Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v suomalaistaustainen tyttö ISIS järjestön vankina?!

Vierailija
06.08.2015 |

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015080620139228_ul.shtml

15-vuotias Göteborgissa asunut tyttö luuli matkustavansa poikaystävänsä kanssa lomalle, mutta päätyi Syyriaan Isisin kynsiin, kertoo Ilta-Sanomat.

Asiasta uutisoi ensimmäisenä Ruotsissa Dagens Nyheter, jonka mukaan tyttö on suomalaistaustaisesta perheestä. Hän on kuudennella kuulla raskaana. Perhe pelkää nyt, että tytär on Isisin luona Syyriassa ja hengenvaarassa. Perheen mukaan Isis kaappasi nuoret viikonloppuna.

Nuoret lähtivät matkaan toukokuun viimeisenä päivänä. Tyttö on asunut sijaiskodissa ja hänen biologiset vanhempansa saivat tietää matkasta vasta 8. päivä kesäkuuta.

Tytön isän mukaan tytöllä ei ole passia tai muita matkustusasiakirjoja. Euroopassa sellaisia ei tarvita. Isä uskoo, että joku on auttanut kaksikon Turkin yli Syyriaan.

Ilta-Sanomien saamien tietojen mukaan poikaystävä olisi houkutellut tytön matkaan.

- Poikaystävä oli luvannut hänelle, että he matkustaisivat Marokkoon, jossa hänellä on hieno talo. Nyt he ovat Syyriassa Isisin vankeina, Ilta-Sanomien haastattelema isä kertoo.

19-vuotiaalla poikaystävällä oli syy matkustaa Syyriaan - hän halusi liittyä al-Qaidan riveihin, kirjoittaa Dagens Nyheter. Pari meni naimisiin Aleppossa.

IS:n tietojen mukaan tyttö on lähettänyt perheelle kuvia ja soittanut. Ensimmäisen kerran hänestä kuului juhannuksena. Puhelimen toisesta päästä kuului pommituksen ääniä. Tyttö oli isän mukaan selvästi peloissaan.

Viikonloppuna Isis otti heidät kiinni - aikomuksenaan kouluttaa poikaystävä taistelemaan sen riveihin.

- Isis vei heidät, kun he olivat muuttamassa. Naiset vietiin yhteen suuntaan ja miehet toiseen. Tytöllä ja poikakaverilla ei ollut papereita siitä, että he ovat naimisissa ja sen vuoksi he eivät saa olla yhdessä, isä kertoo Ilta-Sanomille.

- Tilanne on lähes toivoton, sanoo isä Dagens Nyheterille.

-----

15v ja 6kk raskaana? Miten tuon ikäinen voi matkustaa edes Euroopassa ilman vanhempien lupaa? Lähtee lomalle SYYRIAAN poikaystävän kanssa?! Ei jestas! Mitäköhän suomalaistaustainen tarkoittaa tässä tilanteessa? Vaalea eloveenatyttö vai maahanmuuttajaperheen tytär joka on asunut Suomessa?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin tiesin 15 kesäsenä, että hiilikuitu onki tanassa junaraiteen lankojen alla on kuolletettava, mutta koskaan en ole kokeillut. Eikat tuo tyttökään tynnyrissä ole elänyt?

Vierailija
22/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö aikuiset ihmiset pilkata pikkutyttöä huonoista valinnoista! Eiköhän tytöllä ole muutenkin elämässä heikommat eväät, jos on ollut sijoitettuna. Tuo tausta ja se, että 15-vuotiaan aivojen kehitys on vielä vaiheessa, voi johtaa juuri tuollaiseen tonttuiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä.
Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas.
Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat.

Vierailija
24/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"]

Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat.

[/quote]

Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee.

Vierailija
25/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan nimeä?

Vierailija
26/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"]

Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat.

[/quote]

Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee.
[/quote]

Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen.
Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha.

Vierailija
27/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:48"]Tietääkö kukaan nimeä?
[/quote]
Miekin haluisin tietää

Vierailija
28/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha.

[/quote]

Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa.

Vierailija
29/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha.

[/quote]

Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa.
[/quote]
Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu.

Vierailija
30/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha. [/quote] Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa. [/quote] Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu.

[/quote]siis isiksen terrorialle sympatioita? hhahaha

Vierailija
31/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha. [/quote] Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa. [/quote] Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu.

[/quote]
Leikitkö tyhmää vai oletko sitä oikeasti? Jos lähimmäisenrakkautta ja arvostusta ihmiselämää kohtaan olisi lähtökohtaisesti enemmän ei olisi mitään terroristi ryhmiä.

