Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HR-assistentti (työharjoittelu)

Vierailija
06.08.2015 |

Mitä olette mieltä, onko HR-assistentin paikka hyvä vaihtoehto HR-alalle suuntautuvan yliopistotutkinnon harjoitteluksi? Olen saanut vähän mutkan kautta tuttavan välityksellä harjoittelutarjouksen ulkomailta ja tehtäviin kuuluisi aika paljon toimistohommia ynnä muuta eikä yliopistokoulutuskaan ole edes vaatimuksena kyseisessä paikassa. Itse lähtisin ihan mielelläni ottamaan ensiaskeleita HR-alalla tällaisissa työtehtävissä, koska olen todellakin ihan aloittelija ja kyseessä on ensimmäinen työpaikka alalla. Olen kuitenkin kuullut jotain negatiivisia kommentteja siitä, että en etsi vaativamman tason harjoittelupaikkaa... itse taas koen, että jostainhan se on aloitettava ja osaaminen on hankittava pikkuhiljaa käytännössä! En ole koskaan ajatellut, että koulunpenkiltä lähtisin tavoittelemaan kuuta taivaalta. Jotenkin ihimettelen, että teenkö muka virheen jos lähden tällaiseen työharjoitteluun? Opintoihini kuuluu siis yhdistelmä kasvatustieteistä, kauppatieteistä ja psykologiasta, joten henkilöstönkehittämiseen liittyvät tehtävät ovat tulevaisuuden tavoitteina. Mielipiteitä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 17:24"]

Toihan kuulostaa tosi hyvältä. Mitä ihmettä sä vielä mietit? Vai odotatko että pääset johtajan paikalle harjoitteluun?

[/quote]

No en tosiaankaan odota... kuten jo aiemmin kirjoitin, tarkoituksenani on tutustua HR-tehtäviin ja koska aiempaa kokemusta ei ole, aloitan vallan mielelläni ruohonjuuritasolta. Enkä edes tiedä olenko johtajatyyppiä luonteeltani muutenkaan. Mutta tosiaan tulevaisuudessa olisi kiinnostusta päästä henkilöstön kehittämiseen tai muuhun vastaavaan liittyvään työhön, johonkin mihin opintotaustallani voisi päästä. Lähinnä huolta on nyt aiheuttanut se, kun muiden mielestä tunnun tekevän virheen kun käytän ainoan tutkintooni kuuluvan harjoittelun tähän. Sen takia mietin vaan, että olenko nyt jotenkin tyhmä ja tietämätön...   ap

Vierailija
22/22 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole vaan plussaa jos on päässyt näkemään monipuolisesti eri tehtäviä, luulisi jatkossakin olevan hyötyä jos on kokemusta myös avustavista tehtävistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän