Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruotsia puhuvat suomalaiset huutavat?

Vierailija
06.08.2015 |

siis nää suomenruotsalaiset, aina julkisissa liikennevälineissä ne HUUTAA sitä ruotsia keskustellessaan. kaiken huippu oli lentokoneessa takana istunut varakkaampi pariskunta jotka kävivät perinnönjaon ja (aikuisten) lasten tempaukset kovaäänisesti läpi. kun bettina ei suostunut antamaan tinalle sohvaa ilmaiseksi vaan vaati siitä rahaa, herregud.

minusta se on huvittavaa kun heidän olomuotonsa on muuten niin hillitty ja etten sanoisi vähän tylsä. silti äännekkyys tuo mieleen muita vähemmistöryhmiä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat suomenkielisiä hiukkasen parempaa väkeä, niin pitäähän se jotenkin näyttää.

Vierailija
2/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieliset ne vasta huutaakin, suomenruotsinkieliset eivät pahemmin (minulla on sekä suomenkielisiä että suomenruotsinkielisiä sukulaisia täällä Suomessa joten olen huomannut eron, huom) mutta teitä tietysti ärsyttää se niiden ruotsin vääntäminen niin paljon että teidän korvissa se alkaa kuulua monta desibeliä kovemmalta kuin mitä oikeasti on! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:05"]

Suomenkieliset ne vasta huutaakin, suomenruotsinkieliset eivät pahemmin (minulla on sekä suomenkielisiä että suomenruotsinkielisiä sukulaisia täällä Suomessa joten olen huomannut eron, huom) mutta teitä tietysti ärsyttää se niiden ruotsin vääntäminen niin paljon että teidän korvissa se alkaa kuulua monta desibeliä kovemmalta kuin mitä oikeasti on! :D

[/quote]

Kaikki syy olikin siis suomenkielisissä.

Vierailija
4/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenkieliset menevät markettiin koko perheen voimin kuin se olisi koko perheen huvipuisto tai elämää suurempi tapahtuma ja siellä kommunikoidaan huutamalla, ja nämä samat menevät jopa lääkäriasemille koko perheen voimin vaikka vain yhdellä lapsella olisi tikku sormessa, niin muut perheenjäsenet ja etenkin lapset huutaa, kiljuu ja jopa kirkuu jokaisella lääkäriaseman käytävällä sillä välin, jossa oikeasti sairaat esim vanhemmat sydänvikaiset tai migreenistä kärsivät henkilöt odottavat vuoroaan! Mutta kun siellä on niin kiva kaiku ja suorat käytävät jossa voi juosta ja sitten kaadutaan ja itketään ja huudetaan ja koko perhe huutaa taas köörissä, ajattelematta muita ihmisiä. Ilmeisesti junttien vanhempien mielestä hyvä että juoksevat itsensä puhki muualla, etteivät sitten melua niin paljon illalla kotona??

En ole nähnyt ruotsinkielisten käyttäytyvän näin. Kaupassa keräävät ostoksia yhdessä ja puhuvat normaalilla keskusteluäänellä, ja lääkäriasemalla istuvat rauhassa toisen vanhemman kanssa odottamassa vuoroaan ja lukevat lehteä, koska eihän noihin tarvitse koko perhettä raahata, vai onko pakko olla kaikki 3 lasta ja 2 vanhempaa jos vain yhdellä lapsista hoidettava vaiva?

Vierailija
5/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:05"]

[/quote]

Kaikki syy olikin siis suomenkielisissä.

[/quote]

Kyllä, suomalaisten tyypillisestä pakkoruotsi-viha-kuulokorvistahan se vika lähtee kuten täällä av:llä on usein todettu.

Vierailija
6/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin vielä kertoa että minä, kommentoija nro 5, olen ihan suomenkielinen itsekin, mutta suomenkielisten moukka ja juntti käytös ja meteli pistää monesti kyllä ihmetyttämään ja vihastuttamaan!

Vierailija
7/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne suomenruotsalaiset vaan kailottavat asiansa suureen ääneen kaupassa, ravintolassa ym. Olen ihmetellyt sitä samaa monesti. Minulla on myös työkaveri joka puhuu asiakkaiden kanssa suomea ihan nomaalilla äänellä, mutta perheenjäsentensä kanssa ruotsia puhuessaan paljon kovempaa. Tuntuu kummalta, mutta eroa ei voi olla huomaamatta, se on niin suuri.

Vierailija
8/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:19"]

ja voin vielä kertoa että minä, kommentoija nro 5, olen ihan suomenkielinen itsekin, mutta suomenkielisten moukka ja juntti käytös ja meteli pistää monesti kyllä ihmetyttämään ja vihastuttamaan!