Vierailija
32/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"]

[/quote]

???? Eikö tässä puhuttu sympatiasta tätä tyttöä kohtaan. Kaikenlaisia aivovammaisia tää maailma päällänsä kantaa. Pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
33/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha. [/quote] Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa. [/quote] Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu. [/quote]siis isiksen terrorialle sympatioita? hhahaha [/quote] Leikitkö tyhmää vai oletko sitä oikeasti? Jos lähimmäisenrakkautta ja arvostusta ihmiselämää kohtaan olisi lähtökohtaisesti enemmän ei olisi mitään terroristi ryhmiä.

[/quote]

Leikitkö sinä tyhmää, vai miksi länsimaitten etes pitäisi sotkeutua koko isis touhuun, ellei se vaaranna eurooppaa. Sunnit ja shiiat ovat taistelleet uskonnon tulkinnasta aina, sillä ei ole mitään merkitystä vaikka saataisiin yhdelle alueelle rauha, koska toisessa jo palaa.

Vierailija
34/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha. [/quote] Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa. [/quote] Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu. [/quote]siis isiksen terrorialle sympatioita? hhahaha [/quote] Leikitkö tyhmää vai oletko sitä oikeasti? Jos lähimmäisenrakkautta ja arvostusta ihmiselämää kohtaan olisi lähtökohtaisesti enemmän ei olisi mitään terroristi ryhmiä.

[/quote]

Leikitkö sinä tyhmää, vai miksi länsimaitten etes pitäisi sotkeutua koko isis touhuun, ellei se vaaranna eurooppaa. Sunnit ja shiiat ovat taistelleet uskonnon tulkinnasta aina, sillä ei ole mitään merkitystä vaikka saataisiin yhdelle alueelle rauha, koska toisessa jo palaa.
[/quote]

Ja sä kuvittelet olevasi turvassa täällä lopunelämääsi? Ei tässä ole meidän noin kolmekymppisten ihmisten välissä kuin yksi sukupolvi taaksepäin kun oli sota.

Vierailija
35/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha. [/quote] Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa. [/quote] Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu. [/quote]siis isiksen terrorialle sympatioita? hhahaha [/quote] Leikitkö tyhmää vai oletko sitä oikeasti? Jos lähimmäisenrakkautta ja arvostusta ihmiselämää kohtaan olisi lähtökohtaisesti enemmän ei olisi mitään terroristi ryhmiä. [/quote] Leikitkö sinä tyhmää, vai miksi länsimaitten etes pitäisi sotkeutua koko isis touhuun, ellei se vaaranna eurooppaa. Sunnit ja shiiat ovat taistelleet uskonnon tulkinnasta aina, sillä ei ole mitään merkitystä vaikka saataisiin yhdelle alueelle rauha, koska toisessa jo palaa. [/quote] Ja sä kuvittelet olevasi turvassa täällä lopunelämääsi? Ei tässä ole meidän noin kolmekymppisten ihmisten välissä kuin yksi sukupolvi taaksepäin kun oli sota.

[/quote]

Mitä enemmän euroopassa noudatetaan eurooppalaisia arvoja, eikä päästetä islamilaista ääriajattelua leviäään eurooppaan, sitä turvallisempi se on. monille se on uutta että tänne on jo päästetty sitä ainesta ja sille ei haluta tehdä mitään.

Vierailija
36/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mammat kuulkaas, ne asuu Ruotsissa, vanhemmat ilmeisesti suomalaisia. IL:ssä luki, ettei tyttö saa jatkossa soittaa kotiin, koska VANHEMMAT EIVÄT OLE MUSLIMEITA.
Vittu te olette kukkahattutädit tyhmiä.

Vierailija
37/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi :D On ainakin mustaa tarjolla loppuelämän tarpeiksi.

Vierailija
38/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:22"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha. [/quote] Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa. [/quote] Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu. [/quote]siis isiksen terrorialle sympatioita? hhahaha [/quote] Leikitkö tyhmää vai oletko sitä oikeasti? Jos lähimmäisenrakkautta ja arvostusta ihmiselämää kohtaan olisi lähtökohtaisesti enemmän ei olisi mitään terroristi ryhmiä. [/quote] Leikitkö sinä tyhmää, vai miksi länsimaitten etes pitäisi sotkeutua koko isis touhuun, ellei se vaaranna eurooppaa. Sunnit ja shiiat ovat taistelleet uskonnon tulkinnasta aina, sillä ei ole mitään merkitystä vaikka saataisiin yhdelle alueelle rauha, koska toisessa jo palaa. [/quote] Ja sä kuvittelet olevasi turvassa täällä lopunelämääsi? Ei tässä ole meidän noin kolmekymppisten ihmisten välissä kuin yksi sukupolvi taaksepäin kun oli sota.

[/quote]

Mitä enemmän euroopassa noudatetaan eurooppalaisia arvoja, eikä päästetä islamilaista ääriajattelua leviäään eurooppaan, sitä turvallisempi se on. monille se on uutta että tänne on jo päästetty sitä ainesta ja sille ei haluta tehdä mitään.
[/quote]
Kyllä se suurempi uhka tällä hetkellä on ihan tuossa itänaapurissa.

Vierailija
39/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön ainoa pelastus voi olla, jos sukulaiset suostuvat maksamaan hänestä lunnaat. ISIS on rahan perään. Rahan takiahan niitä orjia myydään. Raha-asiat ne osaa hoitaa, kalifaattihan on rahoissaan!

Luin justiinsa, että länsimaisen tytön on helpompi päästä sieltä pois kuin paikallisen shiiatytön. Syy on yksinkertaisesti raha. Länsimaisen tytön omaisilla on mahdollista (jos saavat neuvotteluyhteyden) maksaa heidän haluamansa summa ja saada tyttö takaisin. Toki raiskattuna jne., mutta elossa silti. Paikallisten tyttöjen vanhemmilla ei ole varaa maksaa tarpeeksi ja joissain tapauksissa eivät halua edes liattua lastaan takaisin.

Vierailija
40/88 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:22"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:15"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:09"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:53"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:47"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:43"] Mä kauhistelen ihmisten kylmyyttä ja välinpitämättömyyttä täällä. Mutta tästä kyseisestä asenteesta nää kaikki maailman pahuudet johtuukin, ei välitetä kanssaihmisistä ja kenenkään henki ei ole arvokas. Ette ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin nämä murhaajat. [/quote] Kylmyys taitaa johtua meniöiden typeryydestä, jos mediassa rummutetaan koko ajan lähi-idän tapahtumista ja että myös heidän naapurimaista voidaan siepata ihmisiä, niin ei rakkaus silti noin sokeaksi ihmistä tee. [/quote] Se ei ollut mun pointtini, kukaan ei ole täydellinen. Jos länsimaalainen äiti on sitä mieltä että kuolkoon, oma vika. Niin ei voi kritisoida maailmalla tapahtuvaa pahaa, sotaa ym. jos on itse sielultaan yhtä paha. [/quote] Siis olet sitä mietä länsimaalaisten pitää antaa tikkareita terroristeille ja toivoa, ettei ne nyt satuttaisi ketään? Mitä se auttaa olla joku hyväntekijä, jos toinen haluaa vaan satuttaa. [/quote] Kenenkään ei tarvitaan antaa mitään muuta kuin sympatiansa, se ei käyttämällä lopu. [/quote]siis isiksen terrorialle sympatioita? hhahaha [/quote] Leikitkö tyhmää vai oletko sitä oikeasti? Jos lähimmäisenrakkautta ja arvostusta ihmiselämää kohtaan olisi lähtökohtaisesti enemmän ei olisi mitään terroristi ryhmiä. [/quote] Leikitkö sinä tyhmää, vai miksi länsimaitten etes pitäisi sotkeutua koko isis touhuun, ellei se vaaranna eurooppaa. Sunnit ja shiiat ovat taistelleet uskonnon tulkinnasta aina, sillä ei ole mitään merkitystä vaikka saataisiin yhdelle alueelle rauha, koska toisessa jo palaa. [/quote] Ja sä kuvittelet olevasi turvassa täällä lopunelämääsi? Ei tässä ole meidän noin kolmekymppisten ihmisten välissä kuin yksi sukupolvi taaksepäin kun oli sota. [/quote] Mitä enemmän euroopassa noudatetaan eurooppalaisia arvoja, eikä päästetä islamilaista ääriajattelua leviäään eurooppaan, sitä turvallisempi se on. monille se on uutta että tänne on jo päästetty sitä ainesta ja sille ei haluta tehdä mitään. [/quote] Kyllä se suurempi uhka tällä hetkellä on ihan tuossa itänaapurissa.

[/quote]

Ei muuten ole, venäläiset ovat suuttuneet siitä, että ohjuspuolustus järjestelmää halutaan tuoda baltiaan saksasta. Vaikka saksassakin oleva riittäisi tuhoaan venäjältä tulevia iskuja, eli se on venäjän ja naton välinen kikkelin mittaus operaatio. Suurin uhka oikeasti tulee ISIS järjestöstä ja jopa venäjä on sen myöntänyt.

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194993351420/artikkeli/hyytava+kartta+julki+isisin+5-vuotissuunnitelmaan+kuuluu+myos+osa+eurooppaa.html

mutta toki saat olla eri mieltä asiasta, maailmaan mahtuu aina mielipiteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi