Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen yökyläilyt mummolassa, kuinka usein

Vierailija
06.08.2015 |

Annatteko lapsen jäädä mummolaan yöksi aina kun sattuu haluamaan? Itellä ei huvittais aina jättää, ei innosta joka kerta mummolasta lähtiessä taistella saako jäädä yöksi..

Mummolla ja papalla muutenkin hieman villitsevä ja hemmoteltu vaikutus lapseen. Ja sokerina pohjalla mummo (oma äitini) haluaa toisinaan nostaa esiin tekemiäni "virheitä" useimmiten vääristellen sanomisiani. Puuh..

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 20:00"]En koskaan salli lapsen jäädä mummolaan yökylään, vaikka mummo ja pappa ja lapsi haluaisivat. Vanhempani eivät ole kehdanneet kysyä syytä, tietävät sen kysymättäkin.
[/quote]
Mikä syy?

Vierailija
22/53 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että meillä tulee olemaan vähän sama että tyttö olisi mielellään yökylässä ja mummi ottaisi mielellään kylään. Ollaan tosi läheisiä vanhempieni kanssa ja kyläillään/nähdään väh. se 2kertaan viikossa. Nyt tyttö on vasta 2,5v niin ei sillä tavalla pyydä saada jäädä mutta usein pyytelee kotona että mummille ja vaarille saunaan tai muuten vaan mummille ja vaarille pitäis päästä. Tähän mennessä on nyt ollut noin 2-4krt vuodessa yökylässä siellä (muualla ei ole ollut). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:51"]

Niin tai sit teineillä on muutakin tekemistä vaikka kuinka mummo olis tärkeä. Mä olin pienenä tosi paljon mummolassa, teininä vähemmän koska elämään tuli muutakin, silti mummo oli mulle maailman tärkein ja sitä nähtiin ku kerittiin.

[/quote]

Juuri näin: elämään tuli muutakin ja vuosikausia vapaansa uhrannut mummo sitten unohtui. Mummon olisi kannattanut sinun hoitamisesi sijaan keskittyä omiin ystäviin ja omaan elämään, jotta hänellekin olisi jäänyt jotain.
[/quote]
Kyllä mun mummolla oli aikaa myös niille omille menoilleen ja ystävilleen, ei se uhrannut aikaansa meille vaan ihan mielellään oli. Ja mun mummo myös ymmärsi teinejä ja sitä että sillon elämään tulee muutakin kun vaan mummon kaa hengailu.

Vierailija
24/53 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on loukkaantunut, kun siskoni vie vain lapset hoitoon, että saa olla mieheni kanssa kahdestaan, mutta heille itselleen ei kelpaa seura. He kutsuvat isovanhemmat vai kaksi kertaa vuodessa synttäreille, mutta muuten ovat lastenhoitokoneita. Äiti ei kehtaa sanoa, koska sen jälkeen menisi kokonaan välit. 

Vierailija
25/53 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole koskaan olleet isovanhemmilla yötä. Lapset on nyt jo 9v. 11v. ja 13v. Ei mun vanhempia kiinnosta, ei ole ikinä kiinnostanut. Parina vuonna ovat jo jättäneet lasten synttäritkin täysin huomiotta. Miehen vanhemmat on kuolleet :(

Onneksi on muita ihania ihmisiä elämässä <3

Vierailija
26/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:51"] Niin tai sit teineillä on muutakin tekemistä vaikka kuinka mummo olis tärkeä. Mä olin pienenä tosi paljon mummolassa, teininä vähemmän koska elämään tuli muutakin, silti mummo oli mulle maailman tärkein ja sitä nähtiin ku kerittiin. [/quote] Juuri näin: elämään tuli muutakin ja vuosikausia vapaansa uhrannut mummo sitten unohtui. Mummon olisi kannattanut sinun hoitamisesi sijaan keskittyä omiin ystäviin ja omaan elämään, jotta hänellekin olisi jäänyt jotain. [/quote] Kyllä mun mummolla oli aikaa myös niille omille menoilleen ja ystävilleen, ei se uhrannut aikaansa meille vaan ihan mielellään oli. Ja mun mummo myös ymmärsi teinejä ja sitä että sillon elämään tulee muutakin kun vaan mummon kaa hengailu.

[/quote]

Mistä sinä tiedät, mitä mummosi on ajatellut, kun oli vapaapäivä ja oli univelkaa ja selkääkin särki ja miehenkään kanssa ei ollut seksiä ehtinyt harrastaa. Mutta lapsenlapsia tuotiin taas viikonlopuksi, kun eihän mummo enää sekstaile ja kaipaa omaa elämää ja lepoa ja kavereiden seuraa.