[/quote]

No suomenkieliset kieltämättä käyttäytyvät moukkamaisesti ja junttimaisesti usein kännissä, mutta ehkä ihmetyttääkin se, että miten ruotsinkieliset möykkäävät samalla tavalla keskellä kirkasta päivää esim. ruuhkabussissa.

Vierailija
9/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Yleisin ongelma on melun kannalta julkisissa. Suomalaiset nuoret V****een, kännykkään huutavat äidit (lapsilleen ja miehelleen) suomenkieliset. Sekä sitten nämä humalaiset ja sekakäyttäjät.

Vierailija
10/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:26"]

Jaahas, pakkoruotsijankuttaja is bäk ja uudenlaisin aloituksin, tottakai nyt taas kun koulut alkamassa pian ja lapsillaan menee huonosti kieltenopiskelussa niin pitää purkaa ruotsinkieli-inhoa täällä av:llä tuttuun tapaan.

[/quote]

Täällä yksi pakkoruotsijankuttaja. En tehnyt tätä aloitusta enkä ole tehnyt yhtään muutakaan aloitusta tänne. Ei me pakkoruotsijankuttajat ruotsinkieltä vihata eikä ruotsinkielisiä, vain kielipakkoa.

Vierailija
11/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on ruotsinkielinen ja hänen perheensä puhuu mielestäni ihan normaalilla äänenvoimakkuudella. Monet suomalaiset puhuvat aika hiljaa, olisikohan siinä syy siihen, miksi joskus tuntuu, että toiset huutaa.
Mun mielestä aika monenkin muun kuin suomen kielen puhujat puhuvat kamalan lujaa. Ja tulevat liian lähelle puhuessaan.

Tiedän tosin, että on olemassa myös sellaisia suomenruotsalaisia, jotka tarkoituksellisesti puhuvat sitä ruotsia tosi lujaa julkisesti. Ihan vain huvikseen. Saavat sitten välllä kylillä turpiinsa vain siksi, että puhuvat eri kieltä kuin joku muu. Siinäpä hiton hyvä syy lyödä toista. Jatketaan samalla linjalla, eikös niin?

Vierailija
12/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:41"]

Puolisoni on ruotsinkielinen ja hänen perheensä puhuu mielestäni ihan normaalilla äänenvoimakkuudella. Monet suomalaiset puhuvat aika hiljaa, olisikohan siinä syy siihen, miksi joskus tuntuu, että toiset huutaa. Mun mielestä aika monenkin muun kuin suomen kielen puhujat puhuvat kamalan lujaa. Ja tulevat liian lähelle puhuessaan. Tiedän tosin, että on olemassa myös sellaisia suomenruotsalaisia, jotka tarkoituksellisesti puhuvat sitä ruotsia tosi lujaa julkisesti. Ihan vain huvikseen. Saavat sitten välllä kylillä turpiinsa vain siksi, että puhuvat eri kieltä kuin joku muu. Siinäpä hiton hyvä syy lyödä toista. Jatketaan samalla linjalla, eikös niin?

[/quote]

Snägärijonossa turpiinsaamiseksi riittää, että on vain ulkopaikkakuntalainen. Ei siihen ruotsinkieltä tarvita. Ehkä äänekäs ruotsin kailattaminen on vain nopeuttanut riidanhaluisten tarvetta löytää uhri.

Vierailija
13/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin samaa, kun olin kesällä Kalajoen hiekkasärkillä aamusaunassa ja samaan saunaan sattui pari ruotsinkielistä ja toinen istui minun vieressä. Valehtelematta voin sanoa,että korviin sattui kun tänä nainen huusi puhuessaan sille toiselle, vaikka tämä toinen istui vain metrin päässä. Muut ei saunassa puhuneet,ettei ainakaan metelin takia olisi tarvinnut huutaa. Ja sama toistuu junassa kun ,ainakin täällä puhjanmaan rannikolla. Kun junaan tulee ruotsinkielisiä kuulee sen vaunun päästä päähän.Ei suonenkieliset kajota niin kovaa. Enkä kyllä ole mikään ruotsikielen vihaaja. 

Vierailija
14/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän jos ruotsinruotsalaisten oikea, aito riikinruotsi ottaa suomalaisen suomenkielisen korvaan kun ne kiekuu ja laulaa eri taajuuksilla sitä kieltään =D Tulee melkein sellaista wiii-oooo-wiiii-oooo-änk-änk-eeeeek-åååå-yyy-iii hyppelyä ja radiomelua siinä äänen sävyssä, että omissa korvissa alkaa paukkumaan jos on liian lähellä.

Vierailija
15/15 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, pakkoruotsijankuttaja is bäk ja uudenlaisin aloituksin, tottakai nyt taas kun koulut alkamassa pian ja lapsillaan menee huonosti kieltenopiskelussa niin pitää purkaa ruotsinkieli-inhoa täällä av:llä tuttuun tapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi