Kumpi on raskaampaa, toimistotyö vai opiskelu?
Aloitan opinnot ensi viikolla ja mietin olenko koulun jälkeenkin yhtä väsynyt kuin olen yleensä työpäivän jälkeen. Pitäisi jaksaa olla lapsen kanssa ja vielä salilla käydä (selän kuntoutus).
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:09"]Opiskelu on ilmaista Suomessa. Ei siinä mitään rankkaa ole. Yksi ystäväni suoritti maisterin kahdessa vuodessa että siitä vaan laiskaperseille mallia. Tekosyitä ei hyväksytä.
Toimistotyö voisi olla kevyttä, jos ei tarvisi tehdä muuta kuin kirjoittaa suoraan sanelusta. Moni tyhmä ei tajua, että toimistotyö ei ole sellaista. Selitä semmoisille sitten. Yhtä turhaa, kuin hevonen paskantaa veteen.
[/quote]
Niin siis kandin kun on joskus tehnyt, niin maisterin tavoiteaika on se kaksi vuotta.
Työni oli palkanlaskentaa, tilausten raportointia, työajan seurantaa, myynnin raportointia ja seurantaa, koulutusta, rekrytointia, toimiston hankintoja ja budjetointia sekä myyntityötä. Tuotepäällikkö/toimistovastaava. Ap
by the way. Toimitotyöksi lasketaan erilaiset hallinnon, sihteerin ja yleissuunnittelun ja avustavat tehtävät. Insinöörit, arkkkitehdit ja lääkärit eivät tee toimistotyötä, vaikka saattavatkin tehdä työtä toimistossa.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 09:11"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:36"] [quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:34"]millä tavalla raskaampaa, itse teen toimistotyötä, joka on henkisesti vaativaa ja raskasta, toisaalta koko päivän istuminen on fyysisesti haastavaa. [/quote] Minkälainen toimistotyö on vaativaa henkisesti? [/quote] No vaikka suunnitteluinsinöörin työ. Täytyy keksiä asiakkaalle taloudellisesti ja teknisesti hyviä ratkasuita. [/quote] Ja vaikka palkanlaskenta. Virheitä ei saa tehdä, aikataulut ehdottomia, kökötät koko päivän paikallasi ja näet, että saat itse kaikkein huonointa palkkaa.
[/quote]
OK! Kiitos hyvistä esimerkeistä! Enpä ole tullut ajatelleeksikaan. :)
terv. se joka ihmetteli miten toimistotyö voi olla henkisesti raskasta...
Toimistotyö on yleensä sitä samaa rutiinihommaa jossa ei hirveästi tarvitse opetella uutta tai jossain tapauksessa edes ajatella.
Opiskelussa taas koko idea on siinä että jatkuvasti pitää tehdä ja opetella uutta. Jos osaat ennalta kaiken mitä oppikirjoissasi opetetaan niin luultavasti opiskelet joko väärää alaa tai väärällä opintoasteella.
Voisin kuvitella, että opiskelu rankempaa, koska ei ole rahaa, joutuu töidenkin jälkeen miettimään asioita, opiskelemaan ja syöän jotain makaronia. Hyväpalkkaisessa työssä saa lomalla lähteä vaikka viikon ulkomaanmatkalle parhaimpaan hotelliin ja käydä vapaaajallakin töiden jälkeen hemmotteluhoidoissa. Syödä ravintolassa ja asua siellä missä haluaa. Helpompi sietää sillon stressiä.
Ainakin yliopisto-opiskelu on minun mielestäni raskaampaa kuin toimistotyö.. Uskoisin että mikä tahansa muukin opiskelu on samalla tavalla.
Voisiko olla, että on erilaisia toimistotöitä ja erilaista opiskelua?
Tällaista mietin tässä.
Saatan olla väärässä.