Miksi opiskelijaa pidetään nälässä?
Huomannut, että näin Jyväskylässä yliopiston ruokaloihin on tullut ihan typeriä annostuksia "vain yksi kauhallinen" joka vastaa yhtä 200g mikroateriaa. Paras oli kun oli erilaisa nakkeja tarjolla, no ne olikin sitten prinssinakkien kokosia ja niitä sai ottaa 5kpl. Oisin sillä rahalla ostanut nakkipaketin ja pussimuussia. Niin noilla annoksilla ei lähde oikeasti nälkä! Lievittää oikeesti ehkä tunniksi ja ottaen huomioon 2,60e hinnan niin noin pienestä annoksesta ei kannata edes maksaa. Kelalta ottavat suoraan "voitot" omiin taskuihin. Kaupungissa on tosin Amican Aimo niminen ravinteli jossa saa onneks syödä niin paljon kun jaksaa, mutta on remontissa kesän.
Kommentit (4)
Jaa, kyllä mä oon aina saanut opiskelijaravintoloissa mahan täyteen. Mättää vaikka salaattia ja leipää kaksin käsin, jos lämmin puoli ei riitä.
Niin, ja sitten kuitenkin klo 13 roskiin kaadetaan ämpäritolkulla lämmintä, täysin hyvää ruokaa. Ja maksetaan vielä siitä hyvästä jätemaksu. En ymmärrä, miksi sitä ruokaa ei voi jakaa opiskelijoille kotiin vietäväksi. Ei olisi iso homma allekirjoittaa lappua, jossa vakuuttaa ymmärtävänsä miten ruokaa säilytetään ja että ruoka on ollut jo lämpövaunussa jonkin aikaa, eikä keittiöllä ole vastuuta siitä jos joku säilyttää ruokaa väärin ja siksi sairastuu.
Minä olen itse, opiskelijana, ollut keittiössä kippaamassa roskiin niitä ihania, maistuvia ruokia. Se tuntui aidosti pahalta.
Eikös joistain nakeista ole parempi tehdä kunnolla jatkettu kastike, josta riittää kaikille monta kauhallista? Ehkä voisivat ottaa oppia peruskoulun keittiöstä, jossa ateria maksaa muutaman kymmenen senttiä.
Aika ihmeellistä :o