Naapurin leskirouva hoisi tuossa vajaat parikymmentä vuotta sitten lapsenlapsia melkein joka viikonloppu ja lomat. Nyt on lapsenlapset isoja ja ei näy enää lapsenlapsia, eikä omiakaan lapsia. Leskirouvalla alkaa väsy painaa ja tarvitsee apua lumien kolaamisessa ja kaikessa muussakin pienessä. No kukas häntä auttaa. No ei omat lapset ja lapsenlapset ainakaan, koska hui kauhea, ei kai mummo niin itsekäs saa olla, että haluaa palveluksia takaisin, kun on ikänsä hoitanut muita. Me naapurit sitten autellaan yksinäistä leskirouvaa, kenestä on nyhdetty kaikki hyöty irti, mitä on saatu.

Voin kuvitella, kun naapurin leskirouva kuolee, niin siinä vaiheessa taas hänen olemassaolo muistetaan, kun on perintöjen aika

Vierailija
27/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 17:58"]

Kun omat lapsenlapseni (2 kpl) olivat pieniä, eivät kuitenkaan enää vauvoja, olivat he luonani joka toinen viikonloppu. Hain heidät perjantaina ja kotiin palasivat sunnuntaina. Oikein odotin näitä viikonloppuja tosin myönnän, että lasten sunnuntain kotiinpaluu myös tuntui mukavalta toisella tapaa.

Meillä oli aina hauskaa, kaikki kävi helposti,  yksi syy oli tietenkin se, että tunsin heidän kaikki tapansa ja rutiininsa, kun olimme niin paljon tekemisissä. Lapset eivät liioin olleet mitään "villipetoja", vaan melko rauhallisia, sanoisinko normaaleja.

Vanhemmat olivat myös tyytyväisiä, kun saivat kahdenkeskistä aikaa, win - win - tilanne.

Nykyään ovat lähestymässä teini-ikää, vkl-vierailut ovat vähentyneet, saattavat tulla yhdeksi yöksi tai käyvät päivällä piipahtamassa. Usein nähdään kuitenkin.

[/quote] Eli kun hoitajaa ei enää tarvita, ei enää mummosta välitetä. Noinhan se menee. Pari vuotta ja soitot loppuu.

[/quote]

Katkeruutta ilmassa? Pidätkö normaalina teinien käytöksenä, että ramppaisivat alituiseen isoäitinsä luona.

Mainitsin kyllä, että käyvät usein, muttahalusit kai keksiä jotain negatiivista. No, se ei ole uutta täällä.

[/quote]

Pidän normaalina sitä, että haluaa olla paljon tekemisissä itselleen tärkeän ihmisen kanssa. Nähtävästi tiivis hoitosuhde ei teillä ole tuonut sitä läheisyyttä, jonka ansiosta lapsenlapset haluaisivat kanssasi olla vielä teineinäkin.

[/quote]

Onko sinulla vaikeuksia hahmottaa lukemaasi? Kirjoittaja kertoi, että lapset, nyt jo teinit käyvät kyläilemässä usein.

Riittäisikö sinulle läheisyyden osoituksena, että nuo teini-ikäiset muuttaisivat asumaan mummonsa luo. Jos niin kävisi, herra paratkoon, niin olisi syytä olla huolissaan.

Vierailija
28/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:18"]

Minun äitini on loukkaantunut, kun siskoni vie vain lapset hoitoon, että saa olla mieheni kanssa kahdestaan, mutta heille itselleen ei kelpaa seura. He kutsuvat isovanhemmat vai kaksi kertaa vuodessa synttäreille, mutta muuten ovat lastenhoitokoneita. Äiti ei kehtaa sanoa, koska sen jälkeen menisi kokonaan välit. 

[/quote]

Tuota, kyllä minäkin loukkaantuisin, jos vie lapset hoitoon mummolle, että saa aikaa olla siskon miehen kanssa. Heh.

Vierailija
29/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:51"]

Niin tai sit teineillä on muutakin tekemistä vaikka kuinka mummo olis tärkeä. Mä olin pienenä tosi paljon mummolassa, teininä vähemmän koska elämään tuli muutakin, silti mummo oli mulle maailman tärkein ja sitä nähtiin ku kerittiin.

[/quote]

Juuri näin: elämään tuli muutakin ja vuosikausia vapaansa uhrannut mummo sitten unohtui. Mummon olisi kannattanut sinun hoitamisesi sijaan keskittyä omiin ystäviin ja omaan elämään, jotta hänellekin olisi jäänyt jotain.

[/quote]

Joillekin mummoille, usko pois, elämistä merkitsee myös olla lastenlasten kanssa, varsinaista laatuaikaa. Katselet nyt asiaa liian mustavalkoisesti vain omien mieltymystesi kautta. Mummoja löytyy joka lähtöön, onneksi. 

Mistä tuo katkeruus sitten kumpuaa, olethan keskittynyt vain omaan elämääsi ja ystäviisi.

Vierailija
30/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 1v täyttänyt on ollut yötä vuoden aikana monta kertaa, myös toisilla isovanhemmilla koska vanhemmillansa on töitä viikonloppuisin ja iltaisin ja joskus se vaan menee niin että molemmat ovat töissä samaan aikaan. Olen myös käynyt hoitamassa viikonloppuja lapsen kotona. Ensimmäisen kerran hoidin yhden yön kun lapsi oli 3kk.   t. Mummi

Vierailija
31/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä nähdään ja viikoottain yökyläilyjä. 3 alle kouluikäistä lasta. 

