei naapurit huomaa) ja saatiin yks 18v kaveri tankkaamaan auto ennen kuin vanhemmat tuli kotiin. Vanhemmat tuskin tietää tästä vieläkään. Olin 13v kun veli opetti mut ajamaan vanhempien luvalla.
Ja siinä autossa ei ollut kilometrimittaria? Vain bensamittari
En tiiä miten on niin vaikea täällä uskoa, ettei kaikki lapset biletä😅Eikä talo yhtä-äkkiä täyty mistään bilejengistä tosta vaan jos lapset eivät semmoisissa liiku. Meillä vanhin täytti jo 18 ja on satunnaisesti 15-vuotiaan kanssa kaksin kotona.