Vierailija
32/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 18:11"]

Kun omat lapsenlapseni (2 kpl) olivat pieniä, eivät kuitenkaan enää vauvoja, olivat he luonani joka toinen viikonloppu. Hain heidät perjantaina ja kotiin palasivat sunnuntaina. Oikein odotin näitä viikonloppuja tosin myönnän, että lasten sunnuntain kotiinpaluu myös tuntui mukavalta toisella tapaa.

Meillä oli aina hauskaa, kaikki kävi helposti,  yksi syy oli tietenkin se, että tunsin heidän kaikki tapansa ja rutiininsa, kun olimme niin paljon tekemisissä. Lapset eivät liioin olleet mitään "villipetoja", vaan melko rauhallisia, sanoisinko normaaleja.

Vanhemmat olivat myös tyytyväisiä, kun saivat kahdenkeskistä aikaa, win - win - tilanne.

Nykyään ovat lähestymässä teini-ikää, vkl-vierailut ovat vähentyneet, saattavat tulla yhdeksi yöksi tai käyvät päivällä piipahtamassa. Usein nähdään kuitenkin.

[/quote] Eli kun hoitajaa ei enää tarvita, ei enää mummosta välitetä. Noinhan se menee. Pari vuotta ja soitot loppuu.

[/quote]

Katkeruutta ilmassa? Pidätkö normaalina teinien käytöksenä, että ramppaisivat alituiseen isoäitinsä luona.

Mainitsin kyllä, että käyvät usein, muttahalusit kai keksiä jotain negatiivista. No, se ei ole uutta täällä.

[/quote]

Pidän normaalina sitä, että haluaa olla paljon tekemisissä itselleen tärkeän ihmisen kanssa. Nähtävästi tiivis hoitosuhde ei teillä ole tuonut sitä läheisyyttä, jonka ansiosta lapsenlapset haluaisivat kanssasi olla vielä teineinäkin.
[/quote]taitaa olla jotain ongelmia luetun ymmärtämisessä sinulla

Vierailija
33/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Toinen mummo on alkoholisti ja polttaa sisällä, toista ei kiinnosta pätkääkään ja pääkin on vähän sekaisin. Ei voi jättää kummallekaan edes päivällä hoitoon :-(

Vierailija
34/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pienempiä niin anoppi ei juuri koskaan pyytänyt lapsia yökylään, max ehkä kerta vuoteen, vaikka välimatkaa vain 40km. Nyt kun lapset isompia niin eivät enää lähde vaikka pyytävätkin. Oma äitini asuu 1000km päässä ja lapset ovat olleet siellä parikin viikkoa ja lähtevät mieluusti mummolaan edelleen. Harmi vain kun välimatka on pitkä.

Vierailija
35/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen puolen pappa ei ole lapsenlapsiaan nähnytkään; itsekäs paska, jota ei ole edes oma lapset aikanaan kiinnostaneet. Ja mummo ei ole hoitanut lapsenlapsiaan minuuttiakaan; terveytensä pilannut entinen puliakka.

Kerran tai kaksi vuodessa minun vanhempani ottavat mielellään lapsemme yökylään, vaikka kaukana asuvatkin. Sovitaan "lasten vaihto" puoliväliin lääniä, niin että ei tarvitse kummankaan koko matkaa edes takaisin ajaa. Silloin saadaan olla miehen kanssa kahdestaan ja jopa tehtyä kotona sellaisia hommia (mm.remppaa), jota ei lasten kanssa pysty.

Ärsyttää tuollainen ap:n ongelma "Liian usein on tarjolla lapselle hemmottelua ja hoitoapua". Saat kuule minun lähellä asuvat juopot appi/isovanhemmat tilalle milloin vaan. Sano milloin vaihdetaan!

Vierailija
36/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun lähtijä on ollut ehkä kolme kertaa yön verran mummolassa, pikkusisko 5-vuotta kerran. Toisessa mummolassa ovat olleet vain isän kanssa (koska on kaukana).

Eli eipä tuota kovin usein tule eteen. Ihan hyvä rytmi kerran vuodessa kummassakin paikassa...

Vierailija
37/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:18"]

[/quote]

Erikoiset perhesuhteet teillä, jos siskokin tarvitsee omaa aikaa sun miehes kanssa.... No, kukin tyylillään, ja jos se sulle on ok, niin mikäs siinä...

Vierailija
38/53 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
39/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 20:00"]En koskaan salli lapsen jäädä mummolaan yökylään, vaikka mummo ja pappa ja lapsi haluaisivat. Vanhempani eivät ole kehdanneet kysyä syytä, tietävät sen kysymättäkin. [/quote] Mikä syy?

[/quote]

Vanhempieni alkoholismi.

Vierailija
40/53 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa lukea? Useinhan he tapaavat vieläkin, vaikka viikonloppuvierailut/yökyläilyt ovat vähentyneